IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Kako biste učestvovali na globalnoj tako i na lokalnoj tržišnoj utakmici potrebno je da imate kvalitetan proizvod, koji nije prednost već obaveza u današnje vreme. Kako onda privući korisnike da se odluče baš za Vaš proizvod, kompaniju? Stvara se sve više proizvoda, sve je manje vremena za odabir, sve više informacija preplavljuje svakog pojedinca. Kako
Kako biste učestvovali na globalnoj tako i na lokalnoj tržišnoj utakmici potrebno je da imate kvalitetan proizvod, koji nije prednost već obaveza u današnje vreme. Kako onda privući korisnike da se odluče baš za Vaš proizvod, kompaniju? Stvara se sve više proizvoda, sve je manje vremena za odabir, sve više informacija preplavljuje svakog pojedinca.
Kako se 70% informacija čovek prima putem čula vida odgovor se sam nameće — morate biti upadljivi, morate biti drugačiji! Tu na scenu stupa identitet.
Identitet, bilo da je u pitanju kompanija, proizvod, usluga ili organizacija, ostvaruje prvi kontakt sa Vašim potencijalnim potrošačem / klijentom. Dokazano je da je prvi utisak jako bitan. Psihološka istraživanja pokazuju da je 7 sekundi dovoljno za formiranje utiska o nekoj osobi. Pitanje je da li ćete i kada dobiti šansu za popravni, te je od ključne je važnosti da Vaš identitet komunicira, jasno i precizno, vrednosti koje želite da vaši korisnici znaju, da im na najkraći i najjasniji način pokažete zašto ste baš Vi pravi izbor.
Iz našeg iskustva svest o važnosti i koristi kvalitetnog identiteta i vizuelnih komunikacija, u Srbiji je na dosta niskom nivou pre svega kod malih i srednjih preduzeća, što je posledica male konkurencije, malog tržišta, i nivoa kvaliteta proizvoda, kao i nedostatak znanja i informacija šta kvalitatan identitet donosi.
Sa druge strane to je i dobra prilika, za kompaniju koja gleda napred, da se pozicionira na pravi način i time postane prepoznatljiva potencijalnim klijentima i partnerima kao važan činioc određene branše. Kompanije koje su uspele da se pozicioniraju tako da su postale sinonim za branšu, u okviru koje posluju, su upravo kompanije koje veliku pažnju posvećuju identitetu i vizuelnim komunikacijama, Apple, Google, Microsoft.
Kreirati kvalitetan identitet, u isto vreme vizuelno atraktivan, funkcionalan i tržišno orijentisan je proces koji se sastoji iz više faza.
Prvo, kao i u svemu, potrebno je doći do jasnih informacija. Veoma je bitno da definišete kako vidite kompaniju, koju poruku želite da preneste i koji su stavovi i ciljevi vaše kompanije.
Pored toga potrebno je sakupiti informacije o tržištu, sa jedne strane o vašim potrošačima (definisanje ciljne grupe, njihovih navika, želja, mogućnosti, očekivanja…) i sa druge o konkurenciji (analiza identiteta konkurencije).
Na osnovu tih informacija može se definisati pravac kreiranja identiteta i željena pozicija kompanije na tržištu. Ovu fazu možete obaviti sami ili u saradnji sa profesionalcima iz ove oblasti. Sledeća faza je
Pored vizuelnog, postoji verbalni identitet koji je veoma važan za prepoznavanje kompanija na tržištu. Lako pamtljiva imena kao što su Microsoft, Facebook, YouTube, koja su u duhu biznisa koji kompanija predstavlja jesu jedan od možda najvrednijih kapitala. Verbalni i vizuelni identitet čine identitet Vašeg brenda.
Šta je brend? Brend je određeni duh koji kompanija želi da prenese, odnosno osećaj koji se javlja u čoveku prilikom susreta sa istim. Brend je psihološka kategorija koja postoji samo u glavi ljudi koji dolaze u kontakt sa identitetom kompanije, proizvoda ili određenih usluga. Iako neopipljiva, snaga brenda, pored kvaliteta proizvoda, ima presudan značaj za Vaše poslovanje, čega su već dugo vremena velike kompanije poput Apple-a, Google-a i mnogih drugih svesne. Kako to funkcioniše?
