Nakon zatvaranja novosadske pijace, desilo se nešto neobično — pijačari su se digitalizovali

Posle odluke Gradskog štaba da zatvori sve pijace iznenada nastale onlajn tezge na Facebook stranici koja ima preko 12.000 članova.

Tomislav Jelesijević
31/03/2020

„Mušterija nema uvid u robu, samo preko slika, što je dosta nepotpuno i nesigurno za njih”, žali se proizvođač mlečnih proizvoda Nikola Vasić, ukazujući da je zbog toga potražnja dosta pala. 

On je uz brojne prodavce odlučio da proizvode pripremljene za tezge na novosadskim pijacama prodaje na društvenoj mreži, što je s jedne strane neobično s druge strane pokazatelj tihe vode koja približava digitalne alate svim članovima našeg društva. Razlog je taj što su u Novom Sadu prošle nedelje u okviru mera suzbijanja COVID-19 pored restorana, kafića, tržnih centara zatvorene i sve pijace. Iznenadna mera Gradskog štaba za vanredne situacije ostavila je mnoge proizvođače voća, povrća i kvarljive robe bez mogućnosti prodaje i s nepovoljnim rešenjem, da bace proizvode koje su pripremili. 

Kako navodi 021, na inicijativu Zorana Nikolića, jednog od sugrađanina, otvorena je stranica na Facebook-u koja je u prethodnoj nedelji organizovala onlajn naručivanje i dostavljanje proizvoda proizvođača koji imaju dozvolu.

Zoran je naveo za 021 da je inicijalna ideja povezivanja kupaca i proizvođača za sada uspešna. Stranica Pijaca Novi Sad posle prve nedelje okuplja 12.000 članova. Jednostavno je organizovana, sekcije u kojima su različite vrste proizvoda su postavljene kao objave, a u komentarima članovi razmenjuju kontakt proizvođača koji ima traženu robu. Jednostavnom prelistavanjem stranice proći ćete pored digitalne tezge za jaja, testenine i kore, tezge namenjene mlečnim proizvodima, ili svežeg voća i povrća.

Proizvođači uživaju poverenje starih mušterija i na digitalnoj pijaci

Dok jedni navode da je manja potražnja zato što nije moguće potvrditi kvalitet, drugi ističu da i dalje posluju dobro, zbog dugogodišnje lojalnosti mušterija. Primećuju da potražnja raste zbog nadolazećeg Vaskrsa.

Problem sa ovakvim poručivanjem je što isključuje dosadašnje mušterije iz starije populacije. Kako proizvođač mlečnih proizvoda Zorica Ivan primećuje, starije mušterije ne koriste Facebook i nisu informisani o radu grupe. Kada je reč o novim mušterijama, dolaze na osnovu preporuke.

 „Poslujemo i sa novim musterijama, koje mi vraćaju povratnu informaciju da su zadovoljni i da ćemo sarađivati i nakon ove epidemije. To je jedna od pozitivnijih strana trenutne situacije”, objašnjava Zorica Ivan.

U narednom periodu predviđaju da će nastaviti s ovim poslovanjem, do trenutka kada bude uvedena potpuna zabrana kretanja. Ukoliko se sprovedu te mere, dostava neće biti moguća.

Potrošači za sada nemaju zamerki, ali kontaktiraju samo proverene proizvođače, po preporuci ili dosadašnjem poznanstvu. Pijace u Novom Sadu prestale su s radom 22. marta i od tada se grupi na Facebook-u priključilo 12.300 korisnika.

Tomislav Jelesijević

Objavio/la članak.

utorak, 31. Mart, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije