Nordeus Hakaton: 48 učesnika, 24 sata, 12 ekipa i 6 pobednika; više od HR akcije

Sinoć završeni drugi Nordeusov hakaton je okupio 48 učesnika raspoređenih u 12 ekipa, polovina kojih je kući odnela nagrade. Za učešće u ovom 24-časovnom događaju je vladalo veliko interesovanje, uz preko 250 ljudi koji su se prijavili, a ove godine je po prvi put učestvovala i jedna ekipa izvan Srbije. Hakatoni su specijalna vrsta događaja,

Vukašin Stojkov
17/12/2012

Sinoć završeni drugi Nordeusov hakaton je okupio 48 učesnika raspoređenih u 12 ekipa, polovina kojih je kući odnela nagrade. Za učešće u ovom 24-časovnom događaju je vladalo veliko interesovanje, uz preko 250 ljudi koji su se prijavili, a ove godine je po prvi put učestvovala i jedna ekipa izvan Srbije.

Hakatoni su specijalna vrsta događaja, što će vam reći svako ko je učestvovao u jednom. U okviru SEE ICT-a smo nedavno organizovali hakaton čiji cilj je bio razvijanje društveno korisnih aplikacija i svima, od učesnika do organizatora i posetilaca, je to bilo fenomenalno iskustvo.

Energija se mogla osetiti i u prostorijama Nordeusa na Novom Beogradu, dok su se ekipe takmičara okupljale za proglašavanje nagrada.

Tokom prethodnih 30 i više sati, od subote u 11h prepodne, na četvrtom spratu NLB zgrade je sa njima u svakom trenutku bilo prisutno između 10 i 15 mentora iz Nordeusa koji su im sa svojim znanjima i iskustvom stajali na raspolaganju.

Nije samo do HRa, hakaton gradi i gejm-dev scenu

U Nordeusu su zadovoljni postignutim. Najočigledniji cilj pri organizovanju hakatona je prilika da izvide i privuku talentovane programere za rad u njihovoj kompaniji. Prošle godine su u ovom pogledu ostvarili solidan uspeh, zapošljavajući skoro polovinu svih učesnika.

Ipak, cilj hakatona nije samo kreiranje novih Nordeusovaca ili jačanje Nordeusovog brenda. Kako nam je rekao Milan Jovović, ko-osnivač i CTO kompanije,

Cilj nam je motivisanje mladih ljudi da prave igre, pošto su igre jedan od najzahtevnijih izazova u okviru softverske industrije.

Takođe želimo da oni vide kako to izgleda raditi u profesionalnom okruženju, šta to znači isporučiti proizvod, pošto velika većina prijavljenih na hakaton nije imala priliku da napravi ozbiljan proizvod u timu početka do kraja.

Podsticanje gejming scene kao jedan od ciljeva događaja je istakao i Branko Milutinović, CEO ove firme:

Gejming industrija u Srbiji još uvek nije dovoljno razvijena, srazmerno je mali broj kompanija koji se sa značajnim uspehom bavio ovom oblašću. Samim tim, ljudi nisu imali prilika da se bave razvojem igara i eventualno to izaberu kao svoju profesiju.

U doba moje generacije na fakultetu, najsigurniji karijerni put je bilo zapošljavanje u finansijskim institucijama, ili softverskim kompanijama koje kreiraju ili prilagođavaju softver za takve biznise.

Verujem da to nije optimalan izbor za mlade i talentovane ljude budući da je jako retko u pitanju zanimljiv posao, da retko dolazi do inovacija pri kreiranju takvog softvera i samim tim iskorišćavanju potencijala onih koji ga stvaraju.

Stvaranje igara vidimo kao jedan od najvećih softverskih izazova i, kao i prošle godine, pružamo priliku većini učesnika da naprave ne samo svoju prvu igru već i prvu igru napravljenu timski, i sve to uz podršku iskusnih mentora iz kompanije.

Shoot ’em up!

Tema ovog hakatona je bila “shoot ’em up!” a zadatak je po oceni stručnog žirija koji je odluke o pobednicima doneo nakon tri sata većanja je bila veoma mlada ekipa Infinity sastavljena od četiri dvadesetogodišnjaka, koji su kao nagradu za prvo mesto dobili po iPad.

Pored njih nagrade su osvojili i Phoenix Game Studio (Multimedia Quality), @rea025 (Technical Complexity), Gari (Gameplay), Tanja Vetrović Panković (treće) i SG Indians (drugo mesto). Screenshotove igara možete videti ovde, kao i na zvaničnom liveblogu hakatona.

Čestitamo naravno svim učesnicima i dobitnicima kao i ekipi Nordeusa na organizaciji događaja, a ukoliko neka od ovih igara nastavi da živi i nakon hakatona to ćemo sigurno ispratiti na Startitu.

Vukašin Stojkov

Objavio/la članak.

ponedeljak, 17. Decembar, 2012.

IT Industrija

🔥 Najčitanije