IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Kako je servis poznat po sadržaju za odrasle „ispod radara” došao do profitabilnosti?
Poslovni model OnlyFans-a, servisa koji je veoma popularan među kreatorima sadržaja za odrasle, pokazao se kao više nego uspešan, pa će ove godine ostvariti profit od približno 300 miliona dolara, piše The Information. U istom periodu Patreon, koji ima sličan model, očekuje da će izgubiti novac — uprkos tome što se vrednost kompanije procenjuje na 1,2 milijarde dolara.
OnlyFans je društvena mreža koja funkcioniše po modelu pretplate, na kojoj fanovi direktno plaćaju kreatore — bilo na mesečnom nivou, jednokratnim napojnicama ili plaćanjem pristupa jednoj objavi. Kompanija će ostvariti profit na osnovu prihoda od 400 miliona dolara, koje je približno 90 miliona korisnika pomoglo da se generišu.
Zavidan profit je rezultat dve osobine njihovog poslovnog modela. Na OnlyFans se pretplaćuje slično kao na servise Netflix ili Spotify, ali kompanija ne mora da izdvaja ogromna sredstva za licenciranje sadržaja. Korisnici ovde zapravo kupuju ekskluzivni sadržaj osoba koje prate, a OnlyFans mora da plati samo svojih 350 zaposlenih i naknade za web-hosting.
Servis je postao popularan među zvezdama za odrasle zbog toga što preko njega zarađuju mnogo više para nego snimajući klasične filmove. U tradicionalnoj industriji za odrasle producentske kuće i menadžeri uzimaju najveći deo kolača, pa glumci i glumice zarađuju prilično mizerne pare u odnosu na ono što većina javnosti misli. Čitava industrija je dodatno oštećena pojavljivanjem sajtova koji nude besplatan sadržaj.
Zanimljivo je da je OnlyFans postao popularan najviše zahvaljujući besplatnom marketingu od usta do usta. Primera radi, Instagram i Snapchat funkcionišu vrlo slično, ali izdvajaju ogromna sredstva za reklame, pa i uključuju reklame u svoj sadržaj kako bi generisali profit.
Iako ovaj servis koriste i fitnes instruktori, muzičari i ostali kreatori, najpoznatiji je po materijalu za odrasle. Upravo zbog toga tradiconalni investitori nisu ulagali u kompaniju, ali je generisani profit omogućio kompaniji da preživi i bez njih.
Sada je plan, po rečima osnivača, da se kompanija proširi u još više kategorija zabave, ali i u druge države. Kada se odluče na ovaj korak moraće da prošire svoju bazu zaposlenih, a povećaće im se i cena hostinga, što bi moglo da smanji profit u određenom periodu.
Slično Patreonu, model OnlyFans-a odgovara i korisnicima koji žele da budu sigurni da će njihov novac otići tamo gde su namerili, kao i da omoguće kreatorima da nastave da se bave svojim poslom. Međutim, OnlyFans za sada deluje zdravije.
Patreon je nedavno dobio novu rundu finansiranja, pa se sada procenjuje na 1,2 milijarde dolara, ali se očekuje da će ove godine izgubiti novac. Interesantno je da Patreon uzima samo pet odsto od prodaje sadržaja kreatora, dok OnlyFans uzima 20 procenata.
Možda je lako otpisati ogromnu profitabilnost OnlyFans-a zbog toga šti se oslanjaju na zabavu za odrasle. Ali, sve dok bude omogućavao slobodno generisanje sadržaja, i dok bude održavao veliku i vernu bazu pretplatnika koji su željni novog sadržaja, njihov poslovni model će teško propasti.
Objavio/la članak.
utorak, 15. Decembar, 2020.