IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Ideje za kompanije se često javljaju kao rešenje za sopstveni problem. Za Jovana Paunovića je taj problem bila teška bolest koja je njemu, kao i mnogima, na početku bila pogrešno dijagnozirana, a imao je tu sreću da je ta greška mogla da bude ispravljena.
2002. godine Jovanu Paunoviću je dijagnostikovan Non Hočkin limfom, jedna od agresivnih i malignih vrsta tumora. Bolest je zahvatila limfne žlezde, sinus i nepce, a dijagnoza je bila da mu rastu umnjaci, i pored veoma velikog otoka koji je bio lako uočljiv jer je promenio i boju.
Jovanovi roditelji su putem ličnih kontakata, obijanja pragova brojnih zdravstvenih ustanova i silnim telefonskim pozivima nekako uspeli da dođu do najkompetentnijih stručnjaka. Tri puta mu je urađena biopsija, nekoliko puta magnetna rezonanca i CT skener, te na osnovu rezultata istih uspostavljene dijagnoze koje su se razlikovale. Imajući u vidu ozbiljnost dijagnostikovanog oboljenja, valjalo je dobiti sekundarno mišljenje. Ne jedno već nekoliko, što je i psihički i finansijski dosta teško, a lečenje još nije ni počelo.
Tokom tog teškog iskustva, boravka po bolnicama i laboratorijama, upoznao je i sprijateljio se sa mnogim ljudima koji su vodili sličnu bitku protiv bolesti, koju su neki od njih izgubili i to često usled neblagovremene ili pogrešne dijagnoze. Godinama kasnije, nakon tih teških iskustava, Jovan je osnovao VisMedic, sa ciljem da pacijentima zadovolji pravo na kvalitetnu zdravstvenu zaštitu, po pristupačnim cenama.
Prva od dve osnovne ideje iza VisMedic platforme za telemedicinu je da se pacijentima približi zdravstvena zaštita, odnosno olakša pristup lekarima koji do sada nisu bili lako dostupni običnom pacijentu. Sajt funkcioniše tako što se prvo registrujete zatim izaberete lekara, zakažete konsultaciju i na kraju se putem videa konsultujete.
Razlozi zašto je VisMedic potreban su brojni: većina pacijenata nije upoznata sa zdravstvenom strukom i nema saznanja o lekarima koji predstavljaju autoritet u svojim oblastima; nema prijatelje u zdravstvu i ne može ni tim putem doći do takvih saznanja, a još manje preporuka; a oni koji i uspeju u tom projektu pronalaska famozne srpske “veze” najčešće dođu do lekara koji je već pretrpan takvim molbama i prirodno je da nije u prilici da posveti potpunu pažnju svakom pacijentu i pored najbolje namere. VisMedic zapravo nudi rešenje da dođete do željenog lekara po pristupačnoj ceni.
Druga ideja nosilja ovog projekta je da lekarima omogući dopunski rad za koji će biti adekvatno plaćeni. Lekari se nakon registracije na sajt, proveravaju i odobrava im se prijava. Lekari su u mogućnosti da konsultacije obavljaju odakle god, te mogu sami da naprave svoj radni raspored i odrede koliko će raditi. Jedino ograničenje je zakonom propisano maksimalno dopunsko radno vreme.
Usluge VisMedica namenjene su svim ljudima kojima je potrebno preliminarno ili sekundarno lekarsko mišljenje na već uspostavljenu dijagnozu ili određenu terapiju. Pacijenti sada mogu dobiti brze i efikasne odgovore na pitanja: da li je neophodno podvrgnuti se preporučenoj operaciji; kakvi su rizici takvog zahvata, kakav je postoperativni proces, da li je uspostavljena dijagnoza tačna, da li je određena adekvatna terapija i kakve rezultate ista postiže u praksi, kakvi su nus efekti, da li postoje alternative određenoj terapiji i koliko su iste kvalitetne i u kojim slučajevima i sl.
Dakle, pored sekundarnog mišljenja, ovakve konsultacije korisne su i u preventivne i edukativne svrhe, posebno kod pacijenata sa hroničnim oboljenjima.
Za sada, naš poslovni model se zasniva na naplati po obavljenoj konsultaciji i isporučenom izveštaju lekara od čega VisMedic zadržava određeni procenat. Trenutno se radi o konsultacijama 1 na 1, sa najboljim lekarima iz regiona, ali razmatramo mogućnost saradnje i sa najcenjenijim svetskim stručnjacima.
Konzilijumi su još jedan pravac kojim možda krenemo u neko dogledno vreme. Takođe, u bliskoj budućnosti planiramo i pakete pretplate, kao i saradnju sa osiguravajućim kompanijama koje imaju program zdravstvenog i životnog osiguranja. Veliki potencijal leži i u saradnji sa farmaceutskim kompanijama, na polju pametne statistike, marketinga i komunikacije sa klijentima, ali i u saradnji sa telekomunikacionim preduzećima.
Naravno, najbitnija nam je saradnja sa renomiranim zdravstvenim ustanovama i vrhunskim lekarima koje ovom prilikom pozivam da nam se priključe u ovom ambicioznom ali veoma korisnom projektu.
