IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Sve je počelo Sinišinom željom da kroz 10 dana pokuša da napravi beta verziju startapa i da svaki dan piše blog o tome, kako bi približio čitav proces razvijanja starapa budućim preduzetnicima. O tome smo već pisali u tekstu Kako izgraditi startap (za 10 dana)? Pokazaće nam Siniša Komlenić iz Tickere. Pročitajte taj tekst, a onda
Sve je počelo Sinišinom željom da kroz 10 dana pokuša da napravi beta verziju startapa i da svaki dan piše blog o tome, kako bi približio čitav proces razvijanja starapa budućim preduzetnicima. O tome smo već pisali u tekstu Kako izgraditi startap (za 10 dana)? Pokazaće nam Siniša Komlenić iz Tickere. Pročitajte taj tekst, a onda nazad na ovaj da vidite šta se desilo posle zanimljivog poduhvata.
Train’rs je startap koji ima za cilj da pomogne ličnim trenerima da lakše vode svoje klijente kroz proces treniranja. U najvećem broju slučajeva lični treneri rade sami, tj. oni su samostalni preduzetnici. Potrebna im je prisutnost na internetu, ali isto tako u mnogim slučajevima ne mogu da izdvoje sredstva da naprave svoj lični veb sajt, da ga održavaju i promovišu.
Siniša je shvatio ovaj problem i odlučio da svim ličnim trenerima uz nadoknadu od $5 mjesečno ponudi jednostavni sajt builder uz mogućnost odabira neke od predefinisanih izgleda. Uz ličnu prezentaciju, treneri će dodatnom nadoknadom od $20 dolara mjesečno moći da koriste kompletan paket usluga koji uključuje i vođenje klijenata, sistem za zakazivanje treninga i sastanaka kao i sistem za vođenje finansija i naplatu. Fer i primamljiva ponuda, sa sasvim dovoljnim brojem opcija koje su potrebne svakom treneru. A kako je do svega ovoga došlo?
Tekstove od prvih 10 dana rada možete da pročitate na blogu. Projekat je bio zamišljen kao svojevrsni know how za preduzetnike koji će da im pokaže kako se gradi startap od ideje do beta verzije, pa na kraju i do finalnog proizvoda. Za 10 dana Siniša je uspjeo da definiše ideju, definiše svoju ciljnu grupu, odredi set funkcionalnosti na kojima će da radi, napravi landing page i na kraju pusti MVP određenom broju korisnika do kojih je došao preko prijatelja.
Posle prvobitnih 10 dana rada imao sam ono najvažnije, feedback potencijalnih korisnika, zbog čega sam generalno i pokrenuo taj projekat za 10 dana. To mi je bilo sasvim dovoljno da potvrdim potrebu za sistemom, a i da vidim u kom pravcu da idem.
Nakon 10 dana Siniša je aktivno radio na komuniciranju sa potencijalnim korisnicima i prikupljnju svih povratnih informacija. Pošto je projekat radio sam, i svaki dan je mogao da mu posveti maksimalno 3 sata, prvu fazu je radio 8 mjeseci. U toj fazi je zavšrio kompletan nacrt proizvoda sa svim funkcionalnostima i sistem za web prezentacije trenera. Na komentar kako je proteklo ovo vrijeme i da li je moglo brže da se uradi Siniša je odgovorio:
Druga faza je trajala 8 meseci jer jednostavno nisam hteo da žurim. Redovno sam bio u komunikaciji sa trenerima, slao im video objašnjenja kako određeni deo sistema funkcioniše. Učili su dok sam ja radio na jednostavnosti sistema jer je to ono što im je potrebno.
Trenutno treneri mogu da se prijave i kreiraju svoju web prezentaciju. U drugoj fazi, čije je lansiranje planirano za kraj oktobra, korisnici će da dobiju mogućnost vođenja klijenata, zakazivanja treninga i naplate. Prvu i drugu fazu Siniša je radio sam, dok za treću planira proširenje tima. Treća faza koja će doći kasnije, ponudiće mobilnu aplikaciju za klijente sa mogućnošću unosa statistika, praćenje svih performansi i opciju komunikacije sa trenerom.
Na kraju, pitali smo Sinišu da prenesi neki savjet koji je naučio kroz ovaj zanimljivi pristup startapu i izradi, koji će možda da znači nekom drugom preduzetniku:
Uvek sam nekako žurio da izbacim proizvode na kojima sam radio, da preteknem konkurenciju ili da ispoštujem rok koji će bio nemoguć, a koji sam obećao. Jednostavno, prvim launchom u toku projekta od 10 dana sam dobio korisnike kojima se svideo proizvod i ideja i čekali su da završim prvi deo i još uvek čekaju ostale opcije.
Redovna komunikacija sa njima je pomogla u tome. Hteo da ovaj sistem bude izuzetno lak za korišćenje i mislim da sam uspeo u tome, i to samo zato što nisam žurio.
Iz ovoga zaključujemo da je aktivna komunikacija sa korisnicima i detaljno proučavanje povratnih informacija pravi način i ključ ka izradi startapa sa dobrim osnovama kome su šanse za neuspjeh smanjene.
Objavio/la članak.
utorak, 27. Avgust, 2013.