Osnivač Twitch-a: Kako sam "užasnu ideju" pretvorio u biznis vredan 970 miliona dolara

Te 2005. godine, kada je Justin.tv tek počeo, strimovanje video-igrica nije bilo lako, kaže Kan

Aleksandar Krunić
01/07/2019

Na Twitchu postoji 2,2 miliona emitera i 15 miliona svakodnevnih korisnika, a veliki izdavači kao što su The Washington Post, Cheddar i BuzzFeed prepoznale su u ovom sajtu i priliku za veću zaradu u odnosu na slične sajtove.

Sajt za strimovanje sadržaja ima jednu od zanimljivijih startap priča, jer je, kako je i sam osnivač priznao, proizvod koji je 2014. godine prodao Amazonu za 970 miliona dolara, došao iz “užasne ideje”.

Džastin Kan podelio je ovu priču na jednoj tehnološkoj konferenciji, kazavši da je “užasnu ideju” pretvorio u dobru stvar. On je objasnio da je startap Justin.tv, koji je bio prethodnik Twitch-a, osnovao 2005. godine, dok je studirao na Jejlu. No, i pre toga je imao svoj poslovni start, u vidu Kiko Software-a, koji je zapravo bio onlajn kalendar, sličan današnjem Google-ovom.

Kan je na kraju, zajedno sa ostalim osnivačima Kiko-a, shvatio da projekat neće stići daleko, pa su odlučili da ga prodaju na eBay-u. Aukcija je išla uživo, i posle nekoliko nedelja prodali su ga za 258.100 dolara.

Tim koji je stajao iza ovog kalendara nastavio je dalje, i hteli su da naprave sajt u  stilu “Velikog brata”, koji bi strimovao njihove živote, nalik rijaliti programima. Džastin je kameru nosio na svom bejzbol kačketu, i otvorio vrata izrazu lifecasting“, što bi u najslobonijem prevodu bilo emitovanje stvarnog života neke osobe 24 sata dnevno.

Reakcije su bile dvosturke: jedni su mrzeli sajt zbog “rijaliti” formata, drugi su se raspitivali kako bi mogli da iskoriste sajt da strimuju svoj sadržaj. Justin.tv je svakako “podigao prašinu”, pa je čak jedne noći tokom marta 2007. policija San Franciska upala u stan po prijavi da je neko uboden u grudi. To se Džastin spremao za “prank”, iliti podvalu sa prijateljima. Ali, kada ti snimaju “ceo život” (ispravka: kada snimaš svaki tren svog dana), to ima i svoju cenu.

Na kraju su Kan i njegovi saradnici napravili preokret, koji je zaslužan za mega uspeh servisa koji je usledio. Omogućili su svim korisnicima da strimuju šta žele.

Te 2005. godine, kada je Justin.tv tek počeo, strimovanje video-igrica nije bilo lako, kaže Kan. On dodaje da je bilo tenhički kompleksno za ljude da naprave sva podešavanja za strimovanje, jer su im trebale kamere, mikrofoni, specijalni softveri. Zato su odmah zaposlili nekog ko bi pomagao ljudima da naprave sve potrebno kako bi strimovali svoje igre.

Od tada Twitch ide uzlaznom putanjom kao platforma broj 1 za strimovanje video igara, pa je već u početnom zamahu, 55 miliona korisnika na mesečnom nivou gledalo video igre na ovoj platformi. Danas, kao deo Amazona, broji 15 miliona korisnika svakog dana.

Nova istraživanja pokazuju da 2 odsto korisnika interneta, na globalnom nivou, svakodnevno koristi ovu platformu.  Iako “na dnu” liste platformi, očekivanja za budućnost nisu mala.

Inače, osnivač Twitch-a nakon sada radi na starapu Atrium, pravnoj kompaniji koja koristi moderne tehnologije da brže i efikasnije pomaže startapima sa pravnim začkoljicama, i privukao je svojom novom kompanijom milionske investicije, ali je nedavno u javnost izašao sa priznanjem da je tokom burnih dana u kojima je započinjao biznis imao brojne psihološke probleme, i kako bi druge osvestio da se na zdraviji način nose sa stresom progovorio i o svojim lošim navikama iz prošlosti.

Aleksandar Krunić

Objavio/la članak.

ponedeljak, 1. Jul, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije