IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Studio Esoter se odlučio za Kickstarter zbog prostora koji im ostavlja za kreativnu slobodu i interakciju sa ljudima kojima je njihov projekat važan.
Children of Lir (Deca kralja Lira) je prvi samostalni projekat Suzane Savanović, Dejana Subotina, Danila Radojčina i Daniela Hulalaua, novosadske ekipe koja se godinama profesionalno bavi razvojem video-igara. Prethodno su radili kako za domaće tako i za strane game developere, a onda su prošle godine odlučili da osnuju svoj studio za razvoj video-igara, 3D modelovanje i štampu — Esoter.
O tome kako se kompanija koja se inače bavi izradom elemenata video-igara za klijente, uslužnom izradom 3D modela i 3D štampanjem upustila u kreiranje igre zasovane na keltskoj mitologiji pitali smo Danila Radojčina, koji je deo ekipe zadužen za game dizajn, produkciju, projektni menadžment i marketing:
Još dok smo radili zajedno u prethodnim game development kompanijama došli smo na ideju da bi mogli da napravimo zanimljivu poteznu avanturu za mobilno tržište. Nismo imali priliku da se posvetimo tako nečemu dok nismo napravili Esoter Studio, a posle toga je sve išlo manje-više prirodnim tokom. Veliki smo ljubitelji priča i legendi o kojima se malo zna, pa smo tako i došli do generalne teme naše igre — keltske mitologije. Odlučili smo da nam prvi ozbiljniji projekat bude kombinacija priča i igara kakve i sami volimo, ali bez uticaja sa strane, kako bismo uspeli da zadržimo svoju kreativnu slobodu.
Štaviše, poslovanje kompanije pomoglo im je u dosadašnjem finansiranju igre. Ono što im je pak otežavajuća okolnost je to što se radi o malom timu u kom je svaki član zadužen za nekoliko različitih zadataka. Pa tako, Suzanina zaduženja obuhvataju poslovanje, 2D art i assembling, Dejanova dizajn zvuka, muziku i zvučne efekte, a Danielova programiranje, assembling i interfejs.
Uprkos tome, trenutno udruženim snagama rade i za klijente i na postizanju cilja da do kraja godine završe Children of Lir. Međutim, da bi stigli do onoga što su zacrtali potrebna su im dodatna novčana sredstva, pa su zato rešili da pokrenu Kickstarter kampanju vrednu 30.000 dolara.
Budući da smo želeli da ovaj projekat razvijamo kompletno nezavisno od svih većih izdavača i developera, crowdfunding nam je delovao kao najbolje rešenje. Uz pomoć Kickstartera možemo da skupimo resurse koji su nam potrebni, ali možemo i da se obratimo pravoj ciljnoj grupi, budući da je ova platforma poznata po velikom broju ljubitelja RPG igara, kakva je i naša.
Preko Kickstarter platforme našu igru finansiraju isključivo ljudi koji žele da je igraju, i na ovaj način možemo da je najbolje prilagodimo tim istim igračima.
Osim na Kickstarteru, ekipa Esoter studija korisnike namerava da pridobije putem promocije na društvenim mrežama i održavanjem kontakta sa izdavačima i investitorima koji bi eventualno bili zainteresovani za saradnju.
Za sad promociju radimo uz pomoć najvećih socijalnih mreža kao što su Facebook, YouTube, Instagram i Reddit, ali verovatno ćemo pojačati kanale promocije kako kampanja bude napredovala.
A kako kampanja bude napredovala, tako planiraju da najveći deo sredstava ulože u dalji razoj igre, pokriju troškove kampanje i ostale prateće troškove. Za to će im biti dovoljno 30.000 dolara, a ukoliko skupe 40.000 imaju i šire planove.
Ukoliko uspemo da dostignemo taj cilj na Kickstarteru, prilagodićemo igru za iOS i PC, pored Android platforme za koju smo se u startu opredelili. Generalna ideja nam je bila da igru radimo prvenstveno za Android tržište, kako bismo uspeli da kao mali tim u potpunosti samostalno ispratimo projekat. Ukoliko zaista uspemo da dođemo do traženog cilja, igra bi trebalo da izađe za sve pomenute platforme u isto vreme — krajem 2018, najkasnije početkom 2019. godine.
Ako vas je priča dovoljno zainteresovala da želite da ih podržite — pravac na Kickstarter.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 23. Jul, 2018.