Programeri pomoću neuronske mreže rekreiraju GTA 5: GAN Theft Auto

GAN Theft Auto zasnovan je na NVIDIA GameGAN neuronskoj mreži.

Nikola Momčilović
22/06/2021

Prošlog meseca ste možda videli kako je grupa programera stvorila sistem za mašinsko učenje koji je grafiku popularne video igre Grand Theft Auto V činio gotovo fotorealističnom. Ispostavilo se, otprilike u isto vreme, da je druga grupa entuzijasta za veštačku inteligenciju radila na nečemu još impresivnijem — GAN Theft Auto, odnosno GTA V koji je generisan potpuno koristeći neuronsku mrežu i koji može da se igra.

Kratak demo, objavljen na YouTube-u sastoji se od vožnje automobila deonicom autoputa. Sa stanovišta moderne grafike, ne deluje toliko impresivno — slika je izuzetno pikselizirana, pa čak i nakon povećanja rezolucije, još uvek deluje mutno, skoro kao da igrate GTA V u snovima.

Kao što možete videti iz video snimka, neuronska mreža je replicirala iznenađujuć broj sistema iz igre. Kako se automobil kreće, tako se pomera i senka ispod njega i odraz sunca na staklima. Čak se i planine u daljini približavaju.

Međutim, nije sve savršeno. Pored niske rezolucije, neuronska mreža je imala problema da reguliše sudare sa drugim vozilima.

Kako ime sugeriše, ova verzija popularne video igre napravljena je korišćenjem NVIDIA GameGAN-a, odnosno generativne kontradiktorne mreže. Svaki GAN sastoji se od dve konkurentske neuronske mreže: generatora i diskriminatora. Generator se obučava na skupu uzoraka, a zatim proizvodi sadržaj na osnovu onoga što je „video”. U međuvremenu, diskriminator će upoređivati ono što generator stvara sa izvornim skupom podataka, kako bi izlazni sadržaj bio što verniji izvornom materijalu.

Obučavanje ovakve neuronske mreže je zahtevan zadatak za grafičke procesore. NVIDIA je ovoj grupi pozajmila računar DGKS A100 kako bi ostvarili projekat. Sistem dolazi sa četiri A100 GPU-a i 64-jezgarnim AMD serverskim CPU-om. Koristili su snagu ovog računara da istovremeno pokrenu 12 sistema veštačke inteligencije zasnovanih na pravilima (rule-based AI). Ti programi vozili su istim delom autoputa, prikupljajući podatke koji su neuronskoj mreži potrebni kako bi započela generisanje sopstvenog sveta.

Ovo je mogući pogled u to kako će izgledati budućnost video igara. Nije teško zamisliti da celu igru, ili makar neke delove smišlja neka neuronska mreža. Međutim, taj scenario je još uvek prilično daleko, a u međuvremenu, GAN Theft Auto dostupan je na GitHub-u i većina računara ga može pokrenuti.

Nikola Momčilović

Objavio/la članak.

utorak, 22. Jun, 2021.

IT Industrija

🔥 Najčitanije