Vaša brend ideja, ukoliko je iskomunicirana na pravi način, utiče na doživljaj koji potrošač/korisnik ima u susretu sa Vašim proizvodom/uslugom, nakon čega se u njemu stvara određena percepcija brenda, koja utiče na ponašenje potrošača, koje će, ukoliko je ceo proces urađen kvalitetno, uticati pozitivno na Vaše biznis performanse i Vi ćete imati lojalnog dugoročnog potrošača.
Apple je na primer prepoznatljiv po svojim proizvodima. Većina ljudi koja je imala priliku da koristi proizvode ovog proizvođača doživljava jedinstveno iskustvo koje je pokretač želje za daljim korišćenjem. To je proces koji stvara povezanost sa kupcem, osećaj visokog kvaliteta i tradicije koja čini jedan brend.
Međutim potrebno je dosta ulaganja, vremena na prvom mestu, a zatim novca, da bi nešto od običnog proizvoda ili kompanije postalo “proizvod ili kompanija sa imenom”.
Kada brend postane uspešan u povezivanju sa ljudima koji mogu da vide sve njegove kvalitete onda je on u on u prednosti nad svojom konkurencijom. Najbolji primer za ovo je Apple koji, pored jake konkurencije na polju mobilnih telefona i pedova, važi za sinonim najboljeg i najkvalitetnijeg proizvođača.
Koraci koje trebate da sledite kako biste dobili kvalitetan identitet, bez obzira da li radite sa brand konsultantskom firmom ili u sopstvenoj režiji jesu:
• Istraživanje potrošača i konkurencije
• Definisanje svrhe svoje firme ili proizvoda, usluge
• Analiza dobijenih informacija i donošenje odluke šta je brend kompanije, proizvoda i usluge, u kom pravcu je potrebno kreirati identitet
Ovo su koraci koje možete obaviti sami, koji će vam pomoći da lakše komunicirate sa profesionalcima ili interno sa dizajnerima, jer ako imate dobre informacije sa tržišta i znate šta hoćete mnogo je lakše dizajnirati identitet, aplikaciju, veb sajt i kasnije usmeriti promotivne aktivnosti ka ciljnoj grupi.
Posle gore navedenih koraka sledi sam kreativni dizajnerski proces i apliciranje takvog identiteta. Veoma je važno vodi računa o jedinstvenoj poruci i izgledu, kroz bilo koji medij na koji se aplicira identitet. Ovo se postiže pravljenjem uputstva dalje primene identiteta.
Nadam se da vam je tekst približio važnost kreiranja identiteta kao i same vizuelne komunikacije i da ćete biti inspirisani da potražite nove informacije radi širenja znanja.
Objavio/la članak.
utorak, 31. Jul, 2012.
Sasa
sreda, 8. April, 2015.
Slazem se da je veoma bitan prvi utisak ali postoji i drugi,treci,cetvrti korisnika usluga mozes prevariti jednom mozda dva puta ali ne vise od toga.Tekst je veoma dobar i edukativan.
nensav
sreda, 8. April, 2015.
Odlican tekst, ali ova problematika nija bas prepoznata kod vlasnika malih i srednjih kompanija u Srbiji, veoma ih je tesko ubediti u znacaj brenda i kako ga je tesko izgraditi a josh vise zadrzati dobar brend. Njima je to samo nepotreban trosak, ne mogu da prepozaju benefite koji im izgradjeno ime i brend svoje firme donosi. Nema napredak i izlazak iz ovog stanja dok se ne shvate ovi najosnovniji postulati vodjenja biznisa
Mina
sreda, 17. Decembar, 2014.
Koristan i lepo napisan tekst. Davno napisan, ali i dalje aktuelan :) Brend nije samo ime, nego i citava ideja koja iza njega stoji. Sto se tice vizuelanog utiska, moje misljenje je - sto jednostavnije, to bolje. Pogledajte samo Niveu, npr.