Od digitrona do štampača, DOOM će raditi na bilo čemu — popularni klasik sada i na IKEA lampi

Ako mašina ima ekran, na njoj verovatno možete igrati DOOM.

Nikola Momčilović
14/06/2021

Grupa programera je pronašla način da pokrene video igru DOOM pomoću IKEA lampe, što je tek jedan od mogućih inovativnih načina na koji se može igrati ovaj klasik. 

Kada je izašao, još 1995. godine, DOOM je instaliran na više računara nego Windows 95, a danas se nalazi na gotovo svim gejming platformama. Međutim, zahvaljujući hakerima i programerima, ova video igra sada radi na praktično svim vrstama mašina. Ako mašina ima ekran, na njoj verovatno možete igrati DOOM.

Tokom godina hakeri i programeri uspešno su pokretali DOOM na bankomatima, digitronima, pa i štampačima. Posebno je interesantan hak koji je omogućio igranje DOOM-a na štampaču, jer je bio deo eksperimenta koji je trebalo da pokaže sigurnosne propuste u bežičnim štampačima. Pokazali su da je bilo moguće prinuditi ažuriranje firmvera i pokrenuti bilo koji softver — pa su pokrenuli DOOM.

U ovom slučaju su programeri došli na ideju da isprobaju DOOM na IKEA lampi. Portovali su popularnu pucačinu na MGM210L RF modul koji se nalazi u njoj, dodali ekran i kontrole. Kako spomenuti modul ima samo 108 kB RAM-a, morali su značajno da optimizuju upotrebu memorije. Pored toga, dodali su spoljni SPI fleš za skladištenje DOOM WAD datoteka, koje su učitali preko YMODEM protokola.

Kako se može videti, DOOM se definitivno može igrati, dostiže više od 30 frejmova u sekundi (FPS) u većini slučajeva, a skoro uvek je iznad 20 FPS-a, čak i na složenijim nivoima. Glavni problem je spor pristup eksternoj fleš memoriji. Konkretno, performans igre ne zavisi previše od složenosti nivoa, već od količine grafičkih podataka koje treba izvući, a koje nisu prisutne u internoj fleš memoriji, pa je u nekim situacijama broj slika u sekundi bio manji od 16. 

Popularni klasik iz 1993. godine je u velikoj meri kompatibilan sa drugim uređajima, jer je developer id Software to tako želeo. 

Nakon uspeha njihovog prethodnog hita, Wolfenstein 3D, id Software je zaključio da je portovanje ove DOS-dizajnirane igre na druge platforme bio neverovatno težak i komplikovan proces, nakon čega su odlučili da budu fleksibilniji u svom kodu. Još 1997. godine odlučili su da DOOM izvorni kod bude dostupan svima.

Od tada su stvorene i objavljene brojne druge modifikovane verzije koda. Sama mogućnost da se svako bavi izvornim kodom, kreira modove i mape održava DOOM u životu i decenijama kasnije.

Proces portovanja DOOM-a na lampu dostupan je svima na GitHub-u.

Nikola Momčilović

Objavio/la članak.

ponedeljak, 14. Jun, 2021.

IT Industrija

🔥 Najčitanije