Sounder, srpsko-američka platforma za upravljanje podkastima za manje od dva meseca stigla do 1.000 podkastera

Suosnivač Sounder-a je Goran Krgović, koji je najavio da će se okosnica razvojnog tima i u budućnosti nalaziti u Srbiji.

Marko Marković - 31. Oktobar, 2019.

Sredinom septembra je lansirana platforma za upravljanje podkastima Sounder, zamišljena kao pomoć kreatorima u čitavom procesu – hostingu, transkripciji, distribuciji, monetizaciji i merenju. Ono što je zanimljivo je da je ovaj startap, jednim delom, domaći. Naime, suosnivač i CTO Sounder-a je Goran Krgović, razvojni tim — Digital Infinity — baziran je u Novom Sadu, a deo menadžmenta je i Operations Lead Vladimir Rodić.

Ideju su početkom 2019. godine razvili Krgović i njegov dugogodišnji saradnik Den Doherti. Bivši Operations Lead kompanije Google je u početku bio klijent Krgovićeve firme Digital Infinity, koja se bavi razvojem web i mobile aplikacija, često za kompanije iz SAD. O tome kako je izgledao njihov put otkad su odlučili da postanu partneri pričali smo sa Krgovićem.

Goran Krgović, CTO i suosnivač SounderU maju 2019. smo lansirali beta internu verziju (možemo je nazvati i rani MVP) koja je bila orijentisana na B2C gde smo pokušali potencijalnim investitorima da dokažemo skalabilnost i inter-operativnost sistema. Za potrebe tog sistema smo obradili i indeksirali gotovo 20 godina audio sadržaja, odnosno preko 250.000 podkast epizoda.

Prezentujući prvo prijateljima, poznanicima i poslovnim saradnicima, ovaj sistem je vrlo brzo dobio pozornost ljudi koji danas čine okosnicu tima.

Tako je trenutni CEO Sounder-a, Kal Amin, u čitavu priču ušao kao Angel investitor. Amin je ranije radio u kompaniji Spotify kao VP of Global Business Operations, a u osnivački tim Sounder-a je došao napustivši COO poziciju u kompaniji Flipboard.

Sounder nije jedina platforma koja nudi slične usluge kreatorima podkasta, pa nas je zanimalo šta je to što je čini jedinstvenom. Kako Goran kaže, ono što ih izdvaja od ostalih je besplatna transkripcija audio sadržaja i mogućnost in-audio pretrage.

Goran Krgović, CTO i suosnivač SounderTu tehnologiju smo nazvali pin-point audio search, jer omogućuje slušaocima da pronađu sadržaj u okviru podkast epizode. Umesto da gube vreme ručno pretražujući delove koje ih zanimaju, to sad mogu uraditi na mnogo jednostavniji način.

U okviru te tehnologije razvili smo dva modula. Jedan je audio transcriber, baziran na algoritmima za mašinsko učenje, dok je drugi deo sam metod indeksiranja podataka dobijenih iz transkripcije, koji smo pre nekih mesec dana i patentirali. Ovakav metod indeksiranja podataka omogućuje brzu i robustnu skalabilnost.

Sounder je zamišljen kao tech first kompanija sa odnosom od 51 odsto inženjera i 49 odsto ostalih zaposlenih. Po rečima Krgovića, Digital Infinity čini, i činiće, okosnicu razvojnog tima. U budućnosti planiraju da prošire i taj tim, ali i da još ljudi iz Srbije uključe u menadžment.

Goran Krgović, CTO i suosnivač SounderGeneralni plan je da ceo razvojni tim bude u Novom Sadu, a možda i u Beogradu. Pored Srbije, postojaće jos dva centra — jedan u Amsterdamu, drugi u Njujorku. Međutim, ti centri će zapošljavati stručnjake iz drugih oblasti, dakle u svrhu pokrivanja ostalih 49 odsto. Ono što je bitno napomenuti je da će Srbija biti i ostati centar za razvoj ključnih tehnologija Sounder-a, a to su data science, alati za transkribovanje, kao i sama platforma.

Za manje od dva meseca od lansiranja Sounder je prikupio 1.000 podkastera, a hostuju 3.894 aktivnih podkast epizoda koje su ostvarile preko 30.000 jedinstvenih slušanja. Prvi cilj im je da zaključno sa prvim kvartalom 2020. dođu do 15.000 korisnika. O ostalim ciljevima, Krgović je rekao:

Goran Krgović, CTO i suosnivač SounderVodeći se sloganom To make audio accessible and better to everyone, budućnost Sounder-a je u pokrivanju ostalih audio sadržaja kao što su audio knjige i newscast-i, u integraciji platforme sa raznim servisima, pružanju usluga enterprise audio pretrage velikim klijentima poput Apple-a, Audible-a, LinkedIn-a i sličnim. Naposletku, i u pružanju usluga monetizacije audio sadržaja kroz integraciju dinamičkih audio oglasa sa internim i eksternim DSP servisima za one autore audio sadržaja koji to budu želeli.

Pridruži se → prvo predstavljanje rada Tesla Nationa