Startit je pokret čija je misija da napravi zdravo i uspešno društvo kreiranjem preduzetnih, nezavisnih i solidarnih pojedinaca koji stvaraju vrednost za sebe, svoje okruženje i ceo svet.
Našu misiju realizujemo informisanjem, inspirisanjem, obrazovanjem i povezivanjem naše publike sa prilikama. Od početka našeg rada 2007. godine značajno smo doprineli razvoju srpske domaće IT zajednice, promociji preduzetništva, inovacija i deljenja znanja.
Verujemo da smo puno postigli pre svega što smo se bavili pionirskim radom, gde smo pokrenuli važne trendove u razvoju domaćeg IT-a. Više detalja možete vidite ispod u istorijii, a istakli bismo posebno ove:
Glavne stvari na koje se ponosimo iz prvih 12 godina našeg rada su:
Naši glavni rezultati u brojkama izgledaju ovako:
Misija Startita je da napravi zdravo i uspešno društvo kreiranjem preduzetnih, nezavisnih i solidarnih pojedinaca koji stvaraju vrednost za sebe, svoje okruženje i ceo svet.
Zdravo društvo je sastavljeno od pojedinaca koji su obrazovani, slobodni u mišljenju i praktikuju kritičko razmišljanje u svakodnevnom životu i radu, dok uspešno društvo pruža priliku svim građanima da steknu znanja i veštine kako bi bili ekonomski nezavisni, gde se ekonomija bazira na nagrađivanju prema zaslugama odnosno principima slobodnog tržišta.
Vrednosti koje primenjujemo u našem radu i promovišemo kao osnove društva su posvećenost, nezavisnost, poštenost, solidarnost, delotvornost, smelost, otvorenost, rasuđivanje i preduzetnost.
Vizija nam je da do 2032. polovina svih mladih ljudi u zemlji redovno interaguje sa našim digitalnim i “offline” sadržajima u svim delovima zemlje, usvaja naše vrednosti i stvara vrednost za sebe, svoje okruženje i ceo svet. U tome im pomaže i zajednica zrelih profesionalaca i sve bolji globalni poslovni brend Srbije.
VIŠE O MISIJI, VIZIJI I VREDNOSTIMA
Radimo na realizaciji naše misije i vizije na ova četiri glavna načina:
Navedena četiri pravca delovanja ostvarujemo kroz aktivnosti u ovim oblastima:
Medij — glavni je Startit Dnevnik, koji ima između 60 i 80 hiljada čitalaca mesečno, gde objavljujemo sadržaje u skladu sa našom misijom i vrednostima (do danas 5.500+ članaka, pored 1.500+ na IT Događajima).
“Offline” aktivnosti — događaji svih tipova koje organizujemo i Startit Centri, prostori za zajednicu, trenutno u 7 gradova u Srbiji, gde se godišnje održi 500+ događaja za 25.000 posetilaca.
Škole preduzetništva — niz edukativnih programa za podučavanje principa i praksi pokretanja tehnoloških kompanija, od kojih je najpoznatiji naš program Startap akademija, prvi evropski akcelerator koji je postao deo Google-ove globalne mreže akceleratora.
Globalne prilike — projektom Tesla Nation (re)brendiramo Srbiju u inostranstvu radi kreiranja boljih prilika za naše IT profesionalce.
VIŠE O NAŠIM GLAVNIM AKTIVNOSTIMA
Mi smo tim od 30 ljudi širom Srbije, podeljeni u ukupno 7 timova. Pored četiri gore navedena, imamo i timove koji se bave marketingom, donatorskim projektima i finansijama i administracijom.
Prvi projekat onoga što je danas Startit su bili IT Događaji, pokrenuti krajem 2007. godine, od kada računamo početak našeg rada budući da je misija bila ista kao danas — da unapređujemo društvo maksimizovanjem šansi domaćih IT-jevaca i entuzijasta da se informišu, inspirišu i povežu sa kolegama i prilikama kroz učešće na događajima. Narednih godina smo učili o domaćoj sceni, povezivali se među sobom i stvarali mrežu poznanika, gradili kredibilitet posvećenim radom i pripremali se za naredne velike stvari.
2010. nam je počela druga faza, osnovanjem našeg prvog pravnog lica, udruženja SEE ICT. Tada smo i porasli u vidu sposobnosti i kristalisanju stvari koje želimo da radimo — krenuli smo sa organizovanjem prvih mitapa, konferencija, akceleratorskog programa, hakatona. Dobili smo i prvu kancelariju gde smo mogli da inkubiramo i druge startape pored nas samih, i gde smo organizovali petodnevni festival tehnologije i preduzetništva, Startit Fest.
Početkom 2015. osnivači donose odluku da se u potpunosti posvete Startitu i razvoju naših aktivnosti, gde razvijamo i prve komercijalne poslovne modele koji to omogućavaju, poput iOS akademije i Startit Poslova. Organizujemo izuzetno uticajnu prvu “Znam da možemo” kampanju, otvaramo prvi veliki prostor otvoren IT zajednici u Beogradu, realizujemo Kickstarter kampanju vrednu 100.000$+ kojima smo finansirali decentralizovanje znanja i prilika za IT zajednicu u Srbiji. Razvijamo se na svakom polju tako da smo danas tim od 30 ljudi na 7 lokacija širom zemlje.
Glavni odgovorni za rad Startita je jedan od suosnivača, Vukašin Stojkov, koji vrši ulogu generalnog direktora. U svakodnevnom radu najveću ulogu imaju izvršna direktorka Ivana Andrašević i upravni odbor u kome su i Nevenka Rangelov, direktorka za razvoj preduzetništva i Marina Opačić, direktorka finansija, te savet rukovodilaca svih timova.
Uvid u sve aspekte rada i poslovanja Startita imaju članovi Savetodavnog odbora. U njegovom radu učestvuju suosnivači Startita Zoja Kukić i Vladimir Trkulja te Jovana Tomić, Dragan Tomić, Ivan Aksentijević i Igor Bogićević.
Nezavisnost je među našim najvažnijim vrednostima. Od svog osnivanja do danas Startit je u svom radu nezavistan od bilo koje privredne, državne i/ili političke organizacije ili pojedinaca. Imamo taj luksuz budući da smo uvek planirali i radili dugoročno, strpljivo i kvalitetno, i tržišno obezbeđivali sredstva potrebna za naš rad.
Startit je pokret sa osobinama socijalnog preduzetništva, čiji poslovni model se zasniva na saradnji sa stranim i međunarodnim donatorskim institucijama i komercijalnoj saradnji sa privrednim subjektima. Tokom jedne godine u proseku sarađujemo sa preko 10 donatora i preko 200 klijenata iz privrede, čime sebi omogućavamo slobodu delanja.
VIŠE O SARADNJI SA DONATORIMA I KOMERCIJALNIM USLUGAMA
Takođe među našim najvažnijim vrednostima je i otvorenost. Kao pokret koji je sebi za misiju odredio opšte dobro, koji je kreirao i upravlja značajnim javnim resursima, od prostora za zajednicu do popularnih i uticajnih medijskih proizvoda, shvatamo ozbiljno odgovornost koju naša pozicija nosi i potrebu za otvorenom komunikacijom prema javnosti.
Skladno tome ćemo do kraja Q1 2020. učiniti javno dostupnim naše politike upravljanja glavnim digitalnim medijem i politiku upravljanja našim prostorima za zajednicu. Pored ovoga, redovno objavljujemo kvartalne i godišnje izveštaje o našem radu i razne druge relevantne objave i vesti.