Refdash, startap napravljen između San Franciska i Beograda, postaje deo Facebooka

Detalji u vezi sa dogovorom još uvek nisu poznati, ali očekuje se da će se ekipa Refdasha pridružiti Facebook Jobs platformi.

Nevenka Rangelov - 8. Oktobar, 2018.

Refdash, domaći startap sa sedištem u San Francisku i timom u Beogradu, postao je deo Facebooka, objavio je Techcrunch.

Detalji u vezi sa dogovorom još uvek nisu poznati, ali očekuje se da će se ekipa Refdasha pridružiti Facebook Jobs platformi. Više o njihovom daljem radu možete pročitati i u zvaničnom saopštenju koje je nakon toga objavio domaći startap.

Nikola Otašević, jedan od osnivača Refdasha, je pre nekoliko meseci održao predavanje u Beogradu gde je pričao o svom karijernom putu i tome zašto je odlučio da napusti Google i pokrene svoj startap, kada je beogradska publika imala priliku da se bliže upozna sa mislijom i radom Refdasha.

Nakon što je napustio posao u Google-u, Nikola je pre dve godine sa svojim bivšim kolegom pokrenuo Refdash sa misijom da uz pomoć mašinskog učenja proces zapošljavanja (za početak u tehnološkim kompanijama) učine efikasnijim i transparentnijim.

Ono što je interesantno jeste da su Nikola i njegov suosnivač, Endru Kerni, u Google-u završili na sličan način kao što su sada došli u Facebook. Startap za koji su tada radili je bio otkupljen od strane Google-a i nastavili su da rade za tech giganta tokom naredne tri godine.

Refdash su pokrenuli pre dve godine jer su delili slične poglede na proces zapošljavanja u tehnološkim kompanijama i zajedničku ideju o tome na koji način bi ga trebalo promeniti.

Problem koji su uvideli i želeli da reše imali su i poslodavci, ali i oni koji traže posao.

S jedne strane, traženje posla je proces u velikoj meri vođen slučajnostima, preporukama i srećnim okolnostima.

S druge strane, poslodavci se u procesu zapošljavanja često oslanjaju na subjektivne i površne informacije i ne umeju dobro da procene veštine ljudi koje intervjuišu.

Refdash je ovaj problem rešavao kreiranjem machine learning modela koji bi na osnovu javno dostupnih informacija o kandidatima napravio procenu njihovih realnih veština. U tu svrhu su uradili više od 5.000 tehničkih i drugih intervjua sa softverskim inženjerima, nakon čega su napravili model koji utvrđuje korelaciju između njihovih realnih veština i javno dostupnih informacija sa njihovih Linkedin profila, Twitter feedova, profila na Quori, i ostalih kanala.

Svrha modela je da samo na osnovu nečijeg online footprinta predvidi na koji način bi taj kandidat performirao na testovima i da kreira neku vrstu dubinske analize koja bi skratila proces zapošljavanja i učinila ga preciznijim.

Pridruživanje Refdasha pomoći će Facebooku da svoju platformu za poslove koju su najavili prošle godine, prilagode tehničkim pozicijama poput softverskih inženjera i diverzifikuju ponudu pozicija koje će se izlistavati na njihovom sajtu. Svojom platformom za poslove, Facebook želi da konkuriše Linkedinu, a kako navodi Techcrunch, očekuje se da će akvizicijom Refdasha uspeti da ugrabi dodatni deo prihoda najveće platforme za poslove.