Poparazzi, aplikacija za razmenu fotografija na kojoj nema selfija, već samo fotografija prijatelja, debitovala je u ponedeljak na prvom mestu na američkoj top listi na App Store-u. Ovo je jedan od većih debija, a aplikacija još uvek privlači veliki broj korisnika.

Koncept aplikacije je jednostavan: ne mogu se postavljati lične fotografije, odnosno selfiji. Umesto toga, korisnici fotografišu prijatelje, ponašajući se kao njihov lični paparaco. Na korisničkom profilu se u prvom planu prikazuju fotografije korisnika koje su drugi ljudi slikali, a fotografije drugih ljudi koje je korisnik napravio nalaze se na sekundarnoj kartici. Developeri kažu da je ovo dizajnirano da podstakne autentičnu razmenu fotografija između prijatelja, u pokušaju da društvene mreže učine manje egocentričnim i pažnja usmeri na ljude do kojih nam je stalo.

Aplikacija ima i druge funkcije koje su naizgled usredsređene na izgradnju „zdravije” društvene mreže: nije moguće uređivati fotografije pre objavljivanja, niti komentarisanje fotografija (mada postoje reakcije emotikonima), i nije moguće videti broj sledbenika drugih ljudi. 

Poparazzi je javno dostupan i za registraciju nije potrebna pozivnica, za razliku od konkuretnih aplikacija kao što su Clubhouse ili Dispo. Uprkos tome, jasno je dizajniran na način zbog kog bi mogao da postane izuzetno popularan. Pri objavljivanju fotografije nekoga ko nije na aplikaciji, Poparazzi toj osobi šalje poruku u kojoj poručuje da je objavljena njihova fotografija.

Aplikaciju je razvio startap TTYL, koji vode braća Aleks i Ostin Ma. Njih dvojica su ranije objavili druge aplikacije za društvene mreže, uključujući audio socijalnu mrežu TTYL, aplikaciju za slanje video poruka Typo, virtuelnu aplikaciju za potpisivanje godišnjaka i aplikaciju Clubhouse-for-schools. Startap je 2018. godine u krugu investiranja koji je predvodio Floodgate Fund prikupio 2 miliona dolara i to je bila jedina investicija do sada.

Mnogo se raspravlja o tome da li su društvene mreže loše za naše zdravlje. Postoje kreativni načini interakcije, razmene poruka i komentarisanja zbog kojih čovek može da se oseti bližim ljudima oko sebe. Ali tu je i beskrajno pasivno skrolovanje koje čini da se ljudi osećaju izolovano, posebno u trenucima kada upoređuju svoje najniže trenutke sa najvažnijim životnim događajima drugih ljudi. 

Deluje da je Poparazzi okrenut „zdravijem” odnosu prema društvenim mrežama i aplikacija bi mogla da obeleži ponovno okupljanje sa prijateljima nakon pandemije. Poparazzi je trenutno dostupan samo na iOS-u, ali uskoro stiže i na Android uređaje. Nema sumnje da će uskoro privući veću pažnju investitora, jer kako je Džoš Konstin iz VC fonda Signal Fire pisao — ovo je savršena aplikacija za vruće leto.