Quora je, kao relativno “mlada” društvena mreža, postala “otvorenija” januara 2010 godine. Za sve one koji još uvek nisu njen deo spomenuću kratko da je reč o mreži koja za svoje tačke “vezivanja” ima pitanja i teme, nešto kao moderna Q/A platforma.
Malo je reći da sam fan Quora-e. “Otkrio” sam je krajem 2011 godine i to upravo kada sam pretraživao blogosferu o nekim startup-related temama, i od tada sam zapratio stotine pitanja i autore odgovora. Jasno, ništa ne može zameniti praktično iskustvo, ali ako se tek upuštate u preduzetničke vode, Quora resursi mogu biti jako korisni.
Pored pasivnog vida korišćenja ove mreže, dosta se dobri rezultati mogu postići aktivnim učešćem. Prema tome, logično pitanje je
Da li pišeš na Quora.com?
Treba, i to obavezno. Gubljenje vremena? Možda se tako čini na prvi pogled, ali (IMHO) trenutno gotovo i da ne postoji bolja platforma koja može da nam obezbedi izloženost pažnji investitora, preduzetnika, kodera, i uostalom vrh profesionalaca iz raznih oblasti. Pored toga, Quora je jako dobra za networking sa ljudima sa kojima bi ti inače bilo teško doći u kontakt.
Ok, ali o čemu da pišeš? Hajde da malo uprostimo stvari i da (ilustracije radi) tvoj startap uporedimo sa poslastičarom. Dakle, u želji da promovišeš svoju novu poslastičarnicu, trebao/la bi da nađeš pitanja koja će zanimati tvoju ciljnu grupu.
Recimo da pronađeš i kreneš da odgovaraš na pitanja poput “Od kojih se sastojaka prave šampite?”, “Kada je promet u vašoj poslastičari na vrhuncu?”, “Kako intervjuisati majstora za kolače?” itd. Do vašeg odgovora stoji vaše ime i link ka vašem profilu, ali i link koji vodi ka vašoj poslastičari, kao u ovom primeru:
Na koja pitanja da odgovaraš?
Naravno, možeš odgovarati na što više pitanja po principu “the more the merrier”. Međutim, najveći efekat ćeš postići ako budeš pisao/la odgovore na pitanja koja interesuju tvoje korisnike, jer ćeš tako zagarantovano imati segmentiranu publiku.
Bottom line, imaj svoje korisnike na umu – koji problemi njih muče, koje muke oni pokušavaju da reše? Budi tu za njih svojim odgovorima, i privući ćeš im pažnju.
Quora Bonus tip: Beta direktorijumi
Evo nekih pitanja na Quora-i čiji odgovori sadrže prilično dobre sugestije za sve nas kojima su potrebni beta testeri (a putem kojih sam i ja našao i publikovao lending stranicu na betali.st):
Are there any mailing lists which notify people of new startups to check-out?
What are good ways to recruit a small set of diverse beta users?
What are some good tools or websites to find Beta testers?
How do you get people for Beta testing?
Za kraj: Rezultati igranja sa Quora-om
Iako Quora-u pratim neko duže vreme tek od skora sam krenuo da eksperimentišem. U periodu od 6. do 29. januara 2013 sam:
- napisao i objavio 28 odgovora;
- dobio 1650+ pregleda svojih odgovora;
- dobio 100+ referral traffic za CaseTrek od čega 50+ jedinstvenih poseta.
Pored ovih “metričkih” rezultata, ljudima su se (izgleda) dopali neki od odgovora, pa su krenuli da me pitaju za savete. Kul klinci su već na Quora-i. Dođi i ti da ćaskamo, možeš me naći na Ivan Rasic – Quora
Ivan
petak, 16. Februar, 2018.
Ooops, treca tacka je zapravo trebala biti "c)"
Ivan
petak, 16. Februar, 2018.
Dragi Ognjene, mozes uciniti kako mislis da je najbolje, to jest: a) da bacis pomenuti savet u vodu, kako si vec pomenuo; b) da zapravo odes na moj Quora profil i vidis aktuelni link umesto sto se oslanjas na screenshot star 5 godina; b) da sam eksperimentises, i eventualno napises savete koji nadvladavaju gore pomenute. Sta god da odlucis, sa srecom :) Pozdrav, Ivan
Ognjen Knaus
četvrtak, 15. Februar, 2018.
I odem ja tako na casetrack sajt jer je linkovan na tvom profilu na quori i pise “domen na prodaju”. Znaci da ovaj savet bacimo u vodu?