Skriveni troškovi na Airbnb-u nestaju: Korisnicima će prikazivati konačnu cenu, i to nije sve

Evropljani koji ugovaraju smeštaj putem Airbnb-a više neće biti neprijatno iznenađeni krajnjom cenom smeštaja koja je znala biti i znatno veća od one koju su očekivali zbog skrivenih troškova.

Marija Milutinović - 17. Jul, 2019.

Nakon pregovora Evropske komisije i Airbnb, kompanija je odlučila da poboljša uslove i u potpunosti je pojasnila prikaz ponuda smeštaja, koje su tek sada u skladu sa standardima EU o zaštiti potrošača. Ova odluka je odovor kompanije na zahteve komisije o usklađivanju uslova sa pravilima o zaštiti potrošača u EU iz avgusta prošle godine.

Evropska komisija i mreža udruženja za zaštitu potošača pokrenuli su postupak nakon što je utvrđeno da korisnici Airbnb-a prilikom rezervacije smeštaja ne vide skrivene troškove koji im se prikazuju na samom kraju procesa rezervacije. Zbog toga potrošači prilikom rezervacije ne mogu dobiti informaciju o konačnoj ceni smeštaja i uporediti je s cenama na drugim platformama.

Vera Jourova, poverenica za pravosuđe, zaštitu potrošača i ravnopravnost polova izjavila je da će Evropljani napokon od ovog leta dobiti i platiti ono što vide kada rezervišu smeštaj:

Internet je potrošačima omogućio da mnogo brže i jednostavnije uspoređuju i rezervišu hotelski ili privatni smeštaj. Potrošači sada mogu biti sigurni i da je cena koju vide na prvoj stranici konačna cena. Drago mi je da je Airbnb pokazao spremnost za saradnju s Evropskom komisijom i nacionalnim telima za zaštitu potrošača kako bi poboljšao način rada svoje platforme. Očekujem da će druge platforme slediti taj primer.

Airbnb će ubuduće morati da naglasi da li je smeštaj oglasio vlasnik stana ili agencija, a kompanija je takođe uradila reviziju uslova pružanja usluga tako da mora jasno da obeleži da korisnici platforme mogu da tuže Airbnb pred sudom u matičnoj zemlji, kao i da poštuje osnovno pravo korisnika da tuži domaćina u slučaju nanete štete. Platforma se takođe obavezala da neće menjati uslove smeštaja bez obaveštavanja korisnika unapred i bez davanja mogućnosti da se smeštaj otkaže.

Ostaje da se vidi da li će kompanija ove izmene, kao primer dobre prakse prema korisnicima, primeniti i na područja van EU.