IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Novosadska firma Levi9 je definitivno nagazila na kreativnost sa kontroverznom kampanjom o kojoj se nedeljama pričalo u IT krugovima, onlajn i oflajn.
Opšte je poznato da na srpskom tržištu vlada jagma za (dobrim) developerima. Tradicionalni kanali akvizicije talenta podbacuju i najvećim i najuspešnijim domaćim IT kompanijama, i da biste došli do ljudi koji su vam potrebni da obavite svoj posao mora se uložiti veći trud i biti kreativniji nego što je to bio slučaj do pre nekoliko godina.
Novosadska firma Levi9 je definitivno nagazila na kreativnost sa kontroverznom kampanjom o kojoj se nedeljama pričalo u IT krugovima, onlajn i oflajn.
Ovom kampanjom Levi9 targetuje roditelje, supružnike i decu programera i programerki gde im nudi putovanje za dvoje, nagrade od 500e, smartphone ukoliko njihova preporuka detetu, partneru ili roditelju dovede novog zaposlenog u firmu. Ovaj pristup je nesumnjivo kreativan ali i pomalo čudan, pa ne čudi kontroverza koju je izazvao.
Jedna od najranijih kritika kampanje je došla sa ličnog bloga Bojane Zamurović u postu pod naslovom “Kako su programeri postali belo roblje”. (Objektivnosti radi, vredi napomenuti da je Bojana ujedno i marketing menadžer Codecentrica, još jedne novosadske IT firme i konkurenta na tamošnjem tržištu kadra.)
Ovo nije bila jedina kritika — nezvanično smo čuli mnoge stavove poput ovog.
Accidentally saw the #levi9‘s attempt to increase the diversity in a company. A bit offensive, isn’t it? pic.twitter.com/kpapbgbbbP
— Anna Kurylo (@bluebirrrrd) December 24, 2015
Iz Levi9 nam kažu da ova kampanja, kreirana u centrali firme u Holandiji, pokriva sva tri njihova razvojna centra (u Srbiji, Ukrajini i Rumuniji) i da je naglasak na tome da je u pitanju potpuno nov i drugačiji pristup. Dušica Ljubojević, Senior HR menadžer Levija, nam je rekla i da ima onih kojima se kampanja svidela i to su potvrdili rezultati u vidu prijava:
Kampanja je jednostavno drugačija, naš pristup je nije svakodnevan. Možemo se pohvaliti da je putem kampanje stiglo oko 50 prijava, a trenutno smo u procesu pregledanja pristiglih biografija i organizovanja procesa selekcije za kandidate koji odgovaraju profilima koje kompanija Levi9 zapošljava. Zadovoljni smo rezultatima pre svega jer je primarni cilj postignut – za Levi9 su saznale šire ciljne grupe, roditelji, partneri, prijatelji programera.
Iskreno, ne vidim sta je toliko strasno u oglasu Levi9. Mnoge IT firme daju “bonuse”, cak i vise, za preporuku i dovodjenje nekog u firmu.
— Nedeljko Damnjanovic (@ndamnjan) December 2, 2015
Targetiran marketing u praksi. @levi9_rs popularni oglasi u @P_Zabavnik. I dalje mi je smešno. pic.twitter.com/oiqUiaZW9n
— Dragana Grbić (@dadica) December 9, 2015
Levi9 je jedan od najvećih poslodavaca u Novom Sadu, ove godine zaposlili su 100 programera, a kako kažu, u narednoj planiraju i više od toga.
Ono što se nama čini nespornim, nakon velikog broja neformalnih razgovora, je da je kredibilitet brenda kompanije u bar jednom delu zajednice opao, što ilustruje ovaj stav iznesen na Facebooku (autor je kredibilan, a zamolio nas je da zamaglimo lične podatke u screenshotu).
Kako smo čuli iz Levija, rezultati nisu izostali u smislu broja prijava, tako da je možda ova kampanja, kontroverzi uprkos, zapravo izuzetno uspešna? Možda je svaki publicitet dobar publicitet (eto, kampanja je izazvala i ovaj članak)?
Ne bismo se obavezno kladili na to i ne bismo preporučili da olako kopirate sličan pristup i u vašoj firmi, a ukoliko budemo dobili još podataka o (dugoročnoj) efektivnosti ove kampanje podelićemo ih sa vama.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 25. Januar, 2016.
M
petak, 4. Novembar, 2016.
Finder's fee je najnormalnija stvar na svetu.
Misko
četvrtak, 26. Maj, 2016.
Ma daj, zivkaju sve redom pojedinacno preko LinkedIn-a, pogotovu kidisu na direktno konkurentske firme, ovo je samo trololo fora....
Miloš
ponedeljak, 25. Januar, 2016.
Vode se onim da je bilo kakav publicitet dobar, a reklama sama po sebi je prosečna, ali svakako drugačija.
tomislav
ponedeljak, 25. Januar, 2016.
Reklama jeste duhovita i viralna i samim tim je pun pogodak. sve je više dobrih kompanija iz sfere IT-ja i lepo je videti kreativne načine za oglašavanje. Jedan od većih "problema" IT tržišta rada je što već zaposleni seniori vrlo slabo traže nove prilike (makar i pasivno), te je ovakvo odskakanje korak u dobrom pravcu. Sa druge strane, pitanje je da li su ovim oglasom uboli pravu ciljnu grupu i da li će dobiti kvalitetnije prijave/kandidate od uobičajenih oglasa. Svakako zanimljiv employer branding nastup, više nego sam oglas, tako da su IMHO prijave samo plus, deluje mi da nisu zamišljene da budu u prvom planu. Ako ikada ostanem bez posla pokušaću da konkurišem, previše volim svoj posao da bih ga menjao :D
Ivan
ponedeljak, 25. Januar, 2016.
Zar se jos neko javlja na oglase pored milion HR firmi i head huntera?
JuniorP
ponedeljak, 25. Januar, 2016.
Sigurno dobra, ovo je pravi marketing!