Startap za virtuelne prezentacije uzeo investiciju od 31 milion dolara iako još nije lansirao proizvod

Mmhmm je počeo kao šala, a osnivač kaže da „kada vam neko ponudi 30 miliona dolara, treba da ih uzmete”.

Marko Marković
09/10/2020

Mmhmm, startap koji je osmislio inovativan pristup virtuelnim prezentacijama, prikupio je investicije u visini od 31 milion dolara samo pet meseci nakon pokretanja.

Softver koji je još uvek u test fazi ima za cilj da video sastanke učini zabavnijim. Pozadine se brzo menjaju, omogućeno je korišćenje animacija, a postoje i virtuelne sobe u kojima se vidi tekst prezentacije dok se telo govornika koji se obraća smanjuje kako bi rukom mogao da pokazuje ono na čemu je trenutni fokus.

Startap je u maju počeo sa radom, a danas ima na hiljade korisnika koji ga testiraju, kao i listu čekanja od 100.000 ljudi, piše Forbes.

U sredu je dobio 31 milion dolara finansiranja koje će iskoristiti za širenje. U ovu cifru ulazi 21 milion iz serije A investicija koju je predvodila Sequoia, dodatnih pet miliona osnivačevog startap studija All Turtles, i pet miliona od Silicon Valley Bank-a. Ovo mmhmm dovodi do procene od 100 miliona dolara, i to pre zvaničnog lansiranja, piše Forbes.

Osnivač mmhmm-a, o kome je Startit Dnevnik već pisao, poznat je po tome što je godinama bio CEO kompanije koja stoji iza Evernote-a — popularnog softvera za pravljenje beležaka. On je izjavio kako je mmhmm krenuo „kao šala”, pa je odbio da komentariše ovako visoku procenu vrednosti. Kako kaže, sve što se nalazi u ranoj fazi je „samo po sebi ludo, ali kada vam neko ponudi 30 miliona dolara, treba da ih uzmete”.

Razvoj situacije sa ovim startapom dosta podseća na ono što je nedavno prošao Clubhouse. Naime, društvena mreža zasnovana na audio komunikaciji procenjena je na 100 miliona dolara još u beta verziji. Međutim, ubrzo je počela da trpi kritike zbog toga što ne moderira razgovore, pa su tamo počeli da cvetaju rasistički i seksistički komentari.

Međutim, osnivač mmhmm-a i jedan od investitora iz Sequoia-e, skrenuli su pažnju na razlike.

Prvo, to što su počeli sa test fazom znači da već znaju šta su zahtevi njihovih korisnika.

Drugo, startap će imati najmanje tri segmenata korisnika. Oni koji platformu budu koristili na klasičan način, kao alat za obične video pozive, biće i najmanja grupa, tvrdi osnivač. On veće prilike vidi u tome da mmhmm pomogne kreatorima da snime interaktivniji sadržaj za YouTube, TikTok i slične platforme; kao i hibridno iskustvo koje opisuje kao „Twitch za ljude koji žele da pokazuju PowerPoint slajdove”.

Kako se ubrzano radi na tome da se ispeglaju svi trenutni i potencijalni problemi, očekuje se da će se zvanična verzija za preduzeća pojaviti početkom 2021. godine.

Marko Marković

Objavio/la članak.

petak, 9. Oktobar, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije