Pokemon Go — AR ludilo sa masovnom pomamom podiglo vrednost Nintenda za 7 milijardi

Nintendo je provalio kako da hit devedesetih ponovo ponudi generaciji koja je odrastala uz ovaj crtać, iskoristi prednosti razvijenih telefona i obećanje proširene stvarnosti — i pretvori ga u top besplatnu aplikaciju koja vraća slavu Pokemonima.

Marija Gavrilov
11/07/2016

Svi vi koji ste poslednjih godina tajno gledali stare epizode Pokemona i u razgovoru sa novim poznanicima lagali da više volite Digimone, renesansa dolazi!

Nintendo je provalio kako da hit devedesetih ponovo ponudi generaciji koja je odrastala uz ovaj crtać, iskoristi prednosti razvijenih telefona i obećanje proširene stvarnosti — i pretvori ga u top besplatnu aplikaciju koja će vratiti slavu Nintendu (i svima nama koji smo kao mali dobili sertifikat Pokemon trenera (ali ga nikada nismo iskoristili)).

Za one koji se po prvi put susreću sa ovim fenomenom: Pokemon Go donosi vaše omiljene pokemone u stvarni svet. Koristeći GPS, pozadinsku kameru vašeg mobilnog uređaja i proširenu stvarnost, možete trenirati i loviti pokemone u svojoj sobi, na ulici, ili delu grada koji nikada ranije niste obišli (konačno jedna igrica zbog koje ćemo ići napolje).

Kada kliknete na pokemona na mapi koja naliči Google Maps, pojaviće se pred vama, a vi tada imate priliku da ga svajpovanjem uhvatite u Poke loptu.

Investitori u lovu

Već drugog dana od lansiranja Pokemon Go, vrednost kompanije Nintendo porasla je tri puta, sa rastom cene akcija za 24.5%, što je njihov najveći dobitak od 1983. godine.

Iza hita stoji Niantic Labs, startap koji je izrastao u okviru Google-a, a koji je nezavisnost osvojio u avgustu prošle godine. U startap su pored Google-a investirali Nintendo i The Pokémon Company čitavih 20 miliona dolara za podršku razvoju igara, a pre godinu dana je predsednik i CEO The Pokémon Company, Cunekazu Išihara, najavio revoluciju koju donosi nova igra:

ceo pokemon Strateška investicija u Niantic popločava put iskustvu kakvo još nije viđeno na društvenim i mobilnim platformama.

Deo dogovora je da Nianticu sleduje još 10 miliona dolara ukoliko postignu određene ciljeve.

Ovaj hit je posebno dobro “legao” Nintendu, firmi koja je propustila niz velikih promena u tehnologiji, i učinila je ponovo relevantnim igračem u industriji. 

Igricu je po lansiranju preuzelo 5,16% svih Android korisnika u SAD, a na iTunes listi besplatnih aplikacija zadržava se u vrhu. Prijavljeno je i da je zahtev za igricom bio tako visok da su serveri redovno padali, što je čak i CTO-a Amazona navelo da ponudi da preuzme deo saobraćaja.

Iako je igrica besplatna, monetizacija se vrši kroz in-app kupovinu, prilikom koje možete sebi priuštiti dodatnu Poke loptu, Poke novčiće ili inkubator. No, ako sve radite kako treba, kažu da neće biti potrebe za trošenjem novca, pa neki tvrde da je in-app kupovina “za lenje”.

Igra je trenutno u opticaju u Australiji, Novom Zelandu i SAD, ali kako saznajemo u ovom tekstu postoji način i za korisnike iz Srbije da pristupe igri:

Rešenje je da preuzmete .apk fajl sa apkmirror sajta i instalirate ručno.

Apkmirror link

Kako da instalirate .apk fajl

Nakon toga, pokrenite igru i pratite uputstva, sve je lako i opisno.

Na ovom sajtu možete pratiti kada je dostupan i u našoj zemlji.

Inače, Pokemon Go je trenutno popularniji od Tindera, poznate aplikacije za online dating, što nam ukazuje na jednu stvar o milenijumskoj generaciji:

pokemon

Marija Gavrilov

Objavio/la članak.

ponedeljak, 11. Jul, 2016.

IT Industrija

🔥 Najčitanije