Pet tech industrija beleži rast — samo prošle godine u startape ove industrije investirano više od pola milijarde dolara

Sa novom tehnologijom i sve većom brigom o kućnim ljubimcima, nema naznaka da će se u skorije vreme razvoj ove industrije usporiti, pogotovo uzimajući u obzir da statistika pokazuje da mlađe generacije češće poseduju kućne ljubimce od starijih.

Marija Milutinović
02/09/2019

Po nekim navodima, u 2018. godini Amerikanci su potrošili 72 milijarde dolara na svoje kućne ljubimce. Većina njih je bila spremna da za njih na mesečnom nivou izdvoji od 80 do 142 dolara, što je oko 1.300 dolara godišnje. Neke prognoze za naredni period pokazuju da će ova industrija samo nastaviti ubrzani rast, pa su očekivanja da će prodaja u ovoj industriji do 2023. godine dostići 281 milijardu dolara samo u Severnoj Americi, piše The Next Web.

Ako ste vlasnik kućnih ljubimaca ili razvijate sopstveni biznis u ovoj industriji, jedno je sigurno: industrija kućnih ljubimaca je pravi „rudnik zlata“. Sa novom tehnologijom i sve većom brigom o kućnim ljubimcima, nema naznaka da će se u skorije vreme razvoj ove industrije usporiti, pogotovo uzimajući u obzir da statistika pokazuje da mlađe generacije češće poseduju kućne ljubimce od starijih. U SAD-u, na primer, 62 odsto kućnih ljubimaca živi sa mlađom populacijom, dok samo 32 odsto živi u domovima u kojima su pretežno stariji članovi domaćinstva. Sve ovo nisu nimalo zanemarljivi podaci za sve one koji planiraju da se bave pet tech-om s obzirom na to da pripadnici mlađe populacije mnogo češće koriste tehnologije u svakodnevnim aktivnostima.

Ovi faktori pokrenuli su trend ulaganja u pet tech. Samo u prošloj godini u startape koji se bave razvojem softvera i hardvera za industriju kućnih ljubimacima investirano je više od pola milijarde dolara, a neki od vodećih igrača poput aplikacije za šetanje pasa Wag! digli su na stotine miliona dolara investicija. I pored ovakvog rasta, očekuje se da će pet tech industrija nastaviti da još više da raste do kraja 2019. godine.

Neki proizvodi koji pored Wag-a polako zauzimaju sve veći deo tržišta su CleverPet Hub, koji je dizajnirao „konzolu” za kućne ljubimce koja se kontroliše preko pametnog telefona i nudi jednostavne igre za treniranje kućnih ljubimaca dok su njihovi vlasnici van kuće. Postoji i Sure PetCare koji proizvodi pametna vrata za pse koja se otvaraju tek kada identifikuje implantirani RFID mikročip na ljubimcu. U ovoj grupi su i kompanije koje su dizajnirale pametne posude za hranu i vodu, kao i posude za posip koje se same čiste i mogu da mere, prate i kontrolišu ishranu i stolicu ljubimca.

Jedan od startapa na koji je ovih dana usmerena pažnja je i Rover, startap sa sedištem u Vašingtonu, koji je razvio aplikaciju koja spaja čuvare pasa sa kućnim ljubimcima u njihovom kraju. Osnovan je pre nešto više od osam godina, a nakon nekoliko investicija u iznosu od 155 miliona dolara samo tokom prošle godine, ovaj startap je dobio status jednoroga.

Ipak, Roverov model trenutno je fokusiran na relativno uski segment usluga, dok BabelBark, još jedna zvezda u usponu na tom polju, koristi holistički model koji povezuje veterinare, ambulante za životinje, trgovce, prihvatilišta i vlasnike kako bi sve potrebe vezane za kućne ljubimce doveli na samo jednu platformu. Iako su platformu lansirali pre nešto više od godinu dana, oni već sada povezuju oko 650 firmi za kućne ljubimce i više od 200.000 vlasnika kućnih ljubimaca, a stopa rasta im je oko 400 odsto.

Uzimajući u obzir sve navedeno neće biti iznenađenje ako u narednom periodu budemo mnogo više slušali o pet tech-u i videli mnogo više kompanija koje ulaze u ovu oblast sa željom da preuzmu lidersku poziciju u ovoj trenutno profitabilnoj industriji. Ako se oslušne tržište, očigledno je da postoji potreba za tehnološkim proizvodima za ljubimce, pa tako (baš kao što smo videli i kod mnogih drugih industrija) i ova ima potencijal da otvori potpuno nova tržišta, prilike i inovativne poslovne modele.

Marija Milutinović

Objavio/la članak.

ponedeljak, 2. Septembar, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije