IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
U oči upada i nesrazmeran odnos trenutne procenjene vrednosti i godišnjih prihoda kompanije koji iznose 20 miliona dolara.
Pitanja koliko unci ima galon ili koja je razlika između kafea i restorana možda ne zvuče previše ozbiljno. Ipak, ovakva vrsta zapitanosti korisnika interneta Quora-u je dovela do toga da danas vredi dve milijarde dolara.
Naime, Quora se nalazi pred zatvaranjem investicije vredne 60 miliona dolara (i to od strane kompanije koja je usko povezana sa skoro-pa-pop-figurom Ilonom Maskom). Kako prenosi Recode, ova investicija Valor Equity Partnersa je znak za neke od investitora u Silicijumskoj dolini da treba da obrate pažnju na Quora-u, te da je vrednost popularne platforme za pitanja i odgovore povezana sa vrednošću celokupnog tehnološkog sektora.
Odnosno, po njihovom tumačenju, Quora je donekle staromodan sajt, pa je neobično da kao takav ima vrednost koja se broji u milijardama (2017. godine je njena procenjena vrednost bila takođe visokih 1.7 milijardi dolara). Takve procene dovode do toga da mnogo manje i trenutno atraktivnije tehnološke ideje takođe dobijaju značajne investicije.
Naravno, treba imati na umu da Quora okuplja 300 miliona korisnika mesečno (interni podaci) i da ima prilično dobar SEO, što svakako nije beznačajno. Međutim, u isto vreme Quora nije poznata po tome kako ulaže velike napore u monetizaciju platforme, zbog čega neretko promiče radaru investitora. Prve reklame su se na platformi našle tek 2016. godine, sedam godina nakon lansiranja sajta. Bez obzira na to, 2014. godine kada još nije beležila nikakvu zaradu, Quora je bila vredna 900 miliona dolara.
Opravdanje za procenjenu vrednost jednako je moguće naći u potencijalu koji sa sobom nosi tih 300 miliona korisnika svakog meseca. Odnosno, ne bi bilo iznenađujuće da investitori u tom broju vide neiskorišćen prostor za monetizaciju. Jer, zašto pored pitanja „Koliko unci ima galon?’’ ne postaviti reklamu za vagu koja ima različite jedinice mere i pri tome joj obezbediti dugotrajnost? Reklama će na stranici Quora-e imati duži životni vek nego ako se pojavi na sponzorisanom Facebook postu, ali joj je mana što nema demografsko i geografsko usmerenje. Čini se da su mogućnosti za monetizaciju svesni i u Quora-i jer su ove godine prvi put zaposlili CRO-a (chief revenue officer).
Znajući ovo u oči upada nesrazmeran odnos trenutne procenjene vrednosti (pomenute dve milijarde) i godišnjih prihoda kompanije — 20 miliona dolara (takođe interni podaci iz 2018. godine).
U kombinaciji sa nereklamiranjem ova činjenica opravdava zaključak da sve tehnološke kompanije beleže značajnu vrednost. Međutim, pošto se vrednost od dve milijarde ne razlikuje mnogo od one iz 2017. autor Recode-a ostavlja prostora da se zapitamo da li je u pitanju precenjivanje ili Quora ima poteškoća da dođe do još značajnijeg rasta. Kakogod bilo, ova desetogodišnja kompanija navodno nije u slepom pohodu za novcem — u javnost izlaze s izjavama da žele da ostanu nezavisni, a izlazak na berzu se ne pominje u njihovim planovima za budućnost.
Objavio/la članak.
četvrtak, 23. Maj, 2019.