Novi nivo smelosti na polju komunikacija u Tesli — firma navodno raspustila ceo PR tim

Izvor na visokoj poziciji u kompaniji nije objasnio zašto je došlo do raspuštanja tima. Spekuliše se da je Maska razljutio kritički odnos medija prema njemu.

Petar Paunović
08/10/2020

Tesla je rasformirao celo svoje Odeljenje za odnose s javnošču čime je postao prvi proizvođač automobila koji ne komunicira sa novinarima, tvrdi Electrek na osnovu svojih izvora u kompaniji.

Već mesecima novinari se žale kako ne dobijaju odgovore iz ove fabrike električnih automobila.

Poslednja osoba za koju se zna da je zvanično bila zadužena za PR i komunikacije u Tesli je još u decembru prošle godine prešla u Impossible Foods. Čovek koji se nalazio na poziciji ispod njene je u februaru prešao na drugo radno mesto, a sudeći prema njegovom LinkedIn profilu, kompaniju je napustio u septembru. 

Slična stvar se dosila i sa otalim članovima PR tima, neki su prešli na druge pozicije u okviru kompanije, a deo je otišao u druge firme, poput menadžerke za globalne komunikacija, koja je prešla u WhatsApp. 

Čini se da Tesla ima nekoliko PR menadžera na evropskom i azijskom tržištu, ali glavni globalni tim koji radi u centrali je raspušten. Očigledno postoje ljudi koji organizuju promocije, test-vožnje za jutjubere, ali oni se ne bave svim aspektima odnosa s javnošću. 

Najmanje tim s najviše novinarskih upita

Izvor na visokoj poziciji u kompaniji nije objasnio zašto je došlo do raspuštanja tog tima, pa su spekulacije da je Maska razljutio kritički odnos medija prema njemu. Čak i dok je imao taj tim, on je bio verovatno 20 puta manji od timova za odnose s javnošću u vodećim proizvođačima u industriji automobila. Istovremeno, zbog svih kontroverzi, brzog rasta i širenja pogona u drugim zemljama, to je bio tim koji je dobijao najviše novinarskih upita u industriji. 

Ono što je Ilon Mask zaboravio, jeste ono što zaboravljaju i funkcioneri u brojnim državama: Ne odgovaraju oni na pitanja novinarima, već javnosti, svojim korisnicima, ljudima koji odlučuju da kupe njihove proizvode. 

Nema ni tim za oglašavanje

Međutim, ljudi koji se odlučuju da kupe Tesline modele se za to sigurno nisu opredelili putem oglasa u medijima, jer ih tamo nema. To je deo politike ove kuće, a Ilon Mask je jednom prilikom rekao i da će u nekom trenutku imati budžet za oglašavanje, ali obrazložio je to željom da potrži medije, piše Business Insider.

Po rezultatima koje postiže kako u prodaji, tako i na berzi, čini se da mu oglašavanje, bar za sada, nije potrebno, iako je auto industrija jedan od najvećih oglašivača širom sveta. 

Doduše, nijedna druga kompanija u toj industriji nema na svom čelu zvezdu, koja pravi spektakl i zna da privuče pažnju medija i javnosti. Ukratko, možda nema timove za pr i oglašavanje, ali daleko od toga da ova kompanija nije dobra u obe kategorije, ostaje samo pitanje koliko dugu to može da traje.  

Petar Paunović

Objavio/la članak.

četvrtak, 8. Oktobar, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije