IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Pitanje svih pitanja — kako da dođem do prvih (uneti broj) prodaja? U ovom tekstu se bavimo upravo time kako da se postarate da kada vaš sajt bude live, i vaša statistika prodaje takođe počne da daje znake života.
Pretpostavićemo da ste se upustili u svoj onlajn biznis nakon što ste obavili ozbiljno istraživanje.
Proizvođači, dobavljači, mogućnosti isporuke — verovatno ste sve to morali da promislite.
Bookmarkovali ste blogove, stalno proveravate forume za slučaj da niste propustili neki važan savet dok ste razmišljali o novoj seriji proizvoda.
Ali jedno pitanje se iznova pojavljuje — kako da osigurate da narudžbine počnu da pristižu čim sve pokrenete?
U pokušaju da vam pomognemo da izbegnete uobičajne zamke, sastavili smo ovaj vodič koji će vam, nadamo se, dati ideje odakle da počnete i kako da osigurate da kada jednom lansirate svoju onlajn prodavnicu ne čekate večno na tu čarobnu prvu porudžbinu.
Preopterećenost i nepripremljenost će uzrokovati brige i otežan početak koje ni jedan vlasnik prodavnice ne priželjkuje.
Što je još gore, nećete uspeti da ostvarite prodaju — i na kraju ćete pasti u očaj.
Mi verujemo da sve što treba da uradite jeste da pratite ovih pet jednostavih, ali delotvornih koraka, kako biste osigurali da mala grudva koju sada posedujete pokrene lavinu uspeha kada počnete sa onlajn prodajom.
Da li se gubite u subredditima? Da li se i dalje mučite pokušavajući da shvatite kako funkcioniše Snapchat? Vaše fotografije nisu ni blizu onih koje Nike postavlja na Instagramu?
Razumemo da postoji gomila saveta o tome kako treba da iskoristite sve, od Facebooka do Reddita, Pinteresta i Snapchata.
Međutim, rasipanje energije na sve strane teško će doneti pozitivne rezultate.
Verovatno će izgledati loše uprkos tome što ste pročitali desetine blog postova i uspešno usvojili različite savete, a jedna činjenica će ostati nepromenjena: vi ste oni koji to treba da urade.
A ako ne znate kako — izgledaće loše. Pinterest naročito.
Zato se postarajte da ste iskreni po pitanju svojih sposobnosti, kapaciteta, vremena i resursa kojima raspolažete.
Kada jednom započnete proces možda ćete morati da smislite nekoliko alternativnih rešenja, ali da biste izbegli gubljenje vremena na nešto što će proizvesti slabe rezultate i učiniti da vaš biznis izgleda neprofesionalno, na početku definišite koje su vaše snage i slabosti.
Savet: Uvek je dobro da napravite svoju malu SWOT analizu.
Shvatićete da će vam promišljanje, imenovanje i zapisivanje snaga, slabosti, prilika i definisanje potencijalnih pretnji po vaš biznis u budućnosti, dati jasnu ideju o tome u kom se pravcu zapravo krećete.
Spoznaja da raspolažete ograničenim vremenom nateraće vas da donosite odluke temeljene na podacima i postanete realistični kada je u pitanju traganje za ili potpuno odustajanje od određenih distributera, proizvođača ili kanala promocije.
SWOT analiza će vam pomoći da identifikujete koje od ličnih želja i težnji su nevažne za vaše poslovanje, i shvatite da njih odmah treba da počnete da ignorišete.
Sve je u planiranju.
Kada se radi o sticanju znanja o tome kako da zapravo skalirate svoj biznis, verovatno ćete se osloniti na mudrost iskusnih marketera i blogera.
A svi oni nude redove i redove inspiracije, kao i obilje alata, saveta i preporuka nagomilanih i spremnih da vas zbune na samom početku.
Strog ton u kom su napisani i znaci za uzbunu u takvim postovima verovatno vas zbunjuju i navode da odustanete. Ili motivišu — da sve isprobate.
Oba slučaja su pogrešna.
Male i srednje onlajn prodavnice su nasušni hleb za njihove vlasnike. A rasipanje energije, novca i nedobijanje relevantnih rezultata za uzvrat jeste ono što će definitivno postati velika prepreka za tim od jednog čoveka.
