IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Posle odlazaka, bavimo se i dolascima — Alphabet, Facebook i Google su samo neke od kompanija koje su dovele nove vodeće ljude u 2019. godini.
Odlasci ključnih ljudi kompanija uvek predstavljaju veliki potres i najavljuju novi pravac u kome će se poslovanje kretati. Da bi se takva situacija preokrenula u nešto pozitivno, neophodni su novi, sposobni ljudi. Naravno, postoje i slučajevi poput Facebook-a gde nakon odlaska šefa proizvoda Krisa Koksa nije doveden niko, pa sada vodeći ljudi aplikacija direktno odgovaraju Zakerbergu.
Ipak, mnogo je više primera onih koji su u 2019. došli na upražnjene visoke pozicije kompanija poput Alphabet-a, Facebook-a i Google-a, od kojih se očekuje da se u narednom periodu dokažu.
Pičai je promovisan u CEO-a Alphabet-a kada je Leri Pejdž napustio tu poziciju. Pre toga, od 2015, bio je CEO Google-a, glavnog biznisa ove holding kompanije. U Google je došao 2004. na mesto menadžera proizvoda i stekao slavu kao predvodnik nekih od najvećih inicijativa kompanije, kao što je Chrome. Do 2014. Pičai je postao glavna osoba za većinu strateški najvažnijih polja, uključujući pretraživač, mape i reklame. Sledeće godine, kada je formiran Alphabet, zamenio je Lerija Pejdža na poziciji CEO-a Google-a.
Alphabet, pored Google-a, ima još 13 biznisa, iako svi oni zajedno čine tek delić ukupnog profita kompanije. Ipak, nova uloga je značajna za Pičaija, pošto će njemu biti prepuštene odluke da li neke od najambicioznijih projekata zaslužuju da budu finansirane, poput „balona” koji obezbeđuju internet ili futurističkih gradova. Pošto su Pejdž i Brin, suosnivači Google-a, prestali da se bave svakodnevnim vođenjem biznisa, Pičai će biti taj koji će morati da odgovori na neka od najtežih pitanja sa kojima se Alphabet suočava, kao što su protesti zaposlenih i koliko agresivno treba da se jure ugovore sa Vladom SAD.
Ču je promovisan u osobu koja će nadgledati sve popularniju platformu TikTok, a odgovaraće direktno Čang Jimingu, koji je CEO ByteDance-a. Suosnivač Musica.ly-a, koji je ByteDance kupio i spojio sa TikTok-om, napustio je kompaniju pošto je dogovor postignut. Međutim, ByteDance je vratio Čua pre oko godinu dana da pomogne u vođenju TikTok-a. Pre poslednje promocije Ču je direktno odgovarao Čang Nanu, koji je odgovoran za brojne proizvode ByteDance-a, uključujući kineske.
Ove promene u hijerarhiji su značajne zbog toga što pokazuju da ByteDance pokušava da vodi TikTok nezavisno od kineskih biznisa, verovatno pod uticajem državnika SAD koji su uzeli na zub brojne kineske kompanije. Ču je radio za softverskog giganta SAP u SAD više od četiri godine pre nego što je stvorio Musica.ly.
Google Cloud je Kuriana doveo na poziciju CEO-a nakon što je otišla Dajen Grin. Kurian je proveo 22 godine u kompaniji Oracle gde je vodio brojne proizvode, a Google Cloud-u će značiti njegovo iskustvo tokom izazova koji leže pred njima. U Oracle-u je provodio nebrojene sate u sastancima sa klijentima i slušao njihove potrebe, što ga čini bar jednako kvalifikovanim u poređenju sa Dajen Grin da nastavi da gradi poslovne odnose Google Cloud-a.
Nakon što je preuzeo poziciju u januaru, Kurian je napravio potrese među seniornim vođstvom i zaposlio veterane iz Oracle-a i SAP-a da vode velike delove biznisa. Na godišnjoj konferenciji održanoj u aprilu, izneo je strategiju koja uključuje ciljanje mušterija u konkretnim industrijskim poljima, kao što su maloprodaja, zdravstvo i finansijske usluge.
Simo je, nakon osam godina provedenih u Facebook-u, promovisana da vodi njihovu aplikaciju. Pre toga je vodila nekoliko product timova, uključujući monetizaciju i Watch, koji je predstavljao pokušaj da se uđe u koštac sa YouTube-om. Pre nego što je došla u Facebook, radila je kao menadžer za strategiju eBay-a četiri godine.
Simo preuzima Facebook aplikaciju u trenutku kada kompanija pokušava da diverzifikuje svoje prihode kroz trgovinu, Instagram reklame, monetizaciju WhatsApp-a koja je u začetku i prodaju hardvera. Budući da je samo jedna od dve žene koje direktno odgovaraju Zakerbergu, i na taj način će dodati raznovrsnost u višim strukturama kompanije.
Početkom ovog meseca Tejlor je promovisan u šefa operacija Salesforce-a. U kompaniju je došao 2016. kada je njegov startap Quip doživeo akviziciju sa njihove strane, vrednu 750 miliona dolara. Tejlor ima prilično impresivan CV koji uključuje rad u Google-u, gde je bio jedan od kreatora Google Maps-a, i rad u Facebook-u, gde je kao šef tehnologije razvio dugme „Like” na platformi.
Ova promocija ga stavlja na put koji ga može dovesti do pozicije CEO-a u Salesforce-u jednog dana.
Objavio/la članak.
sreda, 25. Decembar, 2019.