Kevin Stratvert je tokom pandemije dao otkaz u Microsoftu, nakon 15 godina, da bi se posvetio snimanju tutorijala za proizvode ove, ali i konkurentskih kompanija. Od YouTube-a zarađuje više nego što je zarađivao kao programer, a njegov kanal ima 85 odsto više pretplatnika nego službeni nalog Microsoft 365, za koji sadržaj proizvodi između 20 i 30 ljudi. 

U junu se desilo jedno od poslednjih ažuriranja PowerPoint-a o kojem je kompanija izvestila na svom blogu. Međutim, umesto 500 reči teksta, publici je bilo zanimljivo da o novim mogućnostima PowerPoint prezentacija saznaju iz tutorijala. Tako je Kevinov video o izmenama pogledalo više od 190.000 ljudi, na kanalu koji ima gotovo 820.000 pratilaca

„Privukao sam Microsoftovu publiku. Microsoftov sadržaj donosi mnogo više gledanosti od ostalog sadržaja. Obrađivao sam Gmail i nekoliko drugih, ali nisu tako dobro prošli”, kaže Kevin za CNBC

Za to ima više razloga. Pre svega, Microsoftovi proizvodi su dominantni, a samo Office ima bar 1,2 milijarde korisnika. Međutim, niti svi oni koriste sve alate, niti prate sva ažuriranja, te su tutorijali dobrodošli. 

Postoji razlog zašto je Kevin tako popularan. On je u Microsoft stigao 2006, iste godine kada je Google kupio YouTube za 1,65 milijardi dolara. Prve objave bile su mu videi s putovanja, nakon čega je počeo da snima uputstva i prezentacije proizvoda. Svoj prvi snimak u vezi s Microsoftom objavljuje 2017. godine, u kojem je publici pokazao kako izgleda park koji okružuje njihov radni prostor. 

U tom videu, koji je snimio sa suprugom i menadžerkom u kompaniji, obelodanio je da je zaposlen u Microsoftu. Dva meseca nakon toga, počeo je da radi u razvojnom timu iza Office.com. Međutim, proizvod koji su kreirali nije bio dovoljno popularan, pa su tražili načina da ga popularizuju. 

U tom trenutku Kevin odlučuje da napravi tutorijal u kom će predstaviti Office.com. To se ispostavilo kao dobar potez, za koji ga je i menadžer pohvalio. Nastavio je da snima video zapise o programima Excel, Outlook, PowerPoint, Teams, Windows i Word. 

Kolege iz drugih timova su primetile to i počele da traže od njega da snima video zapise i o njihovim proizvodima. Videli su koliko ljudi to gleda i shvatili su da bi nagovaranje Kevina da govori o njihovim proizvodima moglo da privuče nove korisnike.

Pre godinu dana, kada je usled pandemije Kevin počeo da radi od kuće, odlučio je da napusti kompaniju i počne da snima pet puta više sadržaja. Ta sloboda mu je dala mogućnost da pravi i tutorijale o proizvodima Microsoftovih konkurenata. 

Istorijski gledano, razvoj i održavanje proizvoda bili su srž Microsofta. Danas gotovo 50 odsto zaposlenih radi u inženjerstvu. Marketing je znatno manji deo poslovanja, a u poslednjih nekoliko godina, grupa unutar Microsofta počela je više da se fokusira na YouTube. Međutim, iako oni imaju svoje snimke na toj mreži, često se dešava da su tutorijali drugih korisnika o Microsoftovim proizvodima bolje rangirani i nalaze se u vrhu rezultata pretrage. 

Među takvim ljudima se nalaze i zaposleni Microsofta, kao što je Majk Tolfsen, koji 26 godina radi u toj kompaniji i ima više od 42.000 pratilaca na svom YouTube kanalu. Firma je podsticala ljude da budu poput Majka, što nekima nije odgovaralo i nisu razumeli zašto se kompanija fokusira na promociju na mreži svog konkurenta. 

Kako ta ideja nije zaživela, uspostavljen je program Microsoft Creators, što je podrazumevalo da kompanija u svoje tutorijale uvršćuje i snimke jutjubera, koji ne rade za kompaniju. Na ono što Kevin radi godinama se gledalo kao na hobi, dok nije počeo da donosi zaradu. Zato sada i članovi njegove porodice razmišljaju da krenu njegovim stopama. Možda se ispostavi da je za pojedince pričanje o softveru mnogo isplativiji posao od njegovog pravljenja.