U četvrtak smo imali priliku da slušamo Ratka Božovića, direktora marketinga u Game House-u. Ratko je govorio o marketingu mobilnih aplikacija i podelio sa nama neke interesantne statistike, kao i alate koje možemo da koristimo kako bismo došli do što većeg broja korisnika.
Za početak, trebalo bi da imamo uvid u ogromno prostranstvo mobilnih uređaja i mobilnih aplikacija. Interesantna statistika kaže da je u 2015. godini više ljudi posedovalo mobilni telefon nego četkicu za zube. Stvarne brojke kažu da je prodaja smartfona u 2015. porasla za 75% i da će ovim tempom rasta dostići 7 milijardi do 2020. godine. Od 20. decembra do 3. januara Apple korisnici su potrošili više od jedne milijarde na aplikacije sa app store-a.
Dakle, toliko uređaja na koji je moguće instalirati baš vašu aplikaciju. Vašu ili preko 2 miliona iOS aplikacija i isto toliko android aplikacija.
Ukoliko koristite prave alate koje će vam pomoći da vidite koji kanal komunikacije vam donosi najviše korisnika možete se izboriti za svoje mesto među mobilnim aplikacijama:
- Flurry
- Google Analytics
- Game Analytics
- Mixpanel
- Upsight
- Amplitude
- Omniata
- Parse
- Localytics
- Tune
- NinjaMetrics
- DeltaDNA
- Honey Tracks
- Amazon Mobile Analytics
- Heap Analytics
- Countly
- Taplytics
- Appuri
Da ipak nije sve u dobrom marketingu i plaćanju gde šta treba, govori i činjenica da je 3/4 preuzimanja aplikacija zapravo organsko i da je tu svakako najvažnija optimizacija App store-a, te ne zaboravite da podsećate korisnike da ocene vašu aplikaciju, da testirate sve, od ikonice aplikacije, preko imena, do skrinšota, opisa i ključnih reči.
Zadržavanje korisnika
Kada izaberete svoj kanal i osvojite deo tržišta, počinje nova borba — kako zadržati korisnike. Mnogi korisnici nakon download-a nikad ne kliknu open. Od ukupnog broja korisnika koji skinu aplikaciju, 90% je koristi manje od 6 meseci.Za vreme pravljenja aplikacije uvek imajte na umu pitanje — šta u aplikaciji tera korisnike da je otvore više od 5 puta?
Šta raditi da biste zadržali korisnike na vašoj aplikaciji?
- Za početak — napravite sjajnu aplikaciju!
- a/b testirajte user experience od samog početka
- Slušajte svoje korisnike
- Napravite automatske i personalizovane push notifikacije
- Povežite se sa svojim korisnicima na različitim kanalima
Monetizacija
- Paid model
- Freemium model (reklamiranje u okviru aplikacije,
- Kombinacija paid i freemium modela
Indikatori uspeha monetizovanja korisnika:
- Ukupni prihodi
- Prihodi po korisniku
- Broj korisnika koji plaćaju korišćenje aplikacije
- Life-time value korisnika
***
Blogovi koje Ratko preporučuje kako biste poboljšali marketinški aspekt svoje aplikacije: