Verovatno vas nije zaobišla vest o fijasku na proglašenju za Mis univerzuma — umesto Filipinke, krunisali su Kolumbijku. Svi su krenuli drvljem i kamenjem na voditelja Stiva Harvija.

Međutim, kad pogledamo papir sa kog je Harvi čitao… Pa, sudeći po ovom tekstu, verovatno bi mnogi od nas napravili istu grešku.

missica

Zašto tako? Jednostavno, zbog lošeg UX dizajna. Na stranu što je preko mesta pobednice Stiv verovatno stavio palac držeći papir pa zato nije video, istraživanja pokazuju da ukoliko imamo jedan odvojeni deo od celokopunog teksta, ljudi ne obraćaju pažnju na njega. U web dizajnu ovo se zove Banner Blindness, a odnosi se na običaj ljudi da ignorišu i ne vide informacije koje se nalaze sa strane. Iako je sa desne strane najbitnija informacija o pobednici takmičenja, nalazi se na mestu koje mu oduzima važnost.

Jedno istraživanje univerziteta Rice, upozorava dizajnere da pažljivo prate uputstva za povećanje vidljivosti određenih delova teksta:

Jedna stavka na web strani koja je odvojena od svega ostalog može proći potpuno neopaženo od strane korisnika, čak i od strane onih koji su u potrazi baš za informacijama koje se nalaze u tom delu.

U ovome se nalazi i dobra lekcija za copywritere među vama – drugo mesto nazvano je “1st Runner Up”, što bi u kombinaciji sa zaklanjanjem Filipina palcem u donjem desnog uglu moglo da sugeriše da je Kolumbija na prvom mestu.