Problem zagađenog vazduha u Srbiji — da li su rešenje veće eko takse?

Predlog je da se osim dodatnih naknada za kompanije koje zagađuju, poveća i cena uglja kako bi građani prešli na održivije izvore energije, kao i da počne da se oporezuje i sektor drumskog saobraćaja.

prenosimo
10/02/2021

Jedan od velikih problema u Srbiji je zagađenost, gde je vazduh i do 20 puta zagađeniji nego u zemljama Evropske unije. Kako bi se podstaklo smanjenje negativanog uticaja, NALED predlaže uvođenje viših naknada za velike zagađivače, proširenje obuhvata štetnih gasova koji se oporezuju i izmenu sistema podsticaja.

Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED) je sprovela novu Analizu uspešnosti fiskalnih instrumenata u smanjenju zagađenja, u kojoj je pored dodatnih naknada za kompanije koje zagađuju, predlog da se poveća i cena uglja kako bi građani prešli na održivije izvore energije, kao i da počne da se oporezuje i sektor drumskog saobraćaja.

U 2015. prihod od naknade za emisije je iznosio 3,05 milijardi dinara dok je u 2019. ova suma uvećana za 105 odsto i iznosila je 6,26 milijarde. Ukoliko bi se predlog usvojio i novi instrumenti se primenili u potpunosti, to bi obezbedilo dodatnih 18,5 milopna evra u budžetu za ulaganje u zaštitu životne sredine. NALED naglašava i da je važno osmisliti i sistem podrške za prelazak na ekološki čistije alternative u vidu subvencija i drugih podsticaja, kako ekološke takse i naknade ne bi predstavljale samo dodatno finansijsko opterećenje privrede i građana koje ne dovodi do promena u ponašanju.

U našim prethodnim tekstovima možete pročitati više o zagađenosti vazduha u Srbiji u prethodnom periodu:

Vazduh u Čačku, rastućem IT centru zemlje, noćas je bio veoma opasan po zdravlje
Novi izveštaj — vazduh u Nišu je postao zagađeniji od pekinškog, kako je u ostatku zemlje?
Uprkos karantinu Beograd imao najzagađeniji vazduh na svetu, uticaj pandemije na klimatske promene neizvestan

Izvor: eKapija

prenosimo

Objavio/la članak.

sreda, 10. Februar, 2021.

IT Industrija

🔥 Najčitanije