Posivibe i gvozdena vrata otvara: Domaća aplikacija koja širi pozitivu i spaja vas sa ljudima iz celog sveta

Posivibe je aplikacija stvorena sa ciljem da vas nasmeje i oraspoloži — i to zahvaljujući strancima sa drugog kraja sveta koje možda nikada nećete upoznati.

Marija Gavrilov
23/06/2016

Posivibe je aplikacija kojom njeni kreatori Filip, Dejan, Radivoje i Aleksandar žele da nasumično spoje ljude iz celog sveta lepim rečima i pozitivnošću. Kažu,

Želimo da lep Posivibe i gvozdena vrata otvori.

Ideja aplikacije jeste da svakodnevno dobijate poruku u vidu lepe želje, motivacionog citata ili šale — od potpuno nepoznate osobe sa drugog kraja sveta i to na njihovom izvornom jeziku.

Poruku koju kreirate u prvoj verziji možete urediti izborom fonta i boje pozadine, a po slanje momentalno dobijate informaciju o tome na čiju adresu je otišla, odakle je ta osoba i koliko ima godina. Iako je poruka potencijalno na jeziku koji ne razumete, možete je lako prevesti u okviru aplikacije.

posivibe_app@2x

Svoju zahvalnost ne pokazujete tekstualno, već ulazite na javnu listu želja pošiljaoca i udeljivanjem +1 na neku od želja poručujete da želite da im se baš to ostvari. Tako da ovo u isto vreme može biti izvor ohrabrenja za one koji odugovlače sa ostvarivanjem ciljeva i želja.

Nije samo za ljude koji veruju u energiju kosmosa

Aleksandar Burić, UX/UI dizajner, kaže da postoje predrasude o tome kome je aplikacija namenjena:

buric

Iako na prvu loptu deluje kao da je aplikacija namenjena isključivo osobama specifičnog senzibiliteta koje vole da dele motivacione poruke, veruju u energiju kosmosa, da smo svi mi jedno, jedu isključivo gluten-free hranu — nije baš tako.

Odnosno, želimo da radimo na tome da podstaknemo različite tipove osoba da u učestvuju u deljenju pozitivnih poruka.

Da se razumemo, prvih 300 korisnika nam jeste targetirano isključivo preko Facebooka sa interesovanjima stranica poput Positive Energy, Positive Sayings, itd. I to se pokazalo kao vrlo dobra ciljna grupa za početak rada aplikacije i naše istraživanje. Aktivirali su se, krenuli su da prave jako lepe poruke i unose svoje želje.

Crazy posivibe

Kvalitet ispred kvantiteta

Za targetiranje korisnika pored Facebooka koriste i Pinterest i Instagram, targetirajući ljude sličnih interesovanja. Kako nam kaže Aleksandar, kvantitet im nije bitan u ovom trenutku kao što je kvalitet:

buric

Želimo da targetiramo prave osobe i da u narednom periodu dok poboljšavamo funkcionalnosti i pravimo nove feature, istražujemo ponašanje korisnika, slušamo njihove savete i u skladu sa tim razvijamo ideju, odnosno Posivibe pokret.

Ukoliko Posivibe uspe da ih nasmeje i oraspoloži u pravom trenutku, verujemo da će se priča i organski širiti “od usta do usta”.

Pored Aleksandra, članovi tima su iOS developer Filip Miladinović, Android developer Dejan Mitrović i backend dev Radivoje Nešovanović, a kažu da ih je okupila želja za istraživanjem, podsticanjem pozitivnosti i empatije u društvu. Na projektu rade u poslednjih godinu dana, a što se tehničkih specifičnosti tiče: backend je Java i native mobilni klijenti za Android i iPhone uređaje.

buric

Naš zadatak je sada da pokušamo da nađemo način da ih motivišemo da šalju različite tipove pozitivnih poruka, da budu kreativni, što radimo putem svakodnevne komunikacije sa korisnicima u vidu Posivibe Team poruke.

Druga jako bitna stvar na kojoj radimo jeste algoritam slanja.

Krajnji cilj jeste da spajamo ljude koji su slični.

Tačnije, cilj je da ti ljudi zajedno stvore “inkubator pozitivnosti”, a planiraju da uključe i psihologe i marketing stručnjake koji će pomoći da se ozbiljnije pozicioniraju na tržištu.

Trenutno sami ulažemo u marketing i imamo dovoljno resursa da laganim tempom izradimo jedan deo cele Posivibe priče. Iako smo svesni da ćemo u jednom trenutku biti prinuđeni da tražimo investitora, trenutno se fokusiramo da što bolje razradimo ideju na manjem uzorku i da čujemo naše korisnike kako bi razvoj išao u pravom smeru.

MVP na iTunes-u i Google Play-u

Tim imam definisane planove za narednu godinu kada je development u pitanju, kao i model zarade koji će implementirati.

Angažovali smo stručnjaka koji će nam pomoći u pisanju biznis plana kako bismo u jednom trnutku krenuli da tragamo za investitorima. Do tada smo skoncentrisani na usavršavanje ideje na manjem uzorku i daljem razvoju za koji imamo dovoljno resursa.

Pre svega želimo da završimo osnovnu aplikaciju jer nam fale neke stvari koje smo predvideli tipa složeniji algoritam, gamification, praćenje korisnika čije poruke volite itd.

MVP aplikacije je na iTunes-u i Google Play-u, možete ih pratiti i na Instagramu, a u toku je otklanjanje bugova i razvoj dodatnih feature-a. Ekipi bi mnogo značio iskren feedback te pozivamo sve da isprobaju aplikaciju i time podrže dalji razvoj.

Marija Gavrilov

Objavio/la članak.

četvrtak, 23. Jun, 2016.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Posmatrac iz kosmosa

subota, 25. Jun, 2016.

Samo napred momci, da ukljucite I neku devojku u tim u sto pre:) Lepo je videti da se nesto i iz nase zemlje pokusava jos kad bi drzava prepoznala potencijal...Zelim vam mnogo srece!