Strawberry energy na 98% prikupljenih sredstava, 16 dana pre kraja Crowdcube kampanje

Domaći startap je blizu dostizanja cilja od 300.000 funti.

Nevenka Rangelov - 1. Avgust, 2018.

Beogradski Strawberry energy lansirao je kampanju na platformi Crowdcube, uz pomoć koje planiraju da finansiraju brži nastavak razvoja svoje mreže pametnih klupa. Platforma Crowdcube poznata je po tome što svi investitori (ma koliko mali bili) koji ulože u neki projekat sa Crowdcube-a, za uzvrat dobijaju određeni udeo u firmi u koju su uložili.

Strawberry energy je kao cilj postavio cifru od 300.000 funti, a trenutno su na oko 98% prikupljenih sredstava i to 16 dana pre kraja kampanje. Do sada je u kampanji učestvovalo 140 investitora, koji su u projekat uložili 295.220 funti. Kako kaže Miloš Milisavljević, osnivač i generalni direktor Strawberry-a, za ovaj tip crowdfundinga su se odlučili iz više razloga, ali samo prikupljanje novca nije bilo primarno.

Dugo vremena su nam savetovali pokrenemo kampanju zato što je sama priroda našeg proizvoda dosta  popularna, društvena i green i znali smo da bi ljudi verovatno bili spremni da nas podrže. Ali nismo nikad ranije videli neku preveliku potrebu za tim sa strane same investicije. Onda smo skapirali da je cilj kampanje zapravo promocija, hteli smo da raširimo reč o firmi pre svega u Engleskoj i da damo priliku ljudima da ulože u projekat i na taj način daju legitimitet i podršku tome što radimo. Ideja je da tako napravimo mini armiju brend ambasadora.

Mi smo do sad negde znali da nas ljudi vole i gotive, ali hteli smo da imamo i dokaz za to, da sutra kada krenemo da se širimo po novim opštinama u Londonu (trenutno smo u tri opštine, plan je da budemo u recimo 10), da možemo da im kažemo da to nije samo neka privatna firma koja ima svoje uske ciljeve, već je to nešto što građani Londona zaista žele, i da prosto imamo dokaz toga što radimo.

Da podsetimo, beogradski startap je svoje prve klupe u Londonu postavio u poslovnoj četvrti Canary Wharf, a zatim je lansirao i mrežu od 20 brendiranih pametnih klupa u saradnji sa humanitarnom organizacijom Cancer Research UK, a zatim i u partnerstvu sa Fordom. Sada imaju zamisao da ovu mrežu skaliraju na nivou Londona (mreži od 20 klupa će uskoro biti dodato još 20) kao i da je prošire na druge gradove.

Naravno, ni finansiranje nije zanemarljiv aspekt kampanje, a dodatna finansijska sredstva su im potrebna za skaliranje mreže u Londonu.

Naravno investicija je dobrodošla i investicija nam je neophodna, mi paralelno pričamo sa nekoliko VC fondova i investitora, ali glavni razlog za crowdfunding je pre svega promovisanje mreže.

Suština projekta je da ljudima poboljša kvalitet života i zbog toga smo mislili da je zgodno i lepo tim ljudima dati šansu da podrže i postanu deo projekta makar na simboličan način, pri čemu smo naravno za veće investitore ostavili i više prostora da oni mogu da ulože sa stanovišta biznisa. Minimalna investicija je 10 funti, nismo hteli da povećavamo taj prag jer smo hteli da omogućimo što većem broju ljudi da nas podrži.

Kako komentariše Miloš, iako su svoje marketinške napore usmerili pre svega na Veliku Britaniju, prijatno ih je iznenadilo da je veliki broj ljudi iz Srbije do sada uložio u njihov startap tokom kampanje. Domaću ekipu možete podržati još 16 dana na platformi Crowdcube.