O Levi9 kampanji za “indirektno” regrutovanje — dobra ili nepromišljena?

Novosadska firma Levi9 je definitivno nagazila na kreativnost sa kontroverznom kampanjom o kojoj se nedeljama pričalo u IT krugovima, onlajn i oflajn.

Tanja Mladenović
25/01/2016

Opšte je poznato da na srpskom tržištu vlada jagma za (dobrim) developerima. Tradicionalni kanali akvizicije talenta podbacuju i najvećim i najuspešnijim domaćim IT kompanijama, i da biste došli do ljudi koji su vam potrebni da obavite svoj posao mora se uložiti veći trud i biti kreativniji nego što je to bio slučaj do pre nekoliko godina.

Novosadska firma Levi9 je definitivno nagazila na kreativnost sa kontroverznom kampanjom o kojoj se nedeljama pričalo u IT krugovima, onlajn i oflajn.

Posao-iz-snova-800x600 Kakako-da-ga-usrecite-800x600

Ovom kampanjom Levi9 targetuje roditelje, supružnike i decu programera i programerki gde im nudi putovanje za dvoje, nagrade od 500e, smartphone ukoliko njihova preporuka  detetu, partneru ili roditelju  dovede novog zaposlenog u firmu. Ovaj pristup je nesumnjivo kreativan ali i pomalo čudan, pa ne čudi kontroverza koju je izazvao.

Jedna od najranijih kritika kampanje je došla sa ličnog bloga Bojane Zamurović u postu pod naslovom “Kako su programeri postali belo roblje”. (Objektivnosti radi, vredi napomenuti da je Bojana ujedno i marketing menadžer Codecentrica, još jedne novosadske IT firme i konkurenta na tamošnjem tržištu kadra.)

Ovo nije bila jedina kritika — nezvanično smo čuli mnoge stavove poput ovog.

Iz Levi9 nam kažu da ova kampanja, kreirana u centrali firme u Holandiji, pokriva sva tri njihova razvojna centra (u Srbiji, Ukrajini i Rumuniji)  i da je naglasak na tome da je u pitanju potpuno nov i drugačiji pristup. Dušica Ljubojević, Senior HR menadžer Levija, nam je rekla i da ima onih kojima se kampanja svidela i to su potvrdili rezultati u vidu prijava:

Kampanja je jednostavno drugačija, naš pristup je nije svakodnevan. Možemo se pohvaliti da je putem kampanje stiglo oko 50 prijava, a trenutno smo u procesu pregledanja pristiglih biografija i organizovanja procesa selekcije za kandidate koji odgovaraju profilima koje kompanija Levi9 zapošljava. Zadovoljni smo rezultatima pre svega jer je primarni cilj postignut – za Levi9 su saznale šire ciljne grupe, roditelji, partneri, prijatelji programera.

 

Levi9 je jedan od najvećih poslodavaca u Novom Sadu, ove godine zaposlili su 100 programera, a kako kažu, u narednoj planiraju i više od toga.

Ono što se nama čini nespornim, nakon velikog broja neformalnih razgovora, je da je kredibilitet brenda kompanije u bar jednom delu zajednice opao, što ilustruje ovaj stav iznesen na Facebooku (autor je kredibilan, a zamolio nas je da zamaglimo lične podatke u screenshotu).  

levi-9-skrinshot

Kako smo čuli iz Levija, rezultati nisu izostali u smislu broja prijava, tako da je možda ova kampanja, kontroverzi uprkos, zapravo izuzetno uspešna? Možda je svaki publicitet dobar publicitet (eto, kampanja je izazvala i ovaj članak)?

Ne bismo se obavezno kladili na to i ne bismo preporučili da olako kopirate sličan pristup i u vašoj firmi, a ukoliko budemo dobili još podataka o (dugoročnoj) efektivnosti ove kampanje podelićemo ih sa vama.

Tanja Mladenović

Objavio/la članak.

ponedeljak, 25. Januar, 2016.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

M

petak, 4. Novembar, 2016.

Finder's fee je najnormalnija stvar na svetu.

Misko

četvrtak, 26. Maj, 2016.

Ma daj, zivkaju sve redom pojedinacno preko LinkedIn-a, pogotovu kidisu na direktno konkurentske firme, ovo je samo trololo fora....

Miloš

ponedeljak, 25. Januar, 2016.

Vode se onim da je bilo kakav publicitet dobar, a reklama sama po sebi je prosečna, ali svakako drugačija.

tomislav

ponedeljak, 25. Januar, 2016.

Reklama jeste duhovita i viralna i samim tim je pun pogodak. sve je više dobrih kompanija iz sfere IT-ja i lepo je videti kreativne načine za oglašavanje. Jedan od većih "problema" IT tržišta rada je što već zaposleni seniori vrlo slabo traže nove prilike (makar i pasivno), te je ovakvo odskakanje korak u dobrom pravcu. Sa druge strane, pitanje je da li su ovim oglasom uboli pravu ciljnu grupu i da li će dobiti kvalitetnije prijave/kandidate od uobičajenih oglasa. Svakako zanimljiv employer branding nastup, više nego sam oglas, tako da su IMHO prijave samo plus, deluje mi da nisu zamišljene da budu u prvom planu. Ako ikada ostanem bez posla pokušaću da konkurišem, previše volim svoj posao da bih ga menjao :D

Ivan

ponedeljak, 25. Januar, 2016.

Zar se jos neko javlja na oglase pored milion HR firmi i head huntera?

JuniorP

ponedeljak, 25. Januar, 2016.

Sigurno dobra, ovo je pravi marketing!