Imajući u vidu zvanične podatke Euro Health Consumer Index od 2012. do 2014. godine, kao i zvanične i nezvanične statistike regiona kada je u pitanju zdravstvena zaštita, Vis Medic ima veliko tržište u regionu. Ipak, iako su trenutno usmereni na region Balkana, nakon njegovog “osvajanja”, svakako planiraju da poslovni model repliciraju i na drugim tržištima. Do sada su već imali interesovanja iz Rusije i Italije, gde je moguće da ćemo uz pomoć lokalnih partnera uskoro otpočeti poslovanje.
Do korisnika dolazimo kroz već postojeće velike baze pacijenata i pratilaca naših partnerskih zdravstvenih ustanova, prvenstveno našeg premium partnera Bel Medica, ali i putem društvenih mreža.
Imajući u vidu da se radi o online uslugama, najbolje rezultate komunikacije i konverzije u platnog pacijenta daju upravo digitalni kanali. Iz tog razloga upravo razvijamo takozvani “affiliate” program za portale i sajtove sa velikom posećenošću, prvenstveno one koji se bave temom zdravlja i zdravog života.
Sve značajniju ulogu u povećanju broja korisnika imaće sami lekari koji će zbog njihovog konfora, ali i konfora i potreba pacijenata iste usmeravati na VisMedic.rs platformu. Kako zaista dosta pažnje posvećujemo kvalitetu naših usluga, kao i korisničkoj podršci, očekujemo da ćemo uskoro osetiti i pozitivne uticaje “word of mouth” marketinga.
Očekujemo da ćemo u skorije vreme u potpunosti definisati i partnerske odnose sa osiguravajućim kompanijama čije će nam prodajne i komunikacione mreže omogućiti da dođemo do još većeg broja korisnika. Svakako ne treba zanemariti ni naš interni prodajni tim koji će uskoro početi sa prodajom velikim klijentima, poslodavcima koji u okviru svoje poslovne politike vode računa o zdravlju zaposlenih.
Kada je u pitanju sekundarno lekarsko mišljenje dostupno na ovim prostorima, postoji strani proizvod ovog tipa koji pokriva jedan broj specifičnih, težih oboljenja, a omogućava uživo konsultacije sa lekarima i terapije, kako u zemlji tako i u inostranstvu. Ipak, cene usluga ne mogu ni da se porede. Postoje i konkurenti koji posluju u ovoj branši, ali se njihove ponude razlikuju: jedan konkurent pokriva segment zakazivanja termina kod lekara u zdravstvenim ustanovama, drugi nudi kratke pismene lekarske savete u dve do tri rečenice, a treći je zatvoren sistem za telefonsko savetovanje klijenata jedne korporacije.
Iako je delatnost virtuelnih zdravstvenih konsultacija i u svetu još uvek u povoju, na sreću sa tendencijom veoma brzog razvoja (samo u SAD i Kanadi, u 2014. godini, održano je 75 miliona evizita, rast od 400% u odnosu na 2012. godinu), najveći i najozbiljniji konkurenti dolaze sa teritorije SAD i Izraela.
Uglavnom se radi o velikim kompanijama koje su svoje postojeće tradicionalne poslovne modele prilagodile modernim zahtevima tržišta kako bi osigurale opstanak na istom. Pored takvih, ima i 2 do 3 startupa koji su već osigurali svoje liderske pozicije na tržištu. Koliko je polje modernih zdravstvenih usluga i telemedicine zanimljivo, svedoče i imena investitora već pomenutih startupa: Andreessen Horowitz, Google Ventures, Sir Richard Branson (Virgin).
VisMedic postoji od decembra prošle godine kada je platforma puštena u promotivni rad, a tržištu ponuđene besplatne konsultacije u saradnji sa Bel Medic zdravstvenim sistemom. Od početka maja, počeli su sa platnim konsultacijama na ažuriranoj verziji platforme prilagođene svim uređajima: desktop i laptop računarima, tabletima i pametnim telefonima. Na platformi je trenutno oko 50 lekara, dok je još 30ak u procesu obuke.
U pogledu poslovnog razvoja, trenutno su u fazi jačanja infrastrukture: uvećanja broja partnerskih zdravstvenih ustanova i lekara iz svih oblasti medicine, formiranja partnerstava sa osiguravajućim i farmaceutskim kompanijama.
U tehničkom domenu razvoja, trenutno smo fokusirani na nove funkcionalnosti platforme koje su tražene od strane tržišta: arhiviranje snimaka konsultacija, skladištenje velikih formata medicinske dokumentacije, integraciju PACS servera i DICOM formata sa medicinskih uređaja, ali i poboljšanje korisničkog iskustva na platformi što će nam omogućiti i bolje konverzije od informacije, preko registracije klijenata, do održanih konsultacija.
Zarad poboljšanja korisničkog iskustva, a na osnovu višemesečnog testiranja i povratnih informacija sa tržišta, ponovo smo napravili novi dizajn pojedinih stranica i procesa koji će u velikoj meri olakšati korišćenje naše platforme, kako pacijentima, tako i lekarima. Nakon uspešnog prikupljanja investicije koja će nam omogućiti dalji i brži razvoj, planiramo razvoj i namenskih Android i iOS aplikacija.
Objavio/la članak.
četvrtak, 18. Jun, 2015.
Luka
nedelja, 24. Januar, 2016.
Lekare (srpske) koji su od umnjaka videli tumor - ne pitam ništa. Hvala! Postoji ovakva i strana aplikacija, gde su saveti od mnogo savesnijih i stručnijih lekara, isto tako besplatno, dostupni!