IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Ilon Mask ima satelite, a njegova Tesla je druga najvrednija fabrika automobila. Sada dobija konkurente, jer najveći kineski proizvođač automobila pravi satelitsku mrežu.
Prošlo je godinu dana od kada je SpaceX prvi put lansirao Crew Dragon kapsulu i tako napravio prvi korak ka mogućnosti da obični ljudi lete u svemir. Lutka Ripley bila je jedina putnica, tog 2. marta, u prvoj američkoj letelici koja se samostalno spustila na Internacionalnu svemirsku stanicu.
Očigledno se plan Ilona Maska da ljude voze autopiloti ne ostvaruje smo na zemlji, kroz njegove Tesla automobile, nego i u kosmosu. Pitanje je samo kako izgraditi mrežu potrebnu da bi sve to besprekorno funkcionisalo, jer kako je Startit Dnevnik već pisao Teslin Autopilot je bio delimično kriv za smrt Apple-ovog inženjera u saobraćajnoj nesreći.
Čini se da najveći kineski proizvođač automobila Geely ima rešenje. Kompanija je objavila da gradi svoju satelitsku mrežu sa testing centrom u kineskom gradu Taizhou. Cilj je da se izgradi smart three-dimensional mobility ecosystem, koji pomoću novih tehnologija pruža brži i bezbedniji put do željenih lokacija.
Geely najavljuje da će satelitska mreža biti lansirana do kraja godine i ovo ujedno predstavlja prvi upliv privatnih kompanija u satelitske mreže Kine. Kako Verge piše, firma će uložiti 326 miliona dolara, a godišnje planiraju da prave 500 satelita.
Njihovi low-orbit sateliti će omogućiti brži internet, preciznu navigaciju, čuvanje i obradu podataka, čak bi mogli da, uz pomoć tačnih GPS informacijama o stanju na putevima i ostalim učesnicima u saobraćaju, izbegnu udese i neprikladno preticanje. Trenutni GPS sateliti ne mogu da pruže tako detaljne informacije.
Kakve to veze ima s Ilonom Maskom i kako može da ga ugrozi, kada je SpaceX 6. januara lansirao treću po redu seriju Starlink satelita, a kako je PC Press pisao u narednih pet godina planiraju da pošalju ukupno 12.000 satelita? Postoji razlika u cilju, tačnije upotrebi satelita. Ilon Mask svoje koristi kako bi se unapredile internet performanse, dok Geely želi da satelite upotrebi samo za svoje automobile.
Mask je objasnio kako bi za direktnu konekciju sa satelitom, automobil morao da poseduje uređaj večiline pice, što je veliko i nepraktično za upotrebu. No, smatra da to jeste stvar o kojoj treba razmišljati u budućnosti. Znači li to da će ga ova kompanija naterati da razmišlja o međusobnoj saradnji svojih preduzeća i povezivanja proizvoda?
Nije tajna da se smrt Maskovih kompanija predviđala mnogo puta, baš zbog toga što nije fokusiran na jednu stvar. No, sredinom janura je kompanija Tesla imala tržišnu vrednost od 107 milijardi dolara, čime je prestigla Volkswagen i postala druga najvrednija autoindustrija posle Toyote.
Uspeh Tesle se objašnjava tromošću ostatka industrije, koji nije spreman da se nosi sa svetom u kojem vladaju softveri, a to je fokus Ilona Maska. Kako navodi Harvard Business Review, oni su za 16 godina preokrenuli naglavačke industriju staru više od vek. HBR smatra da postoji četiri stvari koje Tesla radi bolje od ostalih. Oni razvijaju softver za svoje automoblile, kao što Apple razvija iPhone. Pojednostavili su postupak kupovine, a pritom su električni automobili dosta jeftiniji za održavanje, jer imaju samo 20 delova u odnosu na 2.000 delova, koliko imaju automobili s unutrašnjim sagorevanjem. Sve to nas dovodi do trenutne priče o globalnom zagrevanju, koje vlasnicima daje dodatnu vrednost, jer osećaju da vožnom Tesla automobila čuvaju planetu.
Zato, koliko god nam Maskovi postupci nekada deluju neobično, potpuno neutemeljeno, a njegove ideje osuđene na propast, posledice pokazuju da očigledno za šta radi. Možda i ne zna, ali očigledno uspeva. Možda sve to jeste povezano u viziji sveta u kojoj je čovek oslobođen svih ograničenja, zahvaljujući tehnologiji.
Objavio/la članak.
četvrtak, 5. Mart, 2020.