Startup Live Belgrade premijera

Ovog vikenda je po prvi put održan Startup Live događaj u Beogradu po ugledu na slične događaje koji promovišu i grade startap zajednicu Evrope. Događaj je trajao tri dana bukvalno od jutra do mraka i po tome sudeći učesnicima nije manjkalo energije i upornosti. Ni ideje nisu bile deficitarne, naprotiv, timovi kao da se nisu

Nemanja Kovačević
25/04/2012

Ovog vikenda je po prvi put održan Startup Live događaj u Beogradu po ugledu na slične događaje koji promovišu i grade startap zajednicu Evrope.

Događaj je trajao tri dana bukvalno od jutra do mraka i po tome sudeći učesnicima nije manjkalo energije i upornosti.

Ni ideje nisu bile deficitarne, naprotiv, timovi kao da se nisu takmičili između sebe za nagrade već su jedni drugima pomagali u razrađivanju ideja, tehničkim savetima, uspostavljanjem kontakata itd.

Prvi korak – pičevi

Počelo je u petak pičevanjem ideja u 90 sekundi. Timovi su još tokom dana prošli kraću obuku u ovoj disciplini i probali su da svoje ideje predstave kratko i jasno, moram reći sa promenjivim uspehom.

Odziv “pasivnih” učesnika, onih koji nisu predstavljali svoje ideje, nije bio na planiranom nivou tako da su timovi sutradan imali još jednu šansu da zagreju ljude za svoju ideju.

Glavnu mentorsku pomoć je pružao Mark Tuttle, poreklom iz Doline i čovek sa bogatim iskustvom u polju startap poslovanja. S obzirom da su svi učesnici bili u obavezi da potpišu NDA ja ne bih ovde opisivao projekte i ideje već ću pustiti autore da ih sami predstave:

Glavni koncept projekta je distribuiranje muzike sa različitih podneblja. Bez obzira gde se nalazite u svetu, imaćete mogućnost jednostavnog povezivanja sa svojom muzičkom zajednicom. Ovo će omogućiti da pronađete lokalne koncerte, prijatelje sa kojima delite isti muzički ukus, da saznate koji se umetnik probija i još mnogo toga.

Vladimir Stojiljković, projekat Volumed

Projekat “Stickie Nation” je pokrenut sa idejom da se omogući čuvanje i organizovanje svih podsetnika i bitnih informacija na jednom mestu uz jednostavnost korišćenja i tradicionalni izgled malih, žutih, samolepljivih papirića. Sinhronizacija podataka izmedju različitih uredjaja, kao i njihovo jednostavno pretraživanje i geoip karakteristika ovu aplikaciju čine nezamenljivom u svakodnevnom korišćenju. Naravno, pružamo mogućnost javnih i privatnih poruka, kao i deljenje poruka sa prijaljteljima.

Vladeta Radovanović, projekat Stickie Nation

Ideja je da se objedine programi lojalnosti počevši od papirnih kartica, plastičnih, pa i kompleksnih programa koji uključuju više strana. Cilj je da korisnici sve imaju objedinjeno u svom džepu na moblinom telefonu sa jednim centralnim nalogom.

Miloš Žikić, projekat Loyalster

Drugi korak – građenje timova

Svako iz publike se odlučio za jedan tim koji će pojačati svojim radom, iskustvom i kretivnošću. Ovakva podela uloga je itekako doprinela dinamici događaja a i povezivanju ljudi.

Najvažnije od svega je bila višestruka korist za sve strane: timovi su dobili svež pristup i pogled iz nezavisnog ugla na svoj projekat a ostali su mogli da prođu trening i nauče mnogo toga iako su došli da učestvuju kao posmatrači.

Najveće interesovanje je generisao projekat Stickie Nation koji je i na taj način potvrdio svoj potencijal.

Treći korak – razvoj

Ovo je bio najkorisniji i svakako najproduktivniji deo događaja.

Uz povremene pauze korisnim prezentacijama timovi su gotovo dva dana radili na razvoju svojih projekata uz pomoć drugih učesnika i mentora iz zemlje i inostranstva.

Neprestani brainstorming ideja, skiciranje Business Model Canvas-a (tema o kojoj sam pisao na svom blogu), i fino podešavanje prezentacija prema ciljanoj publici bili su samo neke od aktivnosti u ovom delu rada.

Uz stalne mentore povremeno su bili prisutni gosti-mentori iz različitih struka koji su svojim savetima bili od velike pomoći. Između ostalih u takvoj ulozi su se našli Miloje Sekulić, domaći PR stručnjak, i Alex Petrović, advokat specijalizovan za IT.

Na kraju – nagrade

I zaista mislim na kraju, jer samo iskustvo stečeno učestvovanjem vredi mnogo više od bilo kakve nagrade koja se može dobiti na ovakvom događaju.

Žiri je nagradio dve ekipe od kojih je čak tri nagrade dobio projekat “Interactive Bukvar” kao definitivno najrazrađeniji projekat koji je već duboko zašao u fazu realizacije.

Jedini preostali nagrađeni je projekat “Loyalster” Miloša Žikića, dobro poznatog u domaćoj softverskoj zajednici. U okviru nagrade Vladimir Koprić će svoj bukvar moći da prezentuje na Pioneers Festivalu u Beču ovog oktobra.

Nemanja Kovačević

Objavio/la članak.

sreda, 25. April, 2012.

IT Industrija

🔥 Najčitanije