Predstavljen Pagan online: kako je tekla saradnja Mad Head Gamesa sa svetski poznatim izdavačem?

Jedan od najpozatijih domaćih game developera Mad head games predstavio je svoju novu igricu Pagan online u saradnji sa Wargamingom.

Marija Milutinović - 11. Mart, 2019.

Saradnja između Mad head games studija i Wargaminga koja traje već dve godine rezultirala je pojavom Pagan online igrice inspirisane slovenskom mitologijom. Igra je bazirana na short game sessionima. Svaka borba traje 5-10 min, nabijena je akcijom i namenjena je novoj generaciji gejmera. Pod tim kreatori igrice ne misle samo na  klince, već i na starije gejmere koji nemaju više toliko vremena i koji žele da to što su odigrali ima smisla.

Sa osnivačem Mad Head gamesa, Urošem Banješevićem i Jacobom Beuclerom iz Wargaminga razgovarali smo  o tome kako je došlo do ove saradnje, kako je izgledao rad na kreiranju zajedničke igre i šta domaća gejming zajednica može da nauči iz njihovog iskustva. Iako su imali dobru ideju, put do izdavača prema rečima Uroša Banješevića nije bio lak.

Mi od početka nismo bili biznismeni koji su odmah znali šta žele da urade. Mi smo u duši developeri. Napravili smo demo, Epic games je to primetio i u 2016. godine smo osvojili nagradu za njabljeg developera i onda nas je Epic games vodio na svoju konferenciju. Sledeće godine smo opet osvojili priznanje, pa smo otišli u Moskvu gde smo osvojili još jednu nagradu i to za najbolji PC game of the show. Onda su iz Wargaminga čuli za nas i pitali se koja je to igrica koja dobija već 3 nagrade, a tek je počela da se radi. Kasnije smo stupili u kontakt sa njima i započeli pregovore.

Pregovori sa Wargamingom trajali su osam meseci, koliko je ovoj izdavačkoj kući bilo potrebno da ispita tržište, informiše se o radu game studija, njihovom načinu saradnje i da iskalkuliše sve potencijalne rizike. Od početka su prema rečima Jacob Beuclera, produkt direktora Pagan online iz Wargaminga, bili oduševljeni energijom i strašću koju domaći tim ulaže u ono što radi. Osam meseci kasnije potpisali su ugovor o saradnji, a sama igrica proizvod je trinaestomesečnog rada.

U Wargamingu smo tražili nov proizvod, verovali su u mene da mogu da pronađem proizvod vredan investiranja. Tako sam ja pogledao preko 150 igrica širom sveta. Posle igranja samo pet minuta sveke od njih već smo postali nezainteresovani. Kada smo instalirali Pagan online bila je potpuno druga priča. Kada sam počeo da je igram pomislio sam wow ovo je zabavno, onda se svidela i ostalim kolegama. Svi smo se začudili kako jednu tako zabavnu igricu stvara tim iz Srbije i pomislio sam da moramo da ih kontaktiramo što pre. Kada smo se sastali sa njima i ušli u njihov studio shvatili smo da to nije običan game development studio. Na zidovima su bile okačene slike čak i Edne iz Incredibles universe i kada smo upitali koja je poenta tih slika, rekli su nam da su to slike njihovih korisnika. Tada sam shvatio da oni ne stvaraju te igre za sebe već za svoju publiku i to me je dodatno oduševilo.

Jacob na igranje igrica gleda kao na slušanje muzike jer voli sve da čuje i proba. Kaže da su se standardi i uloge u svetu igrica dosta izmenili u odnosu na to kada je on počinjao da se bavi game developmentom jos pre 17 godina. Promenili su se ne samo odnosi između developera i izdavača, već i uloga publike jer su i igrači ti koji svojim fidbekom doprinose razvoju same igrice.

Mad head je od početka developer i njihov zadatak je da stvore fenomenalnu igricu. Naša odgovornost kao izdavača je da publici na pravi način prenesemo ono što radimo i da oni to prihvate. Želimo da svi zajedno učestvujemo u unapređivaanju ove igrice. Publika koja danas igra igrice je dobro informisana, svi su na mreži i umesto da ih gledamo samo kroz njihov novac, mi želimo da ih ohrabrimo da budu deo ove igre jer ćemo samo tako znati da li smo izabrali dobru publiku i da li se igra razvija u pravom smeru.

Uroš Banješević je i jedan od osnivača SGA i želja Mad Head gamesa je da sve što rade bude i za opšte dobro cele zajednice. Savete koje je dobijao od Wargaminga i svoje četrnaestogodišnje iskustvo u kreiranju igrica koristi kako bi pomogao domaćim developerima u zajednici.

Od početka smo želeli da nađemo izdavača koji će nas naučiti novim stvarima. Nismo jurili za onim ko će nam dati najviše para, već onog ko poseduje znanje koje mi nemamo i ko će nam pomoći da budemo bolji ne samo u ovoj igrici, već da to kasnije možemo da primenimo i na ostale. Dovodili smo i stručnjake iz Epic gamesa koji su ovde držali predavanja našoj publici. Ovo nismo uradili zbog promocije našeg studija, već da nam je želja da strani stručnjaci koji imaju šta da kažu dođu i pomognu u razvoju naše zajednice, da nauče nešto novo ili validiraju svoje mišljenje o kome nisu imali koga da pitaju.

Oko saveta za one koji razmišljaju da pokrenu svoj studio za kreiranje igrica ili su tek pokrenuli obojica imaju slične preporuke pogotovo ako se uzme u obzir da ni lokalna gejming zajednica, a ni srpski game development nisu među najprepoznatljivijima u svetu.

Morate da rade ono što vas zabavlja. Pasti nije lako, ali što pre pogrešiš biće ti lakše i moraćeš tu grešku da iskoistiš na pravi način. Potrebno je da tim koji pravi igricu poznaje svoju publiku i zato morate igrati igrice. Igricu koju pravite treba da volite i vi da igrate, jer ćete samo tako naći zabavu u onome što radite. Iskustvo je takođe jako vazno. Najbolje je da sledite primer Mad head-a. Napravite nešto malo, ali bolje od bilo koga drugog. Ako ste developer koji traži izdavača, morate imati nešto unikatno i bolje od bilo kog drugog. Na Univerzitetu mi je profesorka rekla da za mene nema šansi jer koliko god pokušavao neću nacrtati boljeg zmaja od bilo koga drugog. Onda sam rešio da nacrtam žabu sa četiri glave i tada mi je rekla da je to sjajno i da sam u tom trenutku nacrtao najbolju četvoroglavu žabu koju je iko video (jer niko nije crtao četvoroglave žabe).

Mislim da je Wargaming kod nas privukla naša iteracija i quality bar jer nikad nismo zadovoljni sa onim sto uradimo. Evo i sad pričam o igrici i jedva čekam da izađe, ali uvek razmišljam da je to moglo bolje. Ako želite da se probijete u moru drugih kreatora morate da imate dobar proizvod i onda se stvari same dešavaju. Nikad ne odustajte iako će biti teško. Jeste kliše, ali tako je. Ako si strastven oko onoga što radiš pokaži to delima, a ne rečima. Ja sam uvek za to da pokažete ljudima ono što imate iako to u tom trenutku nije savršeno, jer fidbek je jako važan.

Plan je da Pagan online na tržište izađe sredinom aprila, a svi koji žele da do tad probaju ovu igricu mogu da probaju trial kome možete da se priključite na Pagan-Online.com.