Preko Facebooka se širi 4x više netačnih od tačnih informacija o koroni

Sudeći prema najnovijem istraživanju, Facebook ne uspeva da zaštiti i informiše ljude tokom pandemije korona virusa.

Borislav Djilas
20/08/2020

Američka neprofitna organizacija Avaaz objavila je rezultate istraživanja koji pokazuju da je Facebook širio dezinformacije o aktuelnoj pandemiji skoro četiri puta više u odnosu na identičan sadržaj vodećih svetskih zdravstvenih institucija, uključujući Svetsku zdravstvenu organizaciju i američki Centar za kontrolu i prevenciju bolesti, prenosi The Register.

Ova organizacija, koja se od 2007. godine bavi globalnim aktivizmom na brojnim poljima, od klimatskih promena i prava ljudi i životinja prava do korupcije i siromaštva, pokazuje da je Facebook na vrhuncu pandemije u aprilu privukao oko 460 miliona pregleda na ukupno 82 sajta koja su širila pogrešne informacije o COVID-19.

Facebook upozorio na svega 16 odsto svih dezinformacija

Ovo istraživanje je jedno od prvih koje pokazuje do koje mere su napori Facebooka da suzbije širenje dezinformacija o zdravstvu i vakciji bili uspešni, pre i posle najvećeg testa za tu platformu: pandemije korona virusa. Otkriva se da čak i najambicioznijim među svim strategijama Facebooka nedostaje ono što je potrebno za efikasnu zaštitu društva, navodi se u studiji.

Takođe, u istraživanju stoji kako je Facebook upozorio na svega 16 odsto svih dezinformacija, uprkos tome što je sadržaj navodno proveren, a među najuticajnijim prestupnicima Avaaz ističe RealFarmacy i GreenMedInfo koji dezinformacije predstavljaju kao nauku.

Uz to, istraživanje pokazuje da Facebook stranice služe kao glavni motori za širenje sadržaja sa sajtova koji objavljuju dezinformacije, tačnije 43 procenata od ukupnih procenjenih prikaza. Čak 800 miliona pregleda sakupile su 42 stranice koje su prikazane u istraživanju.

Šta Facebook čini po pitanju infodemije?

Iz kompanije su nedavno obećali da će svoje resurse usmeriti ka suočavanju sa takozvanom infodemijom, a nedugo potom su kreirali i „informacioni centar” za plasiranje pouzdanih medicinskih informacija.

Avaaz podvlači da je za Facebook, platformu sa blizu 1,8 milijardi dnevno aktivnih korisnika, važno da korisnicima koji su videli određenu dezinformaciju objavi ispravke zasnovane na proverenim činjenicama.

Taj potez bi mogao da prepolovi verovanje u lažne postove, ocenjuju iz organizacije i dodaju kako bi Facebook takođe trebalo da prilagodi svoje algoritme i umanji pogrešne objave na News Feedu, što bi moglo da eliminiše 80 odsto dosega. 

„Facebook još nije efikasno primenio ova rešenja u obimu i po sofisticiranosti potrebnoj da bi se porazila ova infodemija, uprkos konstantnim pozivima doktora i zdravstvenih stručnjaka”, zaključuje Avaaz.

Borislav Djilas

Objavio/la članak.

četvrtak, 20. Avgust, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije