Pravilnik o radu od kuće: prava i obaveze poslodavaca i zaposlenih

Poslodavaci moraju da obezbede zaposlenima neophodnu opremu, kao i da vode računa o njihovom zdravlju.

prenosimo
21/01/2021

Tokom prethodne godine, kao posledica pandemije, mnoge firme su prešle na rad od kuće. Sa ciljem da se olakša rad u novim uslovima, Uprava za bezbednost i zdravlje na radu Ministarstva za rad, boračka i socijalna pitanja, objavila je „Vodič za bezbedan i zdrav rad od kuće”, u kome su navedene obaveze poslodavca, ali i zaposlenih. Prava i obaveze se ne razlikuju mnogo od onih koji važe za rad u kancelariji.

Što se tiče obaveza poslodavaca, oni moraju da obezbede neophodnu opremu, kao i da vode računa o zdravlju zaposlenih. Sa druge strane, zaposleni su dužni da namenski koriste opremu za rad, da stupaju u kontakt sa poslodavcem tokom ugovornog radnog vremena i da uspostave balans između privatnog i poslovnog života.

Istraživanja su pokazala da mnoge kompanije, a pogotovo one iz IT sektora, planiraju da nastave da rade od kuće i nakon pandemije. Do 2025. godine, procenjuje se da će 70 odsto radne snage raditi od kuće najmanje pet dana mesečno.

Izvor: Nova Ekonomija

prenosimo

Objavio/la članak.

četvrtak, 21. Januar, 2021.

IT Industrija

🔥 Najčitanije