Sutra dolaze novi uslovi korišćenja WhatsApp-a — ako ne prihvatite, isključivaće vam se funkcionalnosti

Čet aplikacija, u vlasništvu kompanije Facebook, daje korisnicima još par nedelja da prihvate uslove.

Nikola Momčilović
14/05/2021

Ukoliko se ne složite sa novim uslovima korišćenja WhatsApp-a do 15. maja, aplikacija će početi da isključuje funkcije dok to ne učinite. Posle nekoliko nedelja ograničene funkcionalnosti, WhatsApp će u potpunosti onemogućiti slanje poziva i poruka na vaš telefon. Tada ćete moći da birate ili da prihvatite nova pravila ili da uopšte ne koristite WhatsApp.

WhatsApp neće brisati naloge korisnika ukoliko odmah ne prihvate nove uslove, ali aplikacija ima polisu brisanja profila koji nisu aktivni više od 120 dana. Ukoliko ne prihvatite nove uslove, nećete biti aktivni korisnik i samim tim će vaš profil biti automatski obrisan nakon četiri meseca.

Ovaj nešto mekši pristup neobičan je za Facebook, jer je u prošlosti saglasnost korisnika dobijao od onog momenta kada nova pravila stupe na snagu, putem neotklonjivog prozora koji je korisnike primoravao da prihvate uslove pre nego što dobiju pristup uslugama kompanije. Novi pristup usledio je nakon reakcije zajednice, kada je u januaru Facebook prvi put pokušao da uvede nova pravila. 

Tada su milioni korisnika prešli na alternativne aplikacije poput Signala i Telegrama nakon što je WhatsApp najavio da će novi uslovi stupiti na snagu 8. februara. Neki su pogrešno tvrdili da će novi uslovi korišćenja dati WhatsApp-u pravo da čita poruke korisnika, a zatim te informacije predati matičnom Facebook-u. WhatsApp je tada bio prisiljen da odloži ažuriranje i pokrene reklamnu kampanju objašnjavajući da su novi uslovi jednostavno fokusirani na novi skup funkcija koje korisnicima omogućavaju da kontaktiraju kompanije na njihovoj platformi. 

Kako je Startit Dnevnik prethodno pisao, uprkos popularnom mišljenju, WhatsApp deli meta podatke sa Facebook-om godinama, a jedine nove stvari koje bi sada slali nazad u maticu su podaci o plaćanju i transakcijama, kako bi pomogli Facebook-u da bolje targetira korisnike na svim svojim platformama. Ipak, WhatsApp se 2012. godine izjašnjavao kao veliki protivnik reklama na svom servisu, i mnogi ceo ovaj proces vide kao odustajanje od principa kojima su i privukli veliki broj korisnika.

Nikola Momčilović

Objavio/la članak.

petak, 14. Maj, 2021.

IT Industrija

🔥 Najčitanije