IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Dobar deo budućnost gejminga leži u nezavisnom, indie, izdavaštvu i besplatnim igrama razvijenim na jednostavnim platformama. Postoji nekoliko timova koji rade na razvoju platformi za lako kreiranje i objavljivanje igara, bez potrebe da korisnik bude developer sa iskustvom. Rumunski startap Gameleon, nedavni učesnik Seedcampa u Budimpešti, izgleda da je među onima koji su otišli najdalje
Dobar deo budućnost gejminga leži u nezavisnom, indie, izdavaštvu i besplatnim igrama razvijenim na jednostavnim platformama. Postoji nekoliko timova koji rade na razvoju platformi za lako kreiranje i objavljivanje igara, bez potrebe da korisnik bude developer sa iskustvom.
Rumunski startap Gameleon, nedavni učesnik Seedcampa u Budimpešti, izgleda da je među onima koji su otišli najdalje u razvoju takve platforme.
Tim je, prema rečima jednog od osnivača Viktora Popeska, do rešenja došao “slučajno”, kada su radili na BugTopia, “minijaturnom MMO-u epskih razmera”, shvatili su da je alat za pravljenje ove igre dovoljno fleksibilan da postane jednostavna platfroma za svakog ko želi da kreira i objavi svoje browser naslove.
Ovaj projekat smo počeli sa namerom da napravimo HTML5 igru koja bi imala funkcionalnost kao WoW ili Diablo 2. Vremenom smo shvatili da smo stvorili ne samo igru, već način da se igre lako prave.
Ideja je da se bez znanja kodiranja i bez potrebe da se bilo šta instalira, napravi igra koja bi se linkom podelila sa svetom.
Tim iza ove platforme bio je na Seedcamp-u, gde su otkrili da bi sem ovakve funkcionalnosti, fokus trebao da bude na “gejmfifikaciji”.
Gamification je upotreba metoda i mehanika iz igara (poput virtuelnih bedževa i sl.) u kontekstu koji nije gejmerski: na primer, za edukaciju, šoping, učešće u zajednici, na društvenim mrežama. Poenta je da se kroz nagrađivanje motiviše rad ka uspehu, ali na način koji je zabavan i nalikuje igranju. Ovo tržište budućnosti se procenjuje da će vredeti 2,6 milijardi dolara do 2016. godine, te fokus Gameleona ne dolazi kao iznenađenje. Mogućih primena je puno:
Koristeći našu platformu, škole mogu da naprave interaktivnije časove, da nagrađuju učenike svaki put kada postignu nešto. Kompanije mogu da smisle načine da nagrade zaposlene, na zanimljiv način, kada, na primer, naprave određeni broj prodaja ili razgovaraju sa određenim brojem bitnih potencijalnih klijenata.
Mogućnosti nagrađivanja ljudi su beskrajne i mi omogućavamo da se to radi u multiplayer okruženju
Tim je posle učešća na Seedcampu odlučio da promeni fokus u pravcu gejmifikacije, ali je i razvoj klasičnih igara moguć. Osnivači se nadaju da će oni koji koriste njihovu platformu animirati korisnike u pravcu aktivnosti gde se nagrade tiču i stvarnih, ne samo virtuelnih stvari, te da se one neće deliti samo za virtuelna dostignuća, već i za događaje i uspehe u stvarnom svetu.
Gameleon je blizu otvorene bete, a trenutno se testira od strane ranih usvajača.
Ekipa se satoji od 5 članova sa prethodnim iskustvom u implementaciji novih rešenja u browsere. Tim poznaje i game design, a Viktor ističe da su na Seedcampu najviše naučili o poslovnoj strani priče.
Objavio/la članak.
utorak, 13. Novembar, 2012.