Novosadski OneBigPhoto je jedan od prvih AppleNews partnera, odbili 3 ponude za prodaju

Da li vas zanima priča o sajtu iz Novog Sada, koji broji 140 miliona poseta, 3 odbijene ponude za prodaju i AppleNews partnerstvo

Zoja Kukić
18/11/2015

One Big Photo je startap iz Novog Sada koji uskoro slavi svoj četvrti rođendan i premijerno vam ga predstavljamo na Startitu. Sajt pruža dnevnu dozu kvalitetnih fotografija, koje su do sada otvorene više od 140 miliona puta, a već u startu je iznenadio osnivača Marka Drapića, koji iza sebe ima nekoliko projekata:

Marko DrapicNaravno da u svaki projekat koji pokrenem imam nade da će izrasti u nešto veliko i profatibilno, međutim sa One Big Photo nisam očekivao takav uspeh u startu jer je već u prva 2 meseca brojao skoro 10 miliona otvorenih fotografija.

Imam 8 godina iskustva u vođenju sajtova raznih niša, i navikao sam na milionske posete i padanje servera zbog istih, međutim ovakav start i terabajti istrošenog bandwitha od početka me je uhvatilo iznenađenog.

One Big Photo je postao i po našim saznanjima prva domaća ekipa koja je dobila poziv i postala zvanični izdavač na novoj AppleNews platformi i to odmah prilikom njene premijere u septembru. Od ranije su na na Feedlyju, popularnom RSS čitaču, prikupili 30 000 pretplatnika.

S obzirom na ova iskustva, pričali smo sa Markom i odakle mu dolazi najviše sadržaja i koji su kanali u koje se najviše isplatilo investirati:

Marko DrapicVećina poseta nam dolazi iz Amerike i Velike Britanije, a izvori poseta su najviše social bookmark sajtovi i već pomenute feed platforme. Pretrage dolaze ispred društvenih mreža, ali su nam ubedljivo najvrednije posete one koje dolaze preko našeg njuzletera — njih ne bih menjao ni za koje od prethodno navedenih.

Po mom iskustvu publika koji dolaze na sajt sa svojih email naloga su najverniji fanovi, najlakše ih je monetiziovati tj. konvertovati ih u profit putem advertajzinga, što na samom sajtu i što u samom newsletteru.

One Big Photo do sada je dobio 3 ponude za akviziciju — prvu od jednog od najvećih investicionih fondova u Kaliforniji koja je propala zbog tehničkih i pravnih problema. Druga je stigla takođe iz Amerike, ovaj put iz Floride, ali kako nam Marko kaže bila je dosta neozbiljna.

Marko DrapicTreća ponuda za OBP stigla je od investicionog fonda iz Izraela, to je bilo početkom ove godine kada sam bio u Las Vegasu na CES-u. Nju sam ja odbio. I dalje ne znam da li je to bio pametan potez ili sam budala. Vreme će pokazati.

Ovaj sajt trenutno zarađuje isključivo kroz reklame koje prikazuje svojim posetiocima, pa je i za njega aktuelan problem AdBlockera za razvoj biznisa. Trenutna statistika pokazuje 40% rast upotrebe ovih aplikacija, a ona je najveća u Americi i Evorpi, koji su značajno tržište One Big Photoa. Kao i svi koji svoj sadržaj na ovaj način monetizuju, ni Marko nije oduševljen, pa razmišlja i o alternativama.

Marko DrapicPlan B će biti sponzorisane objave sadržaja što može dovesti do pada kvaliteta sadržaja i sajtova i do gubitka fan baze. Poslednje vesti govore da je prošle sedmice Apple povukao ad-blocker sa App Storea zbog velikog pritiska velikih online oglašivača i medija, što je pozitivno po nas, ali lično ne verujem da će to dugo trajati.

Marko trenutno razmišlja i o mogućim partnerstvima sa nekoliko sajtova, a trenutni dugoročni plan je pokretanje srodnih sajtova koji će se baviti videom, muzikom, gifovima i time svi zajedno činiti jednu “One Big” mrežu.

Markova priča je zanimljiva i zato što u Srbiji radi dosta ispod radara, pa smo sa njim pričali i o savetima za njegove kolege preduzetnike i one koji tek žele to da postanu:

Marko DrapicOd znanja i veština smatram da je najviše potrebno imati preduzetnički duh i upornost, a ovo zanimanje preporučujem svakome ko na internet i tehnologiju gleda drugačijim očima od običnog korisnika. Ako mislite da nešto možete da promenite, unapredite ili tek ulepšate od već postojećeg onda na tome treba da krenete da radite već danas.

Nije obavezno juriti nove i revolucionarne ideje, iako svi težimo ka tome, a dok se one ne pojave možete uvek raditi oproban recept koji prolazi na tržištu sa vašim promenama. Ja sam svoj prvi sajt pre 8 godina prodao za svega $80, sajt je bio star mesec dana i bavio se najvećim zvezdama YouTube-a u tom momentu, 3 godine kasnije od jednog običnog bloga zaradjujem tada $100 000 i postajem ko-osnivač jedne male firme u Virdžiniji koja se bavi blogovima i e-bookovima raznih niša.

Zoja Kukić

Objavio/la članak.

sreda, 18. Novembar, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije