IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Da li da pišeš na Quora.com? Treba, i to obavezno.
Quora je, kao relativno “mlada” društvena mreža, postala “otvorenija” januara 2010 godine. Za sve one koji još uvek nisu njen deo spomenuću kratko da je reč o mreži koja za svoje tačke “vezivanja” ima pitanja i teme, nešto kao moderna Q/A platforma.
Malo je reći da sam fan Quora-e. “Otkrio” sam je krajem 2011 godine i to upravo kada sam pretraživao blogosferu o nekim startup-related temama, i od tada sam zapratio stotine pitanja i autore odgovora. Jasno, ništa ne može zameniti praktično iskustvo, ali ako se tek upuštate u preduzetničke vode, Quora resursi mogu biti jako korisni.
Pored pasivnog vida korišćenja ove mreže, dosta se dobri rezultati mogu postići aktivnim učešćem. Prema tome, logično pitanje je
Treba, i to obavezno. Gubljenje vremena? Možda se tako čini na prvi pogled, ali (IMHO) trenutno gotovo i da ne postoji bolja platforma koja može da nam obezbedi izloženost pažnji investitora, preduzetnika, kodera, i uostalom vrh profesionalaca iz raznih oblasti. Pored toga, Quora je jako dobra za networking sa ljudima sa kojima bi ti inače bilo teško doći u kontakt.
Ok, ali o čemu da pišeš? Hajde da malo uprostimo stvari i da (ilustracije radi) tvoj startap uporedimo sa poslastičarom. Dakle, u želji da promovišeš svoju novu poslastičarnicu, trebao/la bi da nađeš pitanja koja će zanimati tvoju ciljnu grupu.
Recimo da pronađeš i kreneš da odgovaraš na pitanja poput “Od kojih se sastojaka prave šampite?”, “Kada je promet u vašoj poslastičari na vrhuncu?”, “Kako intervjuisati majstora za kolače?” itd. Do vašeg odgovora stoji vaše ime i link ka vašem profilu, ali i link koji vodi ka vašoj poslastičari, kao u ovom primeru:
Naravno, možeš odgovarati na što više pitanja po principu “the more the merrier”. Međutim, najveći efekat ćeš postići ako budeš pisao/la odgovore na pitanja koja interesuju tvoje korisnike, jer ćeš tako zagarantovano imati segmentiranu publiku.
Bottom line, imaj svoje korisnike na umu – koji problemi njih muče, koje muke oni pokušavaju da reše? Budi tu za njih svojim odgovorima, i privući ćeš im pažnju.
Evo nekih pitanja na Quora-i čiji odgovori sadrže prilično dobre sugestije za sve nas kojima su potrebni beta testeri (a putem kojih sam i ja našao i publikovao lending stranicu na betali.st):
Are there any mailing lists which notify people of new startups to check-out?
What are good ways to recruit a small set of diverse beta users?
What are some good tools or websites to find Beta testers?
How do you get people for Beta testing?
Iako Quora-u pratim neko duže vreme tek od skora sam krenuo da eksperimentišem. U periodu od 6. do 29. januara 2013 sam:
Pored ovih “metričkih” rezultata, ljudima su se (izgleda) dopali neki od odgovora, pa su krenuli da me pitaju za savete. Kul klinci su već na Quora-i. Dođi i ti da ćaskamo, možeš me naći na Ivan Rasic – Quora
Objavio/la članak.
petak, 19. April, 2013.
Ivan
petak, 16. Februar, 2018.
Ooops, treca tacka je zapravo trebala biti "c)"
Ivan
petak, 16. Februar, 2018.
Dragi Ognjene, mozes uciniti kako mislis da je najbolje, to jest: a) da bacis pomenuti savet u vodu, kako si vec pomenuo; b) da zapravo odes na moj Quora profil i vidis aktuelni link umesto sto se oslanjas na screenshot star 5 godina; b) da sam eksperimentises, i eventualno napises savete koji nadvladavaju gore pomenute. Sta god da odlucis, sa srecom :) Pozdrav, Ivan
Ognjen Knaus
četvrtak, 15. Februar, 2018.
I odem ja tako na casetrack sajt jer je linkovan na tvom profilu na quori i pise “domen na prodaju”. Znaci da ovaj savet bacimo u vodu?