IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Sarađujući sa brend menadžerima dobio sam jednu dobru naviku. Ujutru kad se probudiš, prvo pogledaj kako stoji logo, da li su boje u redu, da li je pozicioniran po propisima, da li je prave razmjere, da li ima dovoljno prostora oko njega. Ako misliš da je sve kako treba da bude, provjeri još jednom, pa
Sarađujući sa brend menadžerima dobio sam jednu dobru naviku. Ujutru kad se probudiš, prvo pogledaj kako stoji logo, da li su boje u redu, da li je pozicioniran po propisima, da li je prave razmjere, da li ima dovoljno prostora oko njega. Ako misliš da je sve kako treba da bude, provjeri još jednom, pa onda operi zube, umij se, počni da živiš.
Svaka društvena mreža ima set pravila po kojima se koriste njihovi logoi. Problem je što većina ljudi ne voli da čita pravila pa tako pored što prihvate ko zna šta potpisujući razne stvari obično i griješe kad hoće korisnike da upute na svoje stranice/profile i da to proprate grafički.
Uzmimo situaciju da imate ideju, tim, pokrećete startap. Na početku početka vam treba landing page, i prisustvo na društvenim mrežama. U nastavku su uputstva kako da uputite posjetioce na vaše stranice i profile kroz primjer startit.rs (šššš, nikom ne pričajte za logoe u gornjem desnom uglu).
Kao najkorišćeniju platformu prvo ćemo da obradimo Facebook. Što se tiče pisane komunikacije brend Facebook se piše početnim velikim slovom sa slovima koja su ista kao i ostala slova kojima se piše.
Što se tiče grafičkog predstavljanja, NIJE dozvoljeno korišćenje logoa Facebooka osim f simbola.
Dozvoljeno je postavljanje f simbola koji ima dovoljno slobodnog prostora oko sebe da nijedan drugi grafički element ne narušava njegov integritet, uz jasni call to action da korisnika upućujete na stranicu. Grafika mora direktno da linkuje na lični sadržaj na Facebooku.
Strogo je zabranjeno modifikovanje simbola, bilo da se radi o boji, razmjeri, izgledu.
Na našem primjeru bi to bilo:
Grafike i detaljna uputstva za ostala korišćenja Facebook logoa mogu da se pronađu na Facebook Brand Resources.
Otvorili ste profil, počeli da pišete tvitove i sada biste da sa vaše landing stranice pozovete ljude da vas prate.
Ljudi iz Twittera su se potrudili da jasno objasne kako možete da koristite njihov brend.
Najčešće greška, koju sam ja primjetio, je da ljudi koriste t grafiku ili logo Twittera, što nije dozvoljeno. Isključivo je dozvoljeno korišćenje nekoliko varijacija grafike ptičice.
Da pozovete ljude da vas prate dozvoljeno je:
Nije dozvoljeno:
Što se tiče ptičice dozvoljeno je korišćenje isključivo oficijalne, aktuelne grafičke interpretacije, sa minimalno 150% prostora od veličine grafike oko nje.
Grafka mora da bude iste veličine kao i ostatak teksta i ne veća od zvaničnog logoa onog ko koristi.
Nije dozvoljeno:
U našem primjeru pravilna interpretacija je:
Sve materijale kao i detaljna uputstva možete pronaći na Twitter Brand Resources.
Što se tiče ove društvene mreže, kod nje je zanimljivo što kada hoćete da pomenete kompaniju koristite ® ili ™ simbol.
Da uputite na vaš profil koristite In grafiku sa slovima koja nisu iste boje kao logo.
Sva uputstva i materijale možete pronaći na zvaničnoj Linkedin stranici o brendu.
Google+ → Pitajte kolegu iz druge kancelarije koji radi u marketingu.
Veoma mala vjerovatnoća je da će neka kompanija da vas tuži ako ne koristite ispravan simbol, ali uvijek imajte na umu kako bi bilo da neko vaš logo u koji ste uložili toliko vremena i truda oboji u neku drugu boju, recimo ciklama, i tako ga prikazuje svima.
Šalu na stranu, snaga je u detaljima, sa malo truda izgledaćete dosta profesionalnije.
Za sve smjernice provjerite zvanične resurse pošto kompanije često dorađuju ili mijenjaju set pravila i grafika koje se koriste.
Objavio/la članak.
petak, 14. Jun, 2013.
Nina
subota, 11. April, 2015.
Naravno da sve moze, ali pitanje je da li treba. Meni kao laiku je svejedno kako neko postavlja ikonice na svoj web sajt. Ali verujem da ljudi iz struke na to gledaju drugacije, i da i takve stvari govore nesto o onome ko je pravio dizajn.
Milos Dedijer
ponedeljak, 17. Jun, 2013.
Ovaj narod nekako ne priznaje kategoriju "Nije legalno".
Vasilj
subota, 15. Jun, 2013.
Ja sam bar učio na faksu da je osnovno pravilo dizajna: "Nema pravila". Ako uspeš da iskakanjem iz šablona privučeš pažnju, to je dobar dizajn ;) Slažem se da treba poštovati brandbook, ali opet, ne uvek, nekad se isplati narušiti ga.
Uglješa Erić
petak, 14. Jun, 2013.
Da, ali custom ikonice ne smiju da se prave, to je poenta :)
Bojan
petak, 14. Jun, 2013.
Ljudi su se vec navikli na standardne social media iconice i pozivanje na share! Mislim da je bolje raditi custom icone s pozivon na share na neki inovativan i drukciji nacin, kako bi dobili veci broj klikova. Evo recimo vase share icone ispod clanka su standardne i do ove forme za komentar sam samo proletio ne uocivsi nista zanimljivo sto bi moj mouse pointer odvelo na taj element i nagnalo me na click! Naravno da sadržaj članka potiče na klik no svakako i izgled ikonica može imati utjecaja!