Povio, novi slovenački startap baziran u San Francisku, je prilično strava

Povio je mobilni startap slovenačkih osnivača koji u San Francisku razvijaju način za foto-komunikaciju sa prijateljima, ili kako oni to kažu “foto ping-pong“. Nakon što preuzmete iOS ili Android aplikaciju i zapratite prijatelje i interesantne ljude, možete ih pitati šta rade na šta će vam oni odgovoriti sa fotografijom onoga u šta trenutno gledaju. Od

Vukašin Stojkov
14/03/2013

Povio je mobilni startap slovenačkih osnivača koji u San Francisku razvijaju način za foto-komunikaciju sa prijateljima, ili kako oni to kažu “foto ping-pong“.

Nakon što preuzmete iOS ili Android aplikaciju i zapratite prijatelje i interesantne ljude, možete ih pitati šta rade na šta će vam oni odgovoriti sa fotografijom onoga u šta trenutno gledaju. Od ovoga dolazi POV iz imena — “point of view“.

Kada sam čuo za koncept prilično mi se svideo, što me nije pripremio za to koliko strava funkcioniše u praksi, pa ću vas pozvati da već sada preuzmete aplikaciju i pridružite nam se na Poviu.

Snoubording šampion i serijski preduzetnik

Vrlo je teško praviti B2C startap bez jasnog poslovnog modela sa Balkana, i generalno nije preporučljivo. Ovaj izazov su Matevž Petek i Jugoslav Petković zaobišli i tako što su se stacionirali u San Francisku.

Ekipi sigurno pomaže i to što je Jugoslav iskusni preduzetnik i anđeo investitor, koji je ne tako davno prodao svoju poslednju kompaniju, Mimovrste (slovenački Amazon). U maniru pravog serijskog preduzetnika, rekao nam je da naprosto nije mogao da sedi miran, i da kada je čuo Matevžovu ideju nije želeo da propusti sjajnu priliku.

Matevž je bivši profesionalni snouborder, svetski vice-šampion, koji je u komunikaciji sa svojim fanovima preferirao da koristi slike umesto reči kao odgovore na pitanja šta radi — slika, jeli, može reći 1000 reči.

Prva ideja i skice za Povio su nastali pre godinu dana, razvoj je započet pre 6 meseci dok je prvi prototip pušten pre 3 meseca. Startap je lansiran prošle nedelje u San Francisku na Launch Festu.

Prvo milion pa poslovni model

Iako imaju ideje kako bi mogli da zarađuju, u Poviu se ne opterećuju previše monetizacijom i ostavljaju to za trenutak kada budu imali milion ili više korisnika, što ne misle da će dugo čekati prema dosadašnjem trendu rasta i dinamici korišćenja.

U kompaniju je investirao kranjski 3fs kroz razvoj odnosno “sweat equity” dok osnivači sada u Silicijumskoj dolini traže smart money investiciju za dalji razvoj.

U prvih nekoliko dana korišćenja aplikacija zaista deluje strava, zabavno i zarazno, mada ne mogu da budem sigurna da li je ta zaraza prolazna ili nešto što je tu da ostane. Svakako se nadam da je ovo drugo i da će jedan startap poreklom iz našeg dela Evrope uspeti da “izvede” Twitter ili Instagram.

Ako želite da pomognete Matevžu i Jugoslavu u ovom poduhvatu, preuzmite i provozajte aplikaciju, rekao bih da su šanse da vam se i svidi više nego solidne, a možda usput otkrijete nešto o sebi poput mene.

Vukašin Stojkov

Objavio/la članak.

četvrtak, 14. Mart, 2013.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Vukašin Stojkov

petak, 15. Mart, 2013.

Zato što je inherentno društvena aplikacija, ako ne pratiš nikoga nemaš nikakvu vrednost od nje. Za ovo pingovanje nisam primetio, ali možda hoće da te tako nauče kako se koristi. Inače bi trebalo sa FB-a da ti ponudi prijatelje meni jeste... Daj joj još jednu šansu, valja baš.

Nikola

četvrtak, 14. Mart, 2013.

Ideja jeste extra, ali ralizacija ocajna... Zasto moram da 'pratim' bilo koga pri registraciji? I zasto me aplikacija tera da 'ping'-ujem nekog nepoznatog da bih poceo da je koristim. A kad se ulogujem ne mogu nikog zivog da zapratim sa twitter-a i facebook-a. Ili je to problem samo sa Android aplikacijom? Dovoljni razlozi da se aplikacija momentalno brise...