IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Uticaj mobilnih telefona na društveni život je vidljiv kroz mnogo aspekata – omogućavaju nam da lako pronađemo zanimljiva nova mesta za izlazak, da se lakše okupimo, javimo da kasnimo, a pojednostavljuje čak i noćna muvanja. Međutim, jedan od velikih loših uticaja je ometanje druženja kroz konstantnu proveru telefona. Nudge je narukvica koja nastoji da to promeni tako
Uticaj mobilnih telefona na društveni život je vidljiv kroz mnogo aspekata – omogućavaju nam da lako pronađemo zanimljiva nova mesta za izlazak, da se lakše okupimo, javimo da kasnimo, a pojednostavljuje čak i noćna muvanja. Međutim, jedan od velikih loših uticaja je ometanje druženja kroz konstantnu proveru telefona.
Nudge je narukvica koja nastoji da to promeni tako što će nam omogućiti da telefon držimo u džepu, a da nas pritom ne propustimo ni jedan mejl, poziv ili obaveštenje koje nam je važno. Iza ideje stoje 3 studenta doktorskih studija iz Londona, među kojima je i Miodrag Vidaković iz Novog Sada.
Kako nam Miodrag kaže, narukvicu su osmislili kao odgovor na lične probleme:
Jedan od nas je morao da bude 24/7 dostupan svom mentoru, pa je samim tim bio veoma nervozan kada je telefon isključen i prosto je osećao obavezu da ga konstantno proverava, a uglavnom se radilo o još jednom dosadnom mejlu ili slično.
Drugi od nas je konstantno držao telefon sa isključenim zvonom i bilo je frustrirajuće što se nikome uglavnom nije javljao.
A trećem je problem bio što nije mogao da zapamti stvari koje su zapravo važne, kao što je bakin rođendan, jer je isključio sve notifikacije na telefonu.
Shvatili smo da je problem u moru informacija od kojih su same poneke kapi bile zapravo važne, a one su često ostajale zagubljene. Tako da smo krenuli da istražujemo problem i da shvatimo dve stvari – da nismo usamljeni i da bismo svi mogli mnogo manje da koristimo svoje telefone.
Značaj ovog problema jasan je svima koji ima bar jednog takvog prijatelja u društvu, a pogotovo onima koji su i sami takvi (moram priznati da sam u ovoj drugoj grupi). Mnoga istraživanja su se bavila i dokazivala problem koji mobilni stvaraju u socijalizaciji, a vreme je da se pozabavimo i rešenjima.
Osnivači Rob, Marius i Miodrag upoznali su se na preduzetničkom kampu na univerzitetu. Rob i Miodrag su zajedno radili na projektu u kampu, a sa Mariusom su kliknuli tek kada su završili sa svojim prezentacijama i programom, kada su odlučili da nastave sa proizvodom zajedno.
Sva trojica su imaju određena iskustva ili obrazovanje u bizsnisu, ali im to nije glavna oblast – Rob je matematičar, Miodrag inženjer, a Marius developer. Timu se kasnije pridružio i Shau, čija je specijalnost proizvodnja i elektronika.
Nakon što su osvojili CitySpark takmičenje, dobili su novac da izrade prototip i ušli u šestonedeljni preakceleratorski program svog univerziteta, FFWD London, koji im je pomogao da se bolje fokusiraju, umrežavaju i ubrzaju sa razvojem.
Tim je pre toga radio na narukvici koja bi dijabetičare podsećala da je vreme da izmere nivo šećera u krvi, pa su prilično poznavali tehnologiju s obzirom da im je i tu telefon bio glavni informator. Kako ovakav tip proizvoda za dijabetičare već postoji, iskoristili su ovu tehnologiju da bi rešili drugi problem – upravljanje životima bez da budemo prilepljeni za svoj telefon.
Nugde je namenjem svima onima koji žele da se fokusiraju na druženja/posao/decu, a da pritom ne propuste neke važne stvari. Nudge funkcioniše tako što unapred selektujete koje notifikacije su vam bitne i to je to – nećete propustiti važan poslovni email, značajan poziv, a pritom ćete i dalje uživati u trenutku.
Nudge se trenutno predstavlja na Kickstarteru sa ciljem da prikupi 35.000 funti. Trenutno je ostalo više od 3 nedelje do isteka vremena, a već su prikupili nešto više od 10.000 funti i nadaju se da će dostići svoj cilj, koji će im validirati ideju, ali i pomoći da izgrade proizvod.
Ukoliko podržite ovaj projekat, narukvicu možete dobiti već za 25 funti (približno 36€), a tu su naravno i drugi vidovi podrške.
Baterija narukvice traje 2 nedelje i za razliku od sličnih proizvoda, vodootporna je. Ne sadrži ekran, već u zavisnosti od toga kako je podesite obaveštava vas svetleći ili vibrirajući.
Biće dostupna u 3 veličine i za sada u 4 boje – crnoj, beloj, zlatnoj i plavoj.
Tim se nada da će sa ovom kampanjom uspeti da prikupe potrebna sredstva, a ako ne uspeju uložiće sami novac, jer ne žele da prihvataju investicije u ovako ranoj fazi projekta.
Što se tiče Kickstartera i u slučaju da ne prođe, mislim da bismo ponovo išli na to. Imamo već neke ponude investitora, jer svako želi da to uradi sada kada kompanija ne vredi mnogo.
Ali, borimo se i mislim da ćemo uspeti na KS. Potrebno nam je što pre da dobijemo ‘staff pick’, onda ide lakše. Takođe smo spremni da uložimo deo naše ušteđevine u slučaju da ne prođe.
Prototip je završen i kako nam kažu, naišao je na pozitivne rekacije na evropskom TechCrunch Disruptu i ukoliko sve prođe kako treba, planiraju da proizvodi budu dostupni u avgustu sledeće godine.
Domaći startapi još uvek nisu prečesti na Kickstarteru, mada se polako pojavljuju. Nedavno smo pisali o FlowPawu, koji je ispunio svoj cilj, a pisali smo i o uspehu francuskog startapa WEIO, čija dva osnivača su iz Srbije koji su svoj cilj ispunili za svega 4 dana.
Nadamo se da će i Nudge proći uspešno i da će ovi uspesi naših ljudi dodatno ohrabriti druge domaće timove da probaju da prikupe početna sredstva za svoje proizvode na ovaj način. Svakako možemo očekivati da će gorenavedeni timovi svoja pozitivna iskustva podeliti sa svima onima koji žele da se probaju u crowdsourcingu i na taj način doprineti razvoju zajednice.
Držimo palčeve timu i ujedno očekujemo da od sledeće godine budemo više fokusirani na stvaran život, a da usput ne propuštamo ništa važno iz onlajn sveta. I da će nam Nudge u tome pomoći.
Objavio/la članak.
sreda, 26. Novembar, 2014.