IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Bez ambicije da budemo sveobuhvatni, izvukli smo najzanimljivije tačke iz prezentacije Meri Miker za 2017. godinu.
Pre nekoliko dana se završila Code konferencija u kalifornijskom Rančo Palos Verdesu, gde je Meri Miker iz investicionog fonda Kleiner Perkins Caufield & Byersa predstavila svoj godišnji izveštaj sa statistikama i postotcima o internetu, mobilnim aplikacijama, marketingu, menjanju navika i drugim dominantnim trendovima koje Sicilijumska dolina (i svi ostali tech entuzijasti) svake godine pažljivo prate.
Bez ambicije da budemo sveobuhvatni, iz njene obimne prezentacije izvukli smo ono najzanimljivije (po Startit kriterijumima :) ).
Meri je publiku u startu zapljusnula činjenicom da globalna isporuka pametnih telefona i dalje opada. Preciznije, sada je tri odsto naspram deset odsto u istom periodu prošle godine, a iPhone je pao značajnije od telefona sa Android platformom. Ovo se direktno nadovezuje na usporavanje rasta interneta o kom je bilo reči u prošlogodišnjoj prezentaciji.
Za to vreme povezivanje na internet korišćenjem desktopa je stabilno, a korišćenje mobilnih telefona beleži porast sa tri sata dnevno po korisniku u SADu.
Onlajn reklamiranje je u porastu, posebno reklamiranje okrenuto ka mobilnim platformama (što smo očekivali da će se dogoditi). I da, Google i Facebook i dalje dominiraju u ovoj vrsti reklamiranja, a Google obuhvata skoro polovinu čitavog tržišta.
Novac uložen u internet oglašavanje konačno je nadmašio potrošnju na TV oglašavanje, što možda i nije iznenađenje za one koji znaju da je, na primer, Adidas pre samo dva meseca objavio kako odustaje od reklamiranja na TVu i planira da prebaci oglašavanje na digitalne kanale.
Takođe, povećanje broja blokatora oglasa se nije zaustavilo.
Posebno je zanimljivo da se onlajn upiti sve češće zadaju glasom pre nego kucanjem. Čak 20 odsto upita sa mobilnih uređaja napravljeno je glasovno. A šuška se i da Apple pravi svoju verziju Echo-a.
Među milenijalcima je zapažen ozbiljan procenat gledalaca eSporta na globalnom nivou, zbog čega se sklapaju partnestva kako bi eSport postao deo mejnstrima.
Gledanost TV programa opada, a kao razlog za to se najpre navode cena i korišćenje internet striminga.
Za strimovanje je nesumnjivo zaslužan i Netfilx, čiji broj korisnika vrtoglavo raste poslednjih pet godina. Time je zagrizao čitavih 30 odsto prihoda na tržištu kućne zabave u celim Sjedinjenim Američkim Državama.
Na kraju, sve masovnijim korišćenjem cloud usluga povećava se i broj email spamova sa zloćudnim attachmentima. Ili kako kažu na Techcrunchu: „Pazite šta klikćete.”
Kao i prošle godine, proizvodnja u kineskom usložnom sektoru raste i sada čini 52 odsto bruto domaćeg proizvoda.
Ali za razliku od 2016. godine u 2017. je on-demand prevoz zabelžio ogroman skok.
U samom vrhu liste svetskih kompanija sa najvećom vrednošću nalaze se Apple, Alphabet, Microsoft, Amazon i Facebook.
Pri tome su sve osim Microsofta osnovane od strane prve ili druge generacije Amerikanaca, baš kao i 60 odsto najvrednijih tehnoloških kompanija.
Za isto vreme, oko 50 odsto vodećih startapa pokrenuto je od strane prve generacije migranata.
Na kraju, na celu prezentaciju možete da bacite oko ovde.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 5. Jun, 2017.
Ivan Rečević
utorak, 6. Jun, 2017.
Lep pogled na slajdove. Ali bih vas ipak podstakao da obratite pažnju na strategije Indije i indikatore.