Startap akademija - Ono kad neko podeli svoja iskustva

Inicijalno upoznavanje je prošlo, kao i prva radna nedelja Startap Akademije. Posle uvodnog teoretskog predavanja, propraćenog mnogobrojnim svetskim primerima, na red su došla i globalna iskustva domaćih preduzetnika. U gostima su nam bili Ivan Rašić (CaseTrek), Saša Šarunić (ShoutEm) i Rade Joksimović (Loyalis) koji su prenosili svoja iskustva o tome kako su radili Customer Development

Branko Đurković
28/11/2013

Inicijalno upoznavanje je prošlo, kao i prva radna nedelja Startap Akademije.

Posle uvodnog teoretskog predavanja, propraćenog mnogobrojnim svetskim primerima, na red su došla i globalna iskustva domaćih preduzetnika. U gostima su nam bili Ivan Rašić (CaseTrek), Saša Šarunić (ShoutEm) i Rade Joksimović (Loyalis) koji su prenosili svoja iskustva o tome kako su radili Customer Development i Discovery na svojim projektima.

I ako su predavači (bar neki od njih) spremili interesantne i korisnim činjenicama potkovane prezentacije, mi smo se uglavnom koncentrisali na komunikaciju. Kako je prikupljanje korisnika neka od prvih stvari koje se odvijaju sa spoljnim svetom u životu jednog startapa, polaznici akademije bili su i više nego zainteresovani da čuju sve savete gostujućih predavača.

Deo polaznika se upravo ovim problemom i bavi u trenutnom stadijumu svog projekta pa im je svaki savet od iskusnijih kolega dobrodošao. Ostali su takođe bili raspoloženi za pitanja, pa su se predavanja pretvorila u panel o odnosima sa korisnicima i iskustvima u pridobijanju istih.

Po komentarima prisutnih bio je ovo najbolji dan na akademiji, a po količini korisnih tehnika koje su obrađene, definitivno i jedan od najkorisnijih.

Triput meri, jednom seci

Da bismo uopšte znali da li sve što radimo radimo dobro, potrebno je da urađeno i postignuto nekako izmerimo.

A, da ne bi došli do one čuvene “triput kratim i ono opet kratko”, potrebno je znati šta se i kako meri, kako bi na osnovu toga preduzete akcije bile efektne.

akademija2

Marko Anastasov iz Rendered Texta pričao je o ključnim indikatorima učinka (KPI) na njihovom projektu Semaphore, na šta se kasnije nadovezao Tomislav Mihajlović, CMO u Nordeusu, sa strategijama o pridobijanju novih korisnika. Na kraju smo slušali o razvojnom putu popularne aplikacije Kiss Menu i tome kao se kroz tri iteracije totalno promenila ciljna grupa.

Kroz ova tri primera imali smo priliku, ne samo da se upoznamo sa različitim sistemima merenja, već i sa samim načinom određivanja šta je bitno meriti. Ovo se naravno razlikuje od projekta do projekta, ali je svakako bilo korisno proći kroz tri primera koji su orijentisani na različite segmente.

Semaphore je odličan primer kako pridobiti korisnike i još bitnije, kako ih zadržati. Nordeus je, sa druge strane, nešto o čemu većina verovatno mašta kao cilj koji bi jednog dana ispunili i uspostavili svoju globalnu dominaciju :) Treći projekat je odličan primer evolucije jedne dobre ideje i fleksibilnosti poslonog plana, ali i samog tima koji stoji iza nje.

 

Branko Đurković

Objavio/la članak.

četvrtak, 28. Novembar, 2013.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Dejan Radeka

četvrtak, 28. Novembar, 2013.

Malo detaljniji prikaz njihovih iskustava ne bi skodio. Ivan jeste vec pisao ovde o tome kako je koristiti Quoru u ove svrhe (mada je to vise bio uopsteni prikaz, ne i kako je hendlovao buduce CaseTrek subscribere), a malo ko zna i o slicnim prednostima LinkedIna, na primer... I svakako bi mogli da napisete jedan post upravo o KPI.