RAF uvodi kurs Tehnološkog preduzetništva, podržan od Google Launchpada, baziran na programu Startap akademije

Kurs preduzetništva na Računarskom fakultetu će voditi Vukašin Stojkov iz Startita, a gosti će biti neki od najuspešnijih tehnoloških preduzetnika iz Srbije.

Marko Marković - 11. Februar, 2019.

Računarski fakultet u Beogradu odlučio je da od sledećeg semestra uvede kurs preduzetništva za svoje studente. Program će biti baziran na programu Startitovog akceleratorskog programa Startap akademije koji je podržan od strane Google Launchpada.

Kurs će nositi naziv Tehnološko preduzetništvo, sadržaće 10 časova i moći će da ga slušaju studenti sve četiri godine. Nastavu programa će realizovati suosnivač i generalni menadžer Startita, Vukašin Stojkov, dok će gosti ovog programa biti neki od najuspešnijih tehnoloških preduzetnika iz Srbije.

Zašto je važno da naše inženjere učimo preduzetništvu?

U svim prethodnim industrijskim revolucijama, pa tako i u ovoj našoj, četvrtoj, upravo su preduzetnici ti koji kreiraju nova zanimanja i najveću ekonomsku vrednost i bivaju glavni oslonac privrede. Zbog toga, ukoliko želimo da stvorimo jedno bolje i bogatije društvo, važno je da počnemo da razvijamo čitave generacije ljudi koje će razmišljati preduzetnički – konstantno opažati probleme i prilike u svom okruženju i kreirati rešenja.

Formalno obrazovanje je jedan od neophodnih koraka na tom putu, a uvođenje preduzetništva na inženjerske fakultete je dobar početak, budući da inženjeri već poseduju znanja o izgradnji digitalnih proizvoda, ali im nedostaje znanje o biznisu, ispitivanju tržišta i korisnika, marketingu i prodaji. Ovim putem studenti će dobiti prliku da saznaju koji su to principi i prakse izgradnje i plasmana tehnoloških proizvoda koje učesnici na tržištu žele da koriste i plaćaju.

O razlozima za uvođenje preduzetništva u formalno obrazovanje tehničkih fakulteta, a povodom ovog kursa, Vukašin Stojkov je izjavio:

Verujemo da je izvanredno važno da što pre i što šire uvedemo preduzetništvo u formalni sistem obrazovanja, jer naše društvo nema vremena za gubljenje kada je u pitanju hvatanje koraka sa globalnom tehnološkom revolucijom privrede.

Pokretanje ovog kursa je mali korak u tom pravcu, i nadamo se da ćemo naučiti mnogo o tome kako se optimalno podučava preduzetništvo, te da ćemo u narednim godinama stvoriti mnogo uspešnih preduzetnika od studenata RAF-a, ali i podeliti te lekcije sa ostatkom ekosistema.

Sa svoje strane, dekan Računarskog fakulteta Stevan Milinković je izjavio ovo o razlozima zašto se odlučio za ovaj korak:

Mi smo odmah prepoznali značaj ovakve vrste obrazovanja, jer je i sam Računarski fakultet jedan, doduše atipični – neprofitni, tehnološki startap. Ali preduzetništvo nije vezano samo za startape. To je stanje uma i okvir za rešavanje problema koji zahteva visoko tehnološko znanje, osećaj za biznis i sposobnost predviđanja budućnosti, uz uvažavanje socijalnog konteksta. Svet danas pokreću tehnološko preduzetnišvo i inovacije ljudi koji su krenuli skromno i neizvesno, a danas su postali Hewlett-Packard, Microsoft, Google ili Facebook.

Kevin O’Tul, koji vodi Google-ov Launchpad program podrške startap akceleratorima širom sveta, u intervjuu za Startit govorio je o potencijalu Srbije kada je u pitanju razvoj preduzetništva, a njihova logika dobro ilustruje razloge zbog kojih su inženjeri prvi koje podučavamo preduzetništvu.

Srbija, ako pogledamo, ima samo oko sedam miliona stanovnika, ali ima veoma jak univerzitetski sistem i ima veliki broj developera po glavi stanovnika.

Naš proces razmišljanja je bio da ako možemo da podstaknemo te developere, od kojih mnogi rade na daljinu, od svojih kuća za kompanije u drugim državama, da postanu preduzetnici i otvore svoje prve kompanije, a da onda svaka od njih zaposli čak i minimalan broj ljudi, to će dati značajan doprinos srpskom startap ekosistemu.

Zbog toga je od velike važnosti da što pre uvedemo preduzetništvo u obrazovanje, sa posebnim akcentom na preduzetničke veštine koje su posebno potrebne u eri digitalne ekonomije gde mnoga zanimanja prete da budu automatizovana i gde će upravo preduzetnici biti ti koji će diktirati u kom pravcu će se kretati ove promene.

Uvođenje preduzetništva na tehnološke fakultete je u tom smislu samo prvi korak, a ono što bi trebalo da usledi jeste preduzetničko obrazovanje na svim nivoima.