IT Industrija
![](https://startit.rs/wp-content/themes/startit/assets/iti/logo.svg)
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Prethodne srede u punoj sali Amfiteatra na SPENS-u održao se dvadesetpeti po redu DaFED meetup. Septembarski DaFED protekao je u znaku SEO i SEM-a a svoja iskustva preneli su publici Maja Jovančević (DejanSEO) i Dejan Marić (Verteez). U svom izlaganju, Maja Jovančević je istakla da je jako bitno da se shvati da na SEO strategiji
Prethodne srede u punoj sali Amfiteatra na SPENS-u održao se dvadesetpeti po redu DaFED meetup. Septembarski DaFED protekao je u znaku SEO i SEM-a a svoja iskustva preneli su publici Maja Jovančević (DejanSEO) i Dejan Marić (Verteez).
U svom izlaganju, Maja Jovančević je istakla da je jako bitno da se shvati da na SEO strategiji morate raditi i da to nije nešto što kada se jednom podesi tako i ostane. Takođe, kao osnovne stvari koje svaki developer mora da zna u vezi SEO navela je sledeće:
Ukoliko se koristi HTTPS protkol bilo bi dobro da se koristi na čitavom sajtu, u svrhu povećanja sigurnosti podataka korisnika sajta kao i konzistentnosti samog indexa, što je i po najnovijim preporukama od strane Gugla.
Alt tag logoa sajta nije nešto što možete da zanemarite i može dobro da se iskoristi ukoliko upišete prave ključne reči. Kako se logo nalazi na većini stranica na sajtu, pri indeksiranju Gugl će sadržaj alt taga svakako uzeti u obzir svaki put kad na njega naiđe.
Generalni savet koji je Maja dala prisutnima je da pre nego što sajt uzme SEO stručnjak da obradi, bilo bi dobro da se struktura sajta isplanira tako da odgovara ključnim rečima za koje želite da se istaknete.
Ono na šta definitivno treba da obratite pažnju ukoliko želite da poboljšate poziciju vašeg sajta na Guglu su dobra On-site optimizacija, kvalitetan sadržaj sajta, pravilno postavljen tekst i odgovarajući dizajn. Kako kažu, Content is king, ali on mora i da vas izdvoji i da bude dovoljno promovisan. Stoga, vredi uložiti dodatna sredstva u kvalitetan copywriting.
Dobru stranicu možete testirati tako što ćete napraviti 2 verzije i proveriti koja od njih vam donosi novac. Preporuka za testiranje je servis Optimisely.
Izuzetno je bitno da vodite računa o online reputaciji vašeg sajta (brenda). Dobar sajt je jedan korak, ali je bitno kako ćete ga predstaviti. Napravite Gugl alerts za svoj brend i vodite računa o svojoj online reputaciji.
Kvalitetan sajt i jak brend su vam neophodni kako biste se rankirali na Guglu.
Ukoliko imate kvalitetan sajt onda vaši konkurenti imaju jači brend od vas, ukoliko imate jak brend, onda vam sajt nije dobro optimizovan. A ukoliko nemate ni jedno ni drugo, onda pronađete dobrog majstora da vam ga napravi.
Dejan Marić se svojim predavanjem nadovezao na osnove SEO-a o kojima je govorila Maja.
Iako Vertikalni marketing ne radi sa unique sadržajem, primenom osnovnih SEO pravila je moguće doprineti uspešnosti projekta, kaže Marić.
SEM (Search Enginge Marketing) je u stvari plaćeni search i plaćeni saobraćaj (eng. traffic). Kao jedan od primera Dejan navodi popularnu sekciju na sajtovima “Recommended for you” – gde se kroz media advertising network kupuje sadržaj sa sajtova koji imaju veliku posećenost i redirektuje na vaš sajt.
Dejanovo predavanje je u svom fokusu imalo Google Adwords i način kako da uz njegovu pravilnu upotrebu vaš sajt ostvari benefit.
Koristeći Keyword planer možete lako pronaći odgovarajuće ključne reči koje će vam pomoći u promociji i doprineti boljoj pozicioniranosti među rezultatima pretrage.
Na praktičnom primeru Dejan je objasnio prisutnima kako je moguće istražiti konkurenciju, šta ljudi traže i negativne ključne reči koje vam u stvari štede novac.
Ukoliko je average monthly search nizak ili visok, to je dobro. Osim u slučaju kada su svi ostali rezultati za ključnu reč niski, onda to definitivno nije reč u koju vam se isplati da uložite novac za promociju.
Kreiranje kampanja ciljano, za različite lokacije i jezike je dobra praksa koju bi trebalo praktikovati ukoliko ciljate na više tržišta (npr. ne samo za Srbiju).
S obzirom na popularizaciju mobile browsing-a, zgodno je koristiti Ad ekstenzije koje će vašem potencijalnom klijentu omogućiti da lakše dodje do cilja (skine aplikaciju sa marketa, pozove određeni broj telefona, vidi gde ste na mapi…).
Reklame za posebne proizvode i posebne usluge stavite u zasebne Ad grupe, ne mešajte ih.
Takođe, treba pratiti i čitati impresije na negativne ključne reči (jer vam to troši novac), i ako na vreme to uočite, možete pravovremeno da reagujete.
Preporuka je svakako početi sa Google Adwords express, uplatiti minimalnu količinu novca i pojaviti se na Guglu.
U svom predavanju Dejan je prisutnima pojasnio i kako se računa CPC i kako funkcioniše Adwords Bidding proces.
Nakon predavanja održan je i DaFTER, gde su prisutni mogli da se povežu i razmene mišljenja i iskustva o temama predavanja. Septembarski DaFED meetup podržale su kompanije Vega IT Sourcing i Eipix.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 8. Septembar, 2014.