Nova katedra FDU
zajedno sa industrijom
stvara novu generaciju
digitalnih umetnika

Od Ray tracing-a do kompozitinga, studenti novog programa FDU direktno će upoznati rad u industriji

Na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu formira se novi studijski program Vizuelni efekti, animacija i gejm art koji prepliće tradicionalnu umetnost i savremenu tehnologiju spremajući polaznike za karijeru u 4.0 industrijama.

Studijski program čine tri modula —
Vizuelni efekti, Animacija i Gejm art.

Ne moraš odmah da biraš smer

Na početku, dovoljno je da prepoznaješ da te ove oblasti zanimaju. Program je koncipiran tako da se na prvoj godini stiču osnovna znanja o npr. moćnim alatima za kreiranje digitalnog interaktivnog sadržaja poput Unreal Engine-a, ali ćeš steći i osnove dramske i likovne umetnosti. Do druge godine, naučićeš puno, a to znanje će ti olakšati da izabereš onaj modul koji te najviše zanima i inspiriše.

Tokom druge i treće godine ćeš se uže specijalizovati u odabranoj oblasti, a završna godina će ti pružiti priliku da praktično primeniš svo stečeno znanje i kreiraš projekat koji će biti snažna baza tvog portfolia. U zavisnosti od tvojih interesovanja, to može biti animirani film, animacija za potrebe filma ili video igre, cela video igra, vizuelni efekti na igranom filmu itd.) sa kojim će na najbolji način moći da se plasiraš u industriji i demonstriraš stečena znanja.

Radićeš na najsavremenijoj opremi

Imaćeš pristup Raytracing tehnologiji u realnom vremenu, tablama za crtanje, VR opremi, motion capture sistemima, i mnogim drugim resursima na pročelju savremene tehnologije, a znanje koje ćeš steći biće odmah primenljivo u industriji. Zahvaljujući kompaniji Epic Games i Megagrant programu namenjenom podršci perspektivnim stvaraocima koji koriste Unreal Engine, obezbeđene su radne stanice i pristupi softverima za kreiranje vrhunskih digitalnih sadržaja.

Sarađivaćeš sa ekspertima iz industrije i vrhunskim umetnicima

Velika prednost programa je bliska saradnja sa lokalnim stručnjacima iz industrije — na trećoj godini će ovi eksperti zajedno sa profesorima držati izborne predmete i doprineti prenošenju relevantnog znanja kroz simuliranje rada u pravom studiju. Studenti će imati podršku nekih od vodećih kompanija poput Ubisoft, Nordeus, Mad Head Games, Take One, Digital Kraft, 3Lateral sa kojima fakultet ima saradnju.

Druga važna razlika programa je međusobno prožimanje smerova i razmena znanja na nivou fakulteta – saradnja sa umetnicima na polju glume, režije, montaže, zvuka, kao i sa profesorima likovnih i primenjenih umetnosti sa Univerziteta umetnosti u Beogradu. Ovaj koncept omogućuje sveobuhvatni uvid u profesiju, i obogatiće profesionalne kvalitete svakog vizuelnog stvaraoca:

Ovaj studijski program se razlikuje u odnosu na druge jer fokus nije samo na video igrama, već objedinjuje i ostale važne aspekte umetničkog stvaranja sa modernim alatima kompjuterske grafike. Industrija se munjevito brzo razvija i tehnologije koje su se do sad koristile nezavisno polako dolaze do svojih dodirnih tačaka i stapaju se u jedan novi vid kreiranja vizuelnog sadržaja u virtuelnom svetu. Ovaj smer je koncipiran da bude ispred svog vremena i ideja sa kojom se vodimo je da pomognemo u stvaranju umetnika, a ne isključivo specijaliste za jednu od ovih oblasti.

– Darko Subotin, docent na Fakultetu dramskih umetnosti

Novi program predstavlja pravi iskorak, jer ćeš moći da dobiješ sveobuhvatno tehničko i umetničko znanje za rad, a uz učešće predavača iz industrije upoznaćeš trenutne i buduće tržišne trendove koji su najpotrebniji i najperspektivniji.

Za mene posebno uzbudljivo iskustvo je što se na poslednjoj godini studija doslovno simulira rad u studiju. Zajednički projekat sa pravim studijskim pajplajnom, organizacijom i rokovima. Svaki od studenata ima svoju odgovornost, svoj zadatak u oblasti koju je izabarao/la nakon 2 godine studija. Zašto mi je ovako nešto ozarilo srce? Zato što verujem da se svaki budući 3D umetnik pita kako to izgleda zaista raditi u studiju, i pomalo strahuje da li će se snaći, da li će ispuniti očekivanja. Interaktivno-praktičnim pristupom, otklanjamo ove nedoumice.

- Ljiljana Antonović, Senior Character Animator @ 3lateral

Upoznaj module

Vizuelni efekti

Pomoću naprednog softvera za kompoziting, naučićeš kako kompjuterski generisane slike ili drugi vizuelni elementi mogu da se uklope sa snimljenim materijalom. Od jednostavnijih animacija poput pokreta zmije, do jako složenih detalja koji krokodilu daju život u sceni, za koje je potrebno mnogo sati rada, moći ćeš da radiš na filmovima, muzičkim spotovima, reklamama, kao i bilo gde gde je potrebno stapati digitalne sadržaje ili vršiti postprodukciju. Pored toga, tu su i modelovanje karaktera, i 3D modelovanje, kao i niz zanimanja poput compositing artist, dynamics effects artist, rigging artist.


Animacije

Za ovakve sadržaje potrebno je da poznaješ tehnike 2D i 3D animacije i stop motion-a, kao i tehnike renderovanja u realnom vremenu, koje su do sada bile isključivi domen video igara. Kada se tome dodaju i veštine animiranja likova i razrade karaktera, ovde ćeš steći široku paletu znanja, počev od jednostavnih animacija poput kretanja klatna na satu, sve do složenih animacija tela, pokreta, očiju. Moći ćeš da se opredeliš za realističnu animaciju (za potrebe vizuelnih efekata, video igara i sl.) ili stilizovanu animaciju (za potrebe animiranih filmova i video igara), čime je obuhvaćen čitav spektar zanimanja, poput karakter animatora, motion graphics animatora, storyboard artista, i slično.


Gejm art

Modeli, teksture, animacije i svih drugi vizuelni aspekti koji čine jednu igru, od pištolja, pajsera, do rešenja interfejsa inventara, stvari su na kojima ćeš raditi na ovom modulu. Za taj proces ključno je softversko okruženje Unreal Engine, u kom su napravljene mnoge uspešne igre, poput recimo Fortnite-a. Kako se UE koristi i u polju vizuelnih efekata i animacije, filma i virtuelne produkcije i virtuelne realnosti, obim zanimanja koja će ti biti dostupna kao gejm artistu jako je širok: level dizajn, UI dizajn, environment i koncept artist, 2D artist, 3D modelar i drugi.

Tehničko znanje i umetnička percepcija su podjednako važni u našoj profesiji. Mislim da je velika prednost ovako tehnički zahtevnih studija što se nalaze na fakultetu, kojem je umetnost utkana u naziv. Poznavajući tim predavača koji ima dugo, i još važnije, kvalitetno iskustvo, uveren sam da će inspirisati studente da još više zavole svoju profesiju.

– Slobodan Danilović, suvlasnik @ Take One


Više informacija o samom programu, o tome kako će izgledati prijemni ispit, o terminima za konsultacije i mnogo toga još, možeš pronaći na
sajtu Fakulteta dramskih umetnosti.

Pozicije

Engine Programmer

3LATERAL

do 16/01 · NOVI SAD

c/c++    SOFTVERSKO INžinjerstvo   senior    računarstvo

System Engineer

3LATERAL

do 16/01 · NOVI SAD

ADMINISTRIRANJE SISTEMA  SENIOR    AWS
WINDOWS    LINUX