Startap TripActions je, kako prenosi Protocol, u jednom potezu, putem poziva, otpustio 100 radnika. Ovaj startap posluje u devastiranoj turističkoj industriji, sa fokusom na organizaciji korporativnih putovanja. Kako je ova industrija izuzetno pogođena pandemijom virusa COVID-19, smanjenje broja zaposlenih je u poslednjim danima postala uobičajena stvar. 

Veliki broj ljudi širom sveta trenutno radi od kuće pa nisu u mogućnosti da oči u oči razgovaraju sa svojim kolegama, pa je i sam proces davanja otkaza jedino moguće obaviti putem telefona ili video poziva. Ono što je u slučaju TripActions startapa istaknuto kao problematično je način na koji je to urađeno – svi su dobili otkaz u isto vreme, bez ličnog kontakta, dubljeg obrazloženja, empatije i, najproblematičnije za bivše zaposlene, upozorenja. 

Kako svedoče bivši zaposleni za ovu publikaciju, način na koji su dobili otkaz je za mnoge predstavljao neočekivani šok, budući da je prethodni grupni sastanak bio relativno optimističan, te to da je startap u poslednjoj rundi finansiranja, januara 2020. godine, prikupio 250 miliona dolara od investitora.

Ovako brutalni pristupi davanju masovnih otkaza nisu nepoznati i nelegitimni u situacijama duboke krize ili izuzetne lišenosti ljudskosti, relativno retke u tehnološkoj industriji. Obrni okreni, u vreme pandemije virusa korona, kada su ljudi širom sveta primorani da se fizički distanciraju jedni od drugih, poželjno bi bilo zadržati kolegijalnu solidarnost, čak i u situacijama kada su otkazi poslovna nužnost, pa makar i preko video poziva. 

Podsetimo, četiri startapa iz Silicijumske doline je ove nedelje otpustilo 20 odsto svojih radnika, kako bi smanjili troškove poslovanja u pokušaju da prevaziđu krizni period. Analitičari navode da je ovo pokazatelj teških vremena koja slede.