Frilenserima može biti izazovno da postave kvalitetne osnove uspešnog slobodnjačkog rada. Imajući na umu šta se dešavalo s digitalnim radnicima proteklih meseci u Srbiji, to pitanje je postalo prilično važno. Zato je kompanija Payoneer, o kojoj smo poslednjih godinu dana više puta pisali, napravila vodič za uspešan frilenserski rad, pod nazivom „Opstanak najsposobnijih: Ultimativni vodič za frilensere

Jedna je od temi obrađenih u ovom priručniku jeste i određivanje cene rada. Kako Payoneer navodi, potrebno je uraditi pet koraka kako biste adekvatno odredili cenu. Pre svega treba da istražite šta vaše kolege naplaćuju i kako to čine. Možete da počnete sa svojom mrežom i kolegama, a možete da i od postojećih klijenata zatražite sugestije.

U drugom koraku treba da izlistate šta je sve što naplaćujete, odnosno šta ulazi u vašu cenu. Bez obzira na to da li se odlučite da naplaćujete po satu, projektu ili onome što proizvedete, treba da uzmete nekliko elemenata u obzir. Vidite kolika količina vremena vam je potrebna, kao i koliko vas košta sva potrebna oprema ili alati koje koristite da biste izvršili zadatak.

Kada sve to učinite, postavite svoju cenu i podelite je s kontaktima koje dobro poznajete i kojima verujete, poput kolega na istim frilens platformama. Potom obratite pažnju na povratne informacije. Svakako treba da naplatite onoliko koliko smatrate da je pošteno, ali obratite pažnju šta radi konkurencija, jer to je jedan od načina da izbegnete konstantne pregovore.

Poslednji, peti korak podrazumeva da preispitujete svoja iskustva. Odvojte vreme da pregledate i analizirate svoja iskustva sa klijentima. Preporučuje se da svaki put ponovo pogledate svoje dobitke, gubitke i povratne informacije od klijenata na svakih 6 do 12 meseci i prilagodite se u skladu s tim.

Ceo priručnik moćete preuzeti na Payneerovom sajtu, a u njemu ćete saznati kako da izgradite svoj frilens brend, maksimalno iskoristite platforme, pređete na puno radno vreme, izađete na kraj s napornim klijentima i još mnogo toga.