Pregledali smo 355 slajdova čuvene prezentacije Meri Miker o internet trendovima

Bez ambicije da budemo sveobuhvatni, izvukli smo najzanimljivije tačke iz prezentacije Meri Miker za 2017. godinu.

Sanja Vatić
05/06/2017

Pre nekoliko dana se završila Code konferencija u kalifornijskom Rančo Palos Verdesu, gde je Meri Miker iz investicionog fonda Kleiner Perkins Caufield & Byersa predstavila svoj godišnji izveštaj sa statistikama i postotcima o internetu, mobilnim aplikacijama, marketingu, menjanju navika i drugim dominantnim trendovima koje Sicilijumska dolina (i svi ostali tech entuzijasti) svake godine pažljivo prate.

Bez ambicije da budemo sveobuhvatni, iz njene obimne prezentacije izvukli smo ono najzanimljivije (po Startit kriterijumima :) ).

Globalni internet trendovi

Meri je publiku u startu zapljusnula činjenicom da globalna isporuka pametnih telefona i dalje opada. Preciznije, sada je tri odsto naspram deset odsto u istom periodu prošle godine, a iPhone je pao značajnije od telefona sa Android platformom. Ovo se direktno nadovezuje na usporavanje rasta interneta o kom je bilo reči u prošlogodišnjoj prezentaciji.

prezentacija str 07

prezentacija str 06

 

Za to vreme povezivanje na internet korišćenjem desktopa je stabilno, a korišćenje mobilnih telefona beleži porast sa tri sata dnevno po korisniku u SADu.

prezentacija str 09

Onlajn reklamiranje

Onlajn reklamiranje je u porastu, posebno reklamiranje okrenuto ka mobilnim platformama (što smo očekivali da će se dogoditi). I da, Google i Facebook i dalje dominiraju u ovoj vrsti reklamiranja, a Google obuhvata skoro polovinu čitavog tržišta.

prezentacija str 12

prezentacija str 15

Novac uložen u internet oglašavanje konačno je nadmašio potrošnju na TV oglašavanje, što možda i nije iznenađenje za one koji znaju da je, na primer, Adidas pre samo dva meseca objavio kako odustaje od reklamiranja na TVu i planira da prebaci oglašavanje na digitalne kanale.

prezentacija str 14

Takođe, povećanje broja blokatora oglasa se nije zaustavilo.

prezentacija str 18

Posebno je zanimljivo da se onlajn upiti sve češće zadaju glasom pre nego kucanjem. Čak 20 odsto upita sa mobilnih uređaja napravljeno je glasovno. A šuška se i da Apple pravi svoju verziju Echo-a.

prezentacija str 46

eSport

Među milenijalcima je zapažen ozbiljan procenat gledalaca eSporta na globalnom nivou, zbog čega se sklapaju partnestva kako bi eSport postao deo mejnstrima.

prezentacija str 143

prezentacija str 145

Mediji

Gledanost TV programa opada, a kao razlog za to se najpre navode cena i korišćenje internet striminga.

prezentacija str 154

Za strimovanje je nesumnjivo zaslužan i Netfilx, čiji broj korisnika vrtoglavo raste poslednjih pet godina. Time je zagrizao čitavih 30 odsto prihoda na tržištu kućne zabave u celim Sjedinjenim Američkim Državama.

prezentacija str 162

Cloud

Na kraju, sve masovnijim korišćenjem cloud usluga povećava se i broj email spamova sa zloćudnim attachmentima. Ili kako kažu na Techcrunchu: „Pazite šta klikćete.”

prezentacija str 190

prezentacija str 191

Kina

Kao i prošle godine, proizvodnja u kineskom usložnom sektoru raste i sada čini 52 odsto bruto domaćeg proizvoda.

196-page-001

Ali za razliku od 2016. godine u 2017. je on-demand prevoz zabelžio ogroman skok.

212

Globalne internet kompanije

U samom vrhu liste svetskih kompanija sa najvećom vrednošću nalaze se Apple, Alphabet, Microsoft, Amazon i Facebook.

prezentacija str 324

Pri tome su sve osim Microsofta osnovane od strane prve ili druge generacije Amerikanaca, baš kao i 60 odsto najvrednijih tehnoloških kompanija.

prezentacija str 347

Za isto vreme, oko 50 odsto vodećih startapa pokrenuto je od strane prve generacije migranata.

prezentacija str 348

Na kraju, na celu prezentaciju možete da bacite oko ovde.

Sanja Vatić

Objavio/la članak.

ponedeljak, 5. Jun, 2017.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Ivan Rečević

utorak, 6. Jun, 2017.

Lep pogled na slajdove. Ali bih vas ipak podstakao da obratite pažnju na strategije Indije i indikatore.