NBS: Nismo potpisali ugovor s PayPalom i nismo odgovorni za nepovoljan kurs

„Ističemo da ne postoji niti jedan propis Republike Srbije koji bi uslovio navedenu izmenu u poslovnoj politici PayPala, niti Narodna banka Srbije s PayPalom ima potpisan bilo kakav ugovor.”

Petar Paunović
22/05/2020

Startit Dnevnik je juče pisao o tome da je PayPal odlučio da građani Srbije novac mogu podizati samo u dinarima, ali po prilično nepovoljnom kursu. Od Narodne banke Srbije smo zatražili mišljenje jer su kružile takve informacije da postoje novi dogovori, i da je za sve kriva domaća regulativa, kako je insinuirao PayPal u odgovorima korisnicima. NBS odgovara da su takvi navodi apsolutno netačni. 

„Ističemo da ne postoji niti jedan propis koji bi uslovio navedenu izmenu u poslovnoj politici PayPala, niti NBS s tom kompanijom ima potpisan bilo kakav ugovor koji bi uticao na ovo ili bilo koje drugo pitanje koje se tiče pružanja usluga PayPala našim građanima i privredi”, odgovaraju u NBS za Startit Dnevnik. 

NBS ne vidi problem da se novac povlači u devizama 

Navode kako je odluka te međunarodne finansijske kompanije da građani Srbije povlače sredstva samo u dinarima „isključivo posledica promene poslovne politike PayPala i eventualno dogovora koje ta kompanija ima s velikim kartičnim sistemima”. Regulativa koja se odnosi na poslovanje PayPala nije se menjala od 2015. godine i ne postoji ugovor između ove dve institucije, ukazuje ova institucija.  

„NBS od početka uvođenja opcije prijema novčanih sredstava nikada nije videla smetnje da se novac povlači u devizama na račun kod domaće banke, bez nepotrebnih i nepovoljnih troškova konverzije u dinare.”

Kada bi se PayPal licencirao u Srbiji, mogli bismo da zaštitimo građane

NBS ukazuje da oni nemaju mogućnost da pravnim sredstvima utiču na ovakve promene, koje građane Srbije stavljaju u nepovoljan položaj, jer PayPal posluje kao strana institucija elektronskog novca. Domaći zakonodavni sistem ih ne obavezuje da osnuju pravno lice u Srbiji, niti zahteva bilo kakve posebne dozvole i poštovanje Zakona o platnim uslugama. To znači da NBS nema nikakav nadzor nad njihovim poslovanjem, a posledica je to što se PayPal ne može koristiti u domaćem platnom prometu. 

„Kada bi se PayPal licencirao u Srbiji, onda bi korisnici iz Srbije mogli da uživaju efikasnu zaštitu pred domaćim institucijama, a dotle se mogu, u skladu sa ugovorima koje zaključuju, obraćati nadzornom organu strane institucije elektronskog novca koji se ne nalazi u Republici Srbiji.”

Iz NBS poručuju da su po ovom pitanju već stupili u kontakt s PayPalom. Želja im je da razjasne sva sporna pitanja i utiču na to da ova kompanija ne donosi poslovne odluke na štetu korisnika iz Srbije.

Petar Paunović

Objavio/la članak.

petak, 22. Maj, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije