IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Drugi dan Spark konferencije ponudio je još puno sjajnih predavanja i interesantnih tema za razgovor, a na Startitu vam prenosimo najzanimljivije detalje sa samih predavanja i radionica. Produktivnost zavisi koliko su zaposleni opušteni Dan je otvorio Skot Berkun, čovek sa dve karijere, preduzetnika i pisca, koji je pričao o svom iskustvu rada u WordPressu i
Drugi dan Spark konferencije ponudio je još puno sjajnih predavanja i interesantnih tema za razgovor, a na Startitu vam prenosimo najzanimljivije detalje sa samih predavanja i radionica.
Dan je otvorio Skot Berkun, čovek sa dve karijere, preduzetnika i pisca, koji je pričao o svom iskustvu rada u WordPressu i knjizi koju je napisao o tome “The Year Without A Pants”. Tema Skotovog predavanja je bila budućnost rada i kako jedna organizacija može funkcionisati da bi održala zaposlene motivisanim i produktivnim.
S
kot Berkun je sa učesnicima podelio nekoliko interesantnih činjenica o radu u WordPress.com:
– Niko ne koristi email
– Zaposleni rade odakle god žele
– Ne postoje menadžeri
– Postoji svega nekoliko pravila
– Otvorena politika godišnjih odmora
Kroz svoj rad u ovoj kompaniji i knjigu koju je o tome napisao Skot je želeo da da odgovor na nekoliko pitanja. Prvo je zašto ljudi ne vole da rade, drugo da li je zaista neophodno koristiti email u komunikaciji između zaposlenih, kao i da li je lokacija zaposlenog zaista važna za njegovu produktivnost.
87% ljudi u svetu ne oseća povezanost sa onime što radi i to je jedan od osnovnih problema zašto ljudi ne vole da rade, više od 20% ljudi u svetu rade van svog radnog mesta i email zaista nije neophodan za komunikaicju između zaposlenih (u WordPress.com se za internu komunikaciju koristi Skype i WordPress platformu).
Kao najvažnije savete za kreiranje organizacije u kojoj će ljudi voleti da rade, Skot ukazuje na važnost kreiranja kulture i na konstantno inoviranje i eksperimentisanje kada je reč o radu sa ljudima.
Nakon Skota, scenom je ovladao David Raskino, direktor Microsoft Ventures, koji je pričao o tome šta je to što izdvaja CEO od običnog preduzetnika i kako postati uspešan u onome što radiš i kako doći u situaciju da možeš da prodaš svoj startap.
Kao najvažnije poruke izdvojio bih sledeće tri:
Upoznaj svoje potencijalne kupce ―Dobro znaj gde se tvoja kompanija uklapa. Kompanije se kupuju, one se ne prodaju (Companies get bought, not sold ja ovo ne znam da prevedem). Najvažnije za potencijalnog investitora je da poznaje onoga od kojeg kupuje kompaniju. Izuzetno je važno koristiti i graditi odnose sa potencijalnim kupcima. Ne bi trebalo, ali PR je izuzetno važan. Morate pričati svoju priču, držati svoj profil apdejtovanim, deliti nove vesti..
Metrike su važnije nego ikada ― Morate meriti sve i naći pravi način da prikažete rezultate merenja. Više od 66% kompanija ne dobije follow up investiciju, a za taj korak je najvažnije imati “prave” metrike i biti uspešniji od svoje konkurencije
Biznis model mora biti merljiv ― U svom biznis modelu morate imati jasne metrike i pokazatelje i jasno dokazati svoju Go-To-Market strategiju. Morate dobro poznavati svoju konkurenciju i industrijske proseke i nadmašiti ih da bi uspeli.
Nakon kratke pauze, učesnicima konferencije predstavio se Ivan Hernandez, ko-osnivač Digital Loopa koji je pričao o disruptivnim inovacijama i budućnosti digitalne transformacije.
Ivan je još jednom adresirao problem nedovoljnih promena koje pravimo u polju inovacija.
Najsigurnija stvar koju možete da uradite je da rizikujete. Najrizičnija stvar koju možete da uradite je da idete na sigurno.
Ne treba samo da tražimo nove načine da promenimo nešto, već nove stvari koje treba da promenimo.
Tema njegovog govora nije bila tehnologija, već disruptivno razmišljanje. Disruptivno razmišljanje je postavljanje pitanja šta ako, i ono predstavlja podizanje proizvoda na kompletno drugačiji nivo. To je način osvajanja ne tako što ćemo biti bolji, već tako što ćemo biti drugačiji.
Danas se više ne radi o tome da se kreiraju ideje, već da se ideje realizuju. Moramo biti znatno otvoreniji ka eksperimentisanju i promenama.
Promena je napred. Ako ne volite promene, još ćete manje voleti irelevantnost.
Ivanovu prezentaciju nasledila je panel diskusija o najlakšim i najbržim načinima za dolazak do finansiranja u kojem su učestvovali Diljan Dimitrov iz Elevena, Stefan Sančev iz LaunchHuba i Jure Mikuž iz RSG Capitala.
Investitori su se složili da je sitacija takva da trenutno postoje velike količine raspoloživog kapitala i da je prilično “lako” za svaki iole ozbiljniji startap da dođe do početne investicije. Pričajući o tome šta oni nude startapima u svom programu, svi su istakli na prvom mestu mentorstvo i neophodna dodatna znanja, kao i kontakte i preporuke koji im mogu pomoći da se probiju na željeno tržište.
Panelisti su se takođe složili da je ovaj region dobar za investiranje kao i da postoji mnogo mladih startapa koji imaju veliki potencijal.
Kao glavne stvari za jedan startap da uđe u program nekog od ovih investitora, naveli su dobar i kompatibilan tim, poznavanje tržišta, kao i upornost i posvećenost ljudi koji rade na startapu.
Drew Banks je direktor internacionalnog razvoja u Preziju i ispričao je zanimljivu priču o ovom mađarskom startapu i njegovom vrtoglavom putu ka uspehu. Takođe je pričao o modelu razvoja startapa Crossing the Chasm, koji se sastoji od 4 faze:
Inovacija ― faza razvoja ideje i pronalaženja tržišta
Rano prihvatanje ― faza inicijalnog uspeha, kada proizvod ima svoje prve korisnike i generiše prvi profit. Ovo je takođe faza u kojoj najviše startapa može da fejluje ukoliko ove rane uspehe uzme zdravo za gotovo i ne posveti se daljem razvoju svoje firme
Ponor ― haos koji nastaje na prelazu između faza ranog prihvatanja i zrelosti
Rana zrelost ― faza u koju svaki startap želi da dođe
Prezi je za samo 5 godina od osnivanja došao do brojki od preko 40 miliona korisnika i profita od 14 miliona dolara, a cilj im je da broj korisnika Prezija bude dva biliona.
Ono što je karakterisalo Prezi je jedinstven biznis model, ali i to što oni nisu samo pokušali da unaprede tehnologiju i oblast u kojoj rade, već da je u potpunosti promene.
O ovome ćete moći uskoro još detaljnije da čitate u posebnom tekstu koji spremamo.
Gloria Raheim je na Spark.me konrerenciji pričala o tome kako se pozicionirati i kako izgraditi lični ili kompanijski brend. Nakon što je do svoje 25 godine promenila 21 posao, shvatila je da je odlična u pozicioniranju i o tome napisala knjigu.
Tri koraka kako se pozicionirati like a boss:
Znajte sebe ― Moraš jako dobro poznavati sebe, svoje kvalitete i pozicionirati ih na pravi način. Šta je ono što te pokreće, u šta veruješ nisu laka pitanja, a da najlakše je dobiti odgovor na njih tako što ćeš isprobavati različite stvari
Znajte mušterije ― Moraš jako dobro definisati kod koga se pozicioniraš i na koji ćeš način to ostvariti. Tvoji korisnici mogu biti tvoje kolege, tvoj šef ili tvoji potencijalni kupci. Moraš jako voditi računa o njima i posvetiti im se u potpunosti
Budite crvena kravica ― Ostavi trag, istakni se iz gomile!
Poslednje predavanje na ovogodišnjem Sparku je možda i predavanje koje je izazvalo najviše pažnje, David Armano pričao je o responzivnom marketingu i građenju brenda u real time svetu.
Koristeći više različitih primera iz prakse, na kojima je i sam radio, David Armano je učesnicima konferencije pružio priliku da se upoznaju sa svetom responzivnog marketinga.
Osnovna poruka Davida Armana bila je da je najvažnija stvar danas sadržaj i kontekst, i da je to ono što zaista pravi razliku.
Finale konferencije je bilo i finale startap takmičenja, na kome je pobedio FishingBooker iz Srbije, a kako je to prošlo možete čitati ovde.
Za kraj, želim da se zahvalim organizacionom timu konferencije koji su zaista odradili fenomenalan posao – od izbora predavača i tema, do organizacije i sjajne atmosfere koja je bila ista od početka do kraja. Nije lako učiniti da sve deluje glatko i jednostavno i zbog toga im spuštam kapu.
Ne znam nikoga ko je otišao nezadovoljan sa ove konferencije, ni ove, niti bilo koje od prethodnih godina i zato se nadam da ću se vratiti i sledeće godine, ali i vama već toplo preporučujem da se spremite i planirate gde da provedete početak leta – skoro 500 ljudi tvitovalo je 3000 puta u toku ove konferencije, malo li je!
Objavio/la članak.
subota, 21. Jun, 2014.