Spoznaja da ljudi koji stoje iza članaka u kojima se savetuje da uradite sve, od postovanja na Redditu do pisanja bloga, pravljenja infografika, optin formi i vizuala, u stvari imaju timove koji se bave slikama, društvenim mrežama i dizajnom, jeste ono što će vas učiniti realističnim.
Dopustiti svojim posetiocima/kupcima da vide zastareli sadržaj ili da je share na društvenim mrežama mali, neće uliti poverenje vašim mušterijama.
Sve mora da bude ažurirano, sveže i relevantno. A da biste to postigli — morate da budete organizovani.
Profesionalni savet: Počnite skromno. Ako ne želite da protraćite ceo dan u pokušaju da shvatite kako da vam prorade Trello ili Jira — to do lista će vam za sada biti dovoljna.
Kada su u pitanju proizvodi — napravite plan kada će biti lansirani, kako ćete ih isporučiti, pakovati i etiketirati? Kada ćete ažurirati sadržaj na blogu? Da li ćete unapred zakazati objavljivanje postova?
Dosta posla, zaista – stoga preporučujemo da se držite jednog blog posta nedeljno, održavajte Instagram feed svežim i krenite odatle.
Najbitnije je da stvorite rutinu na osnovu svojih aktivnosti kao i da održavate kontakt sa publikom.
Vremenom ćete dobiti automatizovan proces koji će vam obezbediti dosta slobodnog vremena.
Korišćenje kanala društvenih mreža, email marketinga i ostalih načina oglašavanja vam može pomoći da promovišete vaš proizvod, kao i da povećate porudžbine i prodaju.
Ali na početku, biti organizovan i približiti se, ograničenim, ali vernim, mušterijama je ono što će povećati broj narudžbina.
Instagram će vam biti najvredniji alat i veoma je bitno koristiti ga kako treba, što će doprineti porudžbinama na online prodavnici.
Problem je u tome što biti prosečan naprosto nije dovoljno.
Postavlja se sledeće pitanje – da li ćete bolje proći ako se „utopite“ u masu ili ako ponudite nešto potpuno inovativno od čega „spada vilica“?
Vizuelni storiteling može biti naporan kao i pisanje hiljada reči, ali ako mislite da ćete se probiti preko noći – odmah zaboravite na to.
Instagram nudi mnogo, ali ako je vaš jedini cilj povećanje prodaje – brzo ćete propasti.
Naravno, publika na različitim medijskim kanalima je takođe različita.
Ali ono što ih sve povezuje jeste da žele zabavu i opuštanje, a ne prodaju.
Ako se fokusirate samo na prodaju, i testirate vašu sreću sa takmičenjima, konkursima, deljenjem proizvoda, kao i reklamiranjem tuđih proizvoda, vašoj publici će se sve to smučiti.
Ovde na scenu stupa visual storytelling.
Ne samo da morate da plasirate slike velikog kvaliteta, nego morate i da smislite dobru priču uz njih. A ona treba da bude vredna praćenja.
Sledi uspešna priča Hane Mags.
Hana je ponosna vlasnica Maggs London, a svoju online karijeru je počela kao blogerka, da bi dalje nastavila kao vlogerka, praćena od strane hiljade ljudi koji nestrpljivo čekaju njen novi post.
Da, kupite njen odličan neseser za šminku.
Istina, mnogo je lakše kada ste udobno smešteni u svoju nišu, što ne znači da ne možete postati isto toliko uspešni ako krenete od nule.
Samo je potrebno da pametno ulažete svoje vreme.
Hanina strategija je od starta bila odlična.
Kako je se proslavila kao odlična vlogerka, prepoznata od strane miliona ljudi koji čekaju njen nedeljni vlog post, odlučila je da otvori online prodavnicu. Možda mislite da bi bilo lakše uraditi to obrnutim redosledom, ali razmislite opet.
Svakako da je imala veću prednost od nekoga ko počinje od nule, ali je ovaj potez bio veoma rizičan. Da nije uspela da iskomunicira svoju poruku na pravi način, njena publika bi se smanjila, a njena online prodavnica postala teški promašaj.
Ovo samo potvrđuje da uspeh nije moguć bez sjajnog proizvoda.
Ne želite da ikada prevarite svoje potrošače.
Dobijanje njihovog poverenja bilo je teško na početku, a posebno kada se na to doda još jedan biznis, što se ispostavilo kao rizik koji se isplatio.
Koliko ste videli rasprodatih proizvoda na slici? Svaka čast!
Koliko često možete da posvedočite ovakvim transformacijama? Svet eCommerce-a je prepun ovakvih priča. Vrlo često možete videti da influenseri i blogeri otvaraju svoje online prodvnice, koje su veoma uspešne.
Kiara Feranji i deo njene online prodavnice pokazuju kako bi stvari trebalo da se rade da bi uspeh u biznisu bio siguran. Njen blog je postao jedan od najpoznatijih u svetu mode, što je ona iskoristila kako bi predstavila svoju odevnu liniju kao i svoju e-prodavnicu.
Savet: Okupite prvo svoju publiku, potrudite se da vaš sadržaj bude vizuelno prijatan i pružite svojim pratiocima priču vrednu praćenja.
Vaša publika želi da se poistoveti sa vama, da vam veruje i da bude inspirisana. Kada ostvarite dobar odnos sa njima, biće lakše da im predstavite svoje proizvode, kao i da osigurate prve porudžbine svojih vernih pratilaca.
Uz influensera na vašoj strani, brzo ćete dostići prvih sto porudžbina. Ipak, nije isto to reći i uraditi.
Veoma je važno da pronađete influensera koji već ima dobru reputaciju među vašom ciljnom grupom, što će dati vetar u leđa promociji vaše online prodavnice na takav način da ćete imati porudžbine od samog starta.
Ne plašite se da javno pokažete saradnju sa influenserom, ili još bolje, prijateljstvo putem društvenih mreža – pomoći će tome da se digne prašina oko vašeg imena i bićete zapamćeni.
Savet: Blog post na oficijalnom Google Webmaster blogu kaže da su počeli da manuelno daju penale blogerima i influenserima koji kače linkove do proizvoda i online prodavnica koje su dobili i uradili review.
Proizvodi ili finansijska dobit – nije važno, ali su najavili da takvi sajtovi neće dobro proći.
Savetuju blogere/influensere da se postaraju da stave nofollow tag na svoje linkove koje su stavili kada su radili review određenih proizvoda koji su im poslati.
Google savetuje: ”Blogeri treba da koriste nofollow tagove na linkovima koji nisu organski (npr. link ne bi postojao da kompanija nije ponudila neko besplatno dobro ili uslugu u zamenu za link). Kompanije kao i njihove marketinške agencije bi trebalo da naglase blogerima korišćenje nofollow taga”.
Oluja negativnih komentara je dovela influensere još jednom u centar pažnje.
Vreme će pokazati da li će ova Google-ova odluka doneti ozbiljnije posledice na saradnju između vlasnika online prodavnica i influensera ili će nastati novi vidovi saradnje.
Omogućavanje naručivanja unapred je najbolja anketa koju možete da napravite. Anketa koja će vam skoro sigurno doneti dobru povratnu informaciju.
Kupci će vam staviti do znanja da li su uopšte zainteresovani za ono što nudite, kao i kako je prošao čitav proces naručivanja na vašem sajtu.
Reći će vam da li su naišli na poteškoće prilikom naručivanja, možete uvideti koji bi proizvod mogao biti bestseller, a mogu vam dati i ideje za naredne korake u osmišljavanju proizvoda.
Jedna uspešna priča nas je potpuno oduvala i dolazi iz Glowforge-a. Uspeli su da dođu do čak milion dolara zahvaljujući pre-orderu na svom sajtu.
Savet: Naglasite da ste spremni da primite narudžbine. Ako ste nas poslušali, sad verovatno imate veliku publiku na Instagramu.
Objavite da delite kupone i promo kodove za one koji prvi naruče.
Svi vole da se osećaju posebno, i neće propuštati dobre prilike i ponude. Podsetite se da imate bazu pratilaca i potrudite se da nakupite porudžbine pre nego što je prodavnica otvorena.
Nadamo se da su naši saveti pomogli bar nekim skeptičnim početnicima.
Imajte na umu da svi ovi koraci moraju da budu uspešno završeni pre nego što otvorite prodavnicu. Mislite mesecima, pa čak i godinu pre velikog otvaranja.
Ovo je jedini način da osigurate prvih sto narudžbina kada počnete sa radom.
Ovaj tekst je originalno objavljen na StuntCoders blogu, a ovde ga prenosimo uz dozvolu autora.
Objavio/la članak.
petak, 27. April, 